Gå til innhold

Hvor ærlig være med arbeidsgiver om psykdom?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg har en VTA deltids jobb og er primært ufør. Nå er det snart medarbeidersamtale og jeg lurer på om jeg skal være mer ærlig om mine psykiske sykdommer eller ikke? Har jobbet der i 2 år og arbeidsgiver fremstår som sympatisk og forståelsesfull ift psykisk sykdom generelt settt. Hva er deres erfaring med å være ærlig? Hvor mye forteller du?

Anonymkode: 8c0a4...af2

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Alle årene jeg sto i jobb var jeg ærlig om min bipolare lidelse. 

Anonymkode: 1d313...b97

Hvilke konkrete ting fortalte du da? At du hadde diagnosen og kunne bli deprimert og hypoman/manisk? 

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hvilke konkrete ting fortalte du da? At du hadde diagnosen og kunne bli deprimert og hypoman/manisk? 

At jeg har diagnosen og gikk på medisiner som forhåpentligvis holder den i sjakk.

Nå har jeg alltid vært åpen og fortalt alt folk har spurt om ang min diagnose.

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

At jeg har diagnosen og gikk på medisiner som forhåpentligvis holder den i sjakk.

Nå har jeg alltid vært åpen og fortalt alt folk har spurt om ang min diagnose.

Hva er din erfaring med å være åpen da? Hvordan ble du møtt av arbeidsgiver? (og evnt. kollegaer om du var ærlige med de også?).

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Hva er din erfaring med å være åpen da? Hvordan ble du møtt av arbeidsgiver? (og evnt. kollegaer om du var ærlige med de også?).

Aldri møtt noe annet enn  nysgjerrighet og forståelse. Blitt "brukt" av mange av studenter som var innom jobb, som eksempel. Jobbet innen helse.

Og når det til slutt gikk galt, så fikk jeg enorm støtte fra jobb og kollegaer.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...