Gå til innhold

Hun ba meg ut men sier jeg må betale for meg selv, er det rart ?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hun spurte om jeg ville se film med henne, og jeg sa ja, hun bor 30 minutter unna. Så hun ba meg kjøre til henne for å se den på kino, og at jeg skal betale for min egen snacks og kino billett,hun skal betale for sin egen da. Er dette rart eller normalt ?

Anonymkode: a1379...b66

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Eh selvfølgelig betaler man for seg selv. Med mindre det var foreldrene dine som ba deg ut. 

Anonymkode: f9db4...7ad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Hun spurte om jeg ville se film med henne, og jeg sa ja, hun bor 30 minutter unna. Så hun ba meg kjøre til henne for å se den på kino, og at jeg skal betale for min egen snacks og kino billett,hun skal betale for sin egen da. Er dette rart eller normalt ?

Jeg synes det høres greit ut jeg, så lenge det ikke ble sagt som om det skulle være en date. Med mindre det blir sagt at "Jeg betaler for oss begge!" så går man ikke automatisk ut fra det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Høres helt normalt ut.  Er det ikke en selvfølge at man betaler for seg selv lenger hvis ikke noe annet blir sagt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg sier som Dorthe at det er vel en selvfølge at man betaler hver for seg om ikke man avtaler noe annet?

Anonymkode: bee72...eb4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg synes det høres normalt ut.

Hvis man "inviterer" noen så bør man betale. Hvis man spør om man skal gjøre noe sammen så betaler man h er for seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hvis jeg spør en venninne om hun vil bli med på kino er det jo opplagt at vi betaler for bill og snop hver for oss. Man er ikke «invitert» på kino. Man spør om en venn vil bli med på kino, ut å spise, teater osv. det er ikke en invitasjon en selv skal spandere, men noe hyggelig å gjøre sammen og betale hver for seg 

Anonymkode: 0b175...e03

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...