Gå til innhold

Hun ba meg ut men sier jeg må betale for meg selv, er det rart ?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hun spurte om jeg ville se film med henne, og jeg sa ja, hun bor 30 minutter unna. Så hun ba meg kjøre til henne for å se den på kino, og at jeg skal betale for min egen snacks og kino billett,hun skal betale for sin egen da. Er dette rart eller normalt ?

Anonymkode: a1379...b66

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Hun spurte om jeg ville se film med henne, og jeg sa ja, hun bor 30 minutter unna. Så hun ba meg kjøre til henne for å se den på kino, og at jeg skal betale for min egen snacks og kino billett,hun skal betale for sin egen da. Er dette rart eller normalt ?

Jeg synes det høres greit ut jeg, så lenge det ikke ble sagt som om det skulle være en date. Med mindre det blir sagt at "Jeg betaler for oss begge!" så går man ikke automatisk ut fra det.

AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Høres helt normalt ut.  Er det ikke en selvfølge at man betaler for seg selv lenger hvis ikke noe annet blir sagt?

Annonse

AnonymBruker

Hvis jeg spør en venninne om hun vil bli med på kino er det jo opplagt at vi betaler for bill og snop hver for oss. Man er ikke «invitert» på kino. Man spør om en venn vil bli med på kino, ut å spise, teater osv. det er ikke en invitasjon en selv skal spandere, men noe hyggelig å gjøre sammen og betale hver for seg 

Anonymkode: 0b175...e03

psykedeliker
Grendel skrev (16 timer siden):

Hvis man "inviterer" noen så bør man betale.

Men hvor vil du sette grensen mellom en "invitasjon" og en invitasjon, i et flerkulturelt samfunn der det ikke lengre finnes noen felles begrepsforståelse?

psykedeliker skrev (22 minutter siden):

Men hvor vil du sette grensen mellom en "invitasjon" og en invitasjon, i et flerkulturelt samfunn der det ikke lengre finnes noen felles begrepsforståelse?

Det er like greit ikke å forvente at den andre parten betaler, tenker jeg. Den tiden jeg datet litt forventet jeg det aldri og sørget alltid for at jeg hadde penger til å betale for meg selv, men stort sett ble jeg spandert på. :)

snusmumeriken96
AnonymBruker skrev (23 timer siden):

Jeg ville tatt det som en selvfølge at jeg betalte selv.

• 2 uker senere...

Annonse

UtakknemligDiva

Har en lignende situasjon. I går spurte jeg om en tidligere date, nå venn, hadde tid. Han ringte meg for 2 kvelder siden og nevnte at han hadde sett filmen han tenkte å se med meg fordi foreldrene hans ba han med. Han ønsket å se den en gang til. Jeg foreslo dato. Vi avtalte. Jeg booket billett for begge for å gjøre det enkelt. 
Kjøpte hvert vårt godteri.

Han har ikke nevnt i det hele tatt at han skal betale for billetten sin. Jeg føler ikke for å be om pengene. Det velter ikke lasset mitt at jeg betalte hans også. Men dette er en av grunnene til at han ble turnoff og endte på vennelista. Han virker alt for gjerrig til å være noe for meg. Han klaget jo på at det var dyrt å kjøpe godteri på kinoen og. Det er direkte pinlig.

Det er kanskje en grunn til at han ikke klarte å gjøre meg våt når vi delte seng ja. Det er virkelig ikke mye mann her.

Endret av UtakknemligDiva
UtakknemligDiva skrev (16 timer siden):

Har en lignende situasjon. I går spurte jeg om en tidligere date, nå venn, hadde tid. Han ringte meg for 2 kvelder siden og nevnte at han hadde sett filmen han tenkte å se med meg fordi foreldrene hans ba han med. Han ønsket å se den en gang til. Jeg foreslo dato. Vi avtalte. Jeg booket billett for begge for å gjøre det enkelt. 
Kjøpte hvert vårt godteri.

Han har ikke nevnt i det hele tatt at han skal betale for billetten sin. Jeg føler ikke for å be om pengene. Det velter ikke lasset mitt at jeg betalte hans også. Men dette er en av grunnene til at han ble turnoff og endte på vennelista. Han virker alt for gjerrig til å være noe for meg. Han klaget jo på at det var dyrt å kjøpe godteri på kinoen og. Det er direkte pinlig.

Det er kanskje en grunn til at han ikke klarte å gjøre meg våt når vi delte seng ja. Det er virkelig ikke mye mann her.

Hvis han hadde kjøpt begges kinobilletter, ville du da vært gjerrig om du ikke betalte ham tilbake for din?

Og hva er koblingen til det du skriver i siste linje? Tenner du bare på menn som spanderer?

UtakknemligDiva
Babette skrev (3 timer siden):

Hvis han hadde kjøpt begges kinobilletter, ville du da vært gjerrig om du ikke betalte ham tilbake for din?

Og hva er koblingen til det du skriver i siste linje? Tenner du bare på menn som spanderer?

Jeg hadde det ja. Hvis noen spør om jeg vil være med på noe enten det er kafe eller kino så tar jeg ikke som et selvfølge at den andre betaler. 
Når andre betaler for meg pleier de si fra, eller vi skal ta kvitteringen og de sier «jeg kan ta det». Dette er de som tjener en god del mer enn meg. Men de sier det av seg selv. Jeg spør ikke.

Det er ikke sånn at jeg mener mannen skal betale alt for kvinnen. 
Men det er fryktelig avtennende med menn som klager på at alt er dyrt. Og på toppen av det later som at de har misforstått det som at bare fordi jeg booket billett for begge så var det et tilbud fra meg om å betale for han. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...