AnonymBruker Skrevet i går, 14:40 Del Skrevet i går, 14:40 Jeg bor alene og er dårlig på husarbeid og gjør det bare når jeg MÅ, lurer derfor på om noen har noen tips til hvordan det er lurt å fordele husarbeidet? Tenker f.eks støvsuge en dag og vaske neste dag også må jeg vel ha en dag der jeg vasker klær og setter på oppvaskmaskin osv. Anonymkode: fd7a1...039 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet i går, 15:10 Del Skrevet i går, 15:10 AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Jeg bor alene og er dårlig på husarbeid og gjør det bare når jeg MÅ, lurer derfor på om noen har noen tips til hvordan det er lurt å fordele husarbeidet? Tenker f.eks støvsuge en dag og vaske neste dag også må jeg vel ha en dag der jeg vasker klær og setter på oppvaskmaskin osv. Anonymkode: fd7a1...039 Er du i jobb / går på skole slik at du er borte på dagtid? Du får lage deg en timeplan på husarbeidet da, f.eks. noe slikt: mandag - vaske klær tirsdag - støvsuge kjøkkenet og gangen onsdag - vaske gulvene og tørke støv på kjøkken og gang torsdag - støvsuge stue og soverom fredag - vaske og tørke støv på stue, soverom og bad Oppvasken sier vel seg selv? Man setter jo på maskinen når den er ganske full. Ellers er det jo ikke den helt store jobben å støvsuge f.eks. kjøkken og gang + vaske gulvene og rydde litt på samme dag - om man gjør det hver uke blir det heller ikke så mye at det blir noen stor jobb. Så to dager i uka til støvsug og vask (kjøkken og gang på tirsdag og stue, soverom og bad på fredag) så slipper du å ha noe på husarbeidsplanen hver dag. Hver gang du har laget mat så skyller du det du har brukt og setter det inn i oppvaskmaskina, vask ev. det som ikke skal i maskina (stekepanner f.eks) og sett det på plass + dra over kjøkkenbenk og komfyr. Det tar ikke mange minuttene. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
psykedeliker Skrevet i går, 15:33 Del Skrevet i går, 15:33 Lillemus skrev (22 minutter siden): Så to dager i uka til støvsug og vask (kjøkken og gang på tirsdag og stue, soverom og bad på fredag) så slipper du å ha noe på husarbeidsplanen hver dag. Man bør støvsuge alle rom samtidig, ellers drar man bare med seg støv fra ett rom til et annet. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet i går, 15:37 Del Skrevet i går, 15:37 psykedeliker skrev (3 minutter siden): Man bør støvsuge alle rom samtidig, ellers drar man bare med seg støv fra ett rom til et annet. Hvis man er bare en person i husholdningen, ikke har kjæledyr og støvsuger ukentlig er det begrenset hvor mye støv det blir, tross alt. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden Del Skrevet 3 timer siden Lillemus skrev (23 timer siden): Er du i jobb / går på skole slik at du er borte på dagtid? Du får lage deg en timeplan på husarbeidet da, f.eks. noe slikt: mandag - vaske klær tirsdag - støvsuge kjøkkenet og gangen onsdag - vaske gulvene og tørke støv på kjøkken og gang torsdag - støvsuge stue og soverom fredag - vaske og tørke støv på stue, soverom og bad Oppvasken sier vel seg selv? Man setter jo på maskinen når den er ganske full. Ellers er det jo ikke den helt store jobben å støvsuge f.eks. kjøkken og gang + vaske gulvene og rydde litt på samme dag - om man gjør det hver uke blir det heller ikke så mye at det blir noen stor jobb. Så to dager i uka til støvsug og vask (kjøkken og gang på tirsdag og stue, soverom og bad på fredag) så slipper du å ha noe på husarbeidsplanen hver dag. Hver gang du har laget mat så skyller du det du har brukt og setter det inn i oppvaskmaskina, vask ev. det som ikke skal i maskina (stekepanner f.eks) og sett det på plass + dra over kjøkkenbenk og komfyr. Det tar ikke mange minuttene. Jeg har en deltidsjobb så er der 2 dager i uka (20%). Takk for svar og godt tips til plan! Skal få begynt straks Anonymkode: fd7a1...039 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dorthe Skrevet 2 timer siden Del Skrevet 2 timer siden Hvis du har mulighet, kjøp deg en robotstøvsuger så kan du støvsuge hver dag og du trenger ikke å vaske så ofte. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.