AnonymBruker Skrevet 7 timer siden Del Skrevet 7 timer siden Sigrid Bonde Tusvik er lei av at menn lager «mannefilmer» om andre verdenskrig og savner innhold om kvinnenes rolle i motstandsarbeidet. – Jeg prøver å gi et bilde på at vi må bli kvitt disse filmbransje-mennene som går på repeat om 2. verdenskrig. Dette er nok en mannefilm om en mannehelt, der vi bare ser helten og ikke blir kjent med noen rundt. Vi må kunne klare å vise at både kvinner og menn kjempet side om side. – Kvinnene blir bipersoner i filmen (No 24). De er bare pene med vakkert hår, vakre kjoler og nylonstrømpebukser uten hull. De er hjemme og drikker te og driver litt lett motstandsarbeid. Hva tenker du, lages det for mange mannefilmer om andre verdenskrig, men kvinnene ignoreres? https://www.vg.no/rampelys/i/vgx1bl/sigrid-bonde-tusvik-raser-mot-soensteby-film-det-stemmer-ikke Anonymkode: 25c38...584 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 7 timer siden Del Skrevet 7 timer siden AnonymBruker skrev (26 minutter siden): Sigrid Bonde Tusvik er lei av at menn lager «mannefilmer» om andre verdenskrig og savner innhold om kvinnenes rolle i motstandsarbeidet. – Jeg prøver å gi et bilde på at vi må bli kvitt disse filmbransje-mennene som går på repeat om 2. verdenskrig. Dette er nok en mannefilm om en mannehelt, der vi bare ser helten og ikke blir kjent med noen rundt. Vi må kunne klare å vise at både kvinner og menn kjempet side om side. – Kvinnene blir bipersoner i filmen (No 24). De er bare pene med vakkert hår, vakre kjoler og nylonstrømpebukser uten hull. De er hjemme og drikker te og driver litt lett motstandsarbeid. Hva tenker du, lages det for mange mannefilmer om andre verdenskrig, men kvinnene ignoreres? https://www.vg.no/rampelys/i/vgx1bl/sigrid-bonde-tusvik-raser-mot-soensteby-film-det-stemmer-ikke Anonymkode: 25c38...584 Jeg tenker at da får Sigrid Bonde-Tusvik lage en slik film selv. I filmen om Kjakan er det ikke så rart at det er en mann som er hovedperson... 3 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trinity80 Skrevet 7 timer siden Del Skrevet 7 timer siden Lillemus skrev (13 minutter siden): Jeg tenker at da får Sigrid Bonde-Tusvik lage en slik film selv. I filmen om Kjakan er det ikke så rart at det er en mann som er hovedperson... Hun savner vel en meg-meg-meg rolle… Maken til en forvokst unge som ikke fikk oppmerksomhet som barn 😅 Hun er veldig hektisk. 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 7 timer siden Del Skrevet 7 timer siden Trinity80 skrev (6 minutter siden): Hun savner vel en meg-meg-meg rolle… Maken til en forvokst unge som ikke fikk oppmerksomhet som barn 😅 Hun er veldig hektisk. Hun er ikke min favoritt på skjermen, for å si det sånn... 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trinity80 Skrevet 6 timer siden Del Skrevet 6 timer siden Lillemus skrev (13 minutter siden): Hun er ikke min favoritt på skjermen, for å si det sånn... Ikke min heller, men det føler jeg at jeg fikk frem😉 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nicklusheletida Skrevet 5 timer siden Del Skrevet 5 timer siden Min farfar var med i motstandsbevegelsen og måtte rømme til Sverige. Skulle det blitt laget en film om dette , ville den ikke vært interessant før det ble tatt med hva resten av familien ble utsatt for av represalier pga min farfar. Mens farfar var i Sverige, var det tøffe tider hjemme hos resten av familien. Min farmor som hadde små barn, min oldemor ( begge måtte i fengsel hver sin tur ) , min oldefar som ble torturert. Hvem var de virkelige heltene ? Jeg er enig med Sigrid Bonde Tusvik. 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vhanja Skrevet 5 timer siden Del Skrevet 5 timer siden Da får vel nesten kvinner lage "kvinnefilmer", da. I stedet for å klage på at andre gjør noe så må man heller gjøre det man vil se mer av selv. 2 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trinity80 Skrevet 5 timer siden Del Skrevet 5 timer siden Da får man lage film om kvinner som var for okkupering også da @Nicklusheletida? Alle de tøsene som fikk barn med tyskerne, og fremmet jødehat osv. mange kvinner å ta for seg der også. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trinity80 Skrevet 5 timer siden Del Skrevet 5 timer siden Vhanja skrev (6 minutter siden): Da får vel nesten kvinner lage "kvinnefilmer", da. I stedet for å klage på at andre gjør noe så må man heller gjøre det man vil se mer av selv. Kvinner vil sende menn i fronten, som i alle krig i verdenshistorien 😅😆 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden Del Skrevet 5 timer siden AnonymBruker skrev (2 timer siden): Sigrid Bonde Tusvik er lei av at menn lager «mannefilmer» om andre verdenskrig og savner innhold om kvinnenes rolle i motstandsarbeidet. https://www.vg.no/rampelys/i/vgx1bl/sigrid-bonde-tusvik-raser-mot-soensteby-film-det-stemmer-ikke Anonymkode: 25c38...584 Jeg tenker at det er behov for motstandskjempere, i Ukraina, i dag. Så har du vagina (og mener det er relevant) og vil bidra er det bare å ta turen... Men det er korrekt at det ikke er som på film, betraktelig mindre trivelig for alle parter. Og i praksis ingen kvinner gidder, og gidder de er det support roller/lavrisiko som er favoritten , ikke frontlinja/risiko posisjoner. Lykke til. Anonymkode: 162c2...852 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nicklusheletida Skrevet 4 timer siden Del Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (55 minutter siden): Jeg tenker at det er behov for motstandskjempere, i Ukraina, i dag. Så har du vagina (og mener det er relevant) og vil bidra er det bare å ta turen... Men det er korrekt at det ikke er som på film, betraktelig mindre trivelig for alle parter. Og i praksis ingen kvinner gidder, og gidder de er det support roller/lavrisiko som er favoritten , ikke frontlinja/risiko posisjoner. Lykke til. Anonymkode: 162c2...852 For å si det på en annen måte. Hadde det vært så mange drap, ødeleggelser og lidelse hvis det var konene til Putin og Zelensky som styrte ? Jeg tror vi skal starte der. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
nachnoo Skrevet 2 timer siden Del Skrevet 2 timer siden AnonymBruker skrev (5 timer siden): Sigrid Bonde Tusvik er lei av at menn lager «mannefilmer» om andre verdenskrig og savner innhold om kvinnenes rolle i motstandsarbeidet. – Jeg prøver å gi et bilde på at vi må bli kvitt disse filmbransje-mennene som går på repeat om 2. verdenskrig. Dette er nok en mannefilm om en mannehelt, der vi bare ser helten og ikke blir kjent med noen rundt. Vi må kunne klare å vise at både kvinner og menn kjempet side om side. – Kvinnene blir bipersoner i filmen (No 24). De er bare pene med vakkert hår, vakre kjoler og nylonstrømpebukser uten hull. De er hjemme og drikker te og driver litt lett motstandsarbeid. Hva tenker du, lages det for mange mannefilmer om andre verdenskrig, men kvinnene ignoreres? https://www.vg.no/rampelys/i/vgx1bl/sigrid-bonde-tusvik-raser-mot-soensteby-film-det-stemmer-ikke Anonymkode: 25c38...584 Jeg tenker at når det lages en film om og med tittelen Sønsteby, så blir det mye mann siden han er mann. Vanskelig å unngå det. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.