Gå til innhold

Frekt å svare slik?

Anbefalte innlegg

Har en ungdom med utfordringer for tiden. 
ungdommen har en venn med like utfordringer. Både oss og de får god hjelp. 
sendte en melding til den andre moren i dag som jeg kjenner fra før. Skrev at jeg har hørt de har en del utfordringer, samme som oss. At det er en krevende tid å være tenåringsforeldre. Dette for å få en liten dialog og en kontakt mtp det vi står i. 
ungdommen vår er jo mye sammen med hennes ungdom. 
Får svar som følger.. 

jeg ønsker ikke fortelle deg noe om vårt barn, hvis du synes det er va sykelig å være tenåringsforelder får du kontakte fagfolk. Håper du respekterer det.. 

altså? Hva er det å skrive? 
svarte at jeg ikke ønsker å vite noe om hva hennes ungdom sliter med, men sendte en melding for å vise omtanke da vi selv står i samme. Beklager for omtanken. 

hva tenker dere om dette svarer? 

Anonymkode: ff464...033

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/487978-frekt-%C3%A5-svare-slik/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Annonse

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

sendte en melding til den andre moren i dag som jeg kjenner fra før. Skrev at jeg har hørt de har en del utfordringer, samme som oss. At det er en krevende tid å være tenåringsforeldre. Dette for å få en liten dialog og en kontakt mtp det vi står i. 
Får svar som følger.. 

jeg ønsker ikke fortelle deg noe om vårt barn, hvis du synes det er va sykelig å være tenåringsforelder får du kontakte fagfolk. Håper du respekterer det.. 

svarte at jeg ikke ønsker å vite noe om hva hennes ungdom sliter med, men sendte en melding for å vise omtanke da vi selv står i samme. Beklager for omtanken. 

Jeg tenker at hun ble tatt fullstendig på sengen og ikke har lyst til å utlevere barnet sitt til deg. Skjønner reaksjonen hennes jeg, synes ikke det er noe rart at hun fikk piggene litt ute, meldingen din kom vel litt ut av det blå for henne også.

Jeg er enig med nåde @Lillemus og @Grendel Forstår veldig godt den grensesettingen, men man behøver ikke bruke så harde ord.

Det er litt ubetenksom av deg også, å sende en slik melding. Her på berget liker man å løse sine problemer selv, uten innblanding av andre.

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Får svar som følger.. 

Jeg synes de kunne svart mer høflig, - litt avhengig av ordlyden i din melding. Hvis du skrev at "du hadde hørt at de har en del utfordringer", så skjønner jeg at de hadde et kontant behov for å si at de ikke ønsket videre informasjonsdeling. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...