AnonymBruker Skrevet 31. oktober Del Skrevet 31. oktober Eller hva er evt forskjellen? Anonymkode: c2362...477 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
nachnoo Skrevet 31. oktober Del Skrevet 31. oktober Det er bare et par uker siden jeg svarte på samme spørsmål. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. oktober Del Skrevet 31. oktober nachnoo skrev (9 minutter siden): Det er bare et par uker siden jeg svarte på samme spørsmål. Åja. Da får jeg prøve å søke og se om jeg finner noe? Takk Anonymkode: c2362...477 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
nachnoo Skrevet 31. oktober Del Skrevet 31. oktober Det er to ulike medisiner som skiller seg på denne måten selv om begge hører til gruppen SNRI: Efexor har virkning kun på serotoninsystemet (er som et SSRI) opp til doser på 150-225mg. Over denne dosen slår også NA-påvirkningen inn, og det er da et SNRI. Cymbalta har en balansert påvirkning både på serotonin og noradrenalin (er et SNRI) helt fra laveste dose på 30mg. Bedre/snillere kan jeg ikke si noe om fordi det igjen er helt individuelt. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 05:45 Del Skrevet i går, 05:45 nachnoo skrev (På 31.10.2024 den 9.21): Det er to ulike medisiner som skiller seg på denne måten selv om begge hører til gruppen SNRI: Efexor har virkning kun på serotoninsystemet (er som et SSRI) opp til doser på 150-225mg. Over denne dosen slår også NA-påvirkningen inn, og det er da et SNRI. Cymbalta har en balansert påvirkning både på serotonin og noradrenalin (er et SNRI) helt fra laveste dose på 30mg. Bedre/snillere kan jeg ikke si noe om fordi det igjen er helt individuelt. Ok tusen takk. Er effexor mer beroligende da- hvis den ikke virker like mye på NA? Er det mindre vanlig med de heftige bivirkningene med cymbalta enn effexor - sånn genrelt? Anonymkode: c2362...477 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.