Gå til innhold

fjerne mandlene


Gjest Chris

Anbefalte innlegg

Gjest Chris

Hvis man har store groper i mandlene der det samler seg matrester som fører til dårlig ånde, er det nok for å få dem fjernet.

Hvis det er det som er årsaken til dårlig ånde, kan man få dem fjernet eller er ikke det god nok grunn.

Har hørt at enkelte ikke fjerner mandlene hvis en ikke er sterkt plaget med hyppige halsbetennelser.

Er dette avhengig fra lege til lege?

Hvor lang tid sånn cirka tar det fra man snakker med legen til man kan fjerne mandlene?

Er det lang ventetid på slike opperasjoner?

Håper på et raskt svar for jeg skulle gjerne ha blitt kvitt problemet mitt før skolen begynner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Ottar Grimstad, lege

Vanligvis er det stadig gjentatte infeksjoner eller så store mandler at de gir passasjehindring som gir frunnlag for operasjon.

Jeg har ikke vært borti fjerning av mandlene på grunn av dårlig ånde, men vil ikke helt se bort fra at det kan være aktuellt. Dette må du imidlertid diskutere med en øre- nese- halslege.

Innenfor det offentlige helsevesen er det underkapasitet og ventelister på slike inngrep. Dersom du skal få det gjort før skolestart, må du trolig ta kontakt med en privatklinikk og betale det selv.

For en sikrere vurdering av dette spørsmålet, bør du ta kontakt med din egen lege.

Vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...