AnonymBruker Skrevet 2 timer siden Del Skrevet 2 timer siden Spør av ren nyskjerrighet. Mange av dere her inne er psykisk plaget i større eller mindre grad. Er det blitt slik at dere identifiserer dere med å være psykisk syk? Har dere bygd dere et nettverk med andre som også er psykisk syk? Er dere redd for tilfriskning, fordi dere har bygd opp denne identiteten? Hvem er jeg hvis jeg blir frisk? Mange er redde for å bli frisk, for da må de skape seg en ny identitet uten å være syk. Er dere avhengig av psykolog, møter, behandling og alt innenfor psykiatrien? Klarer dere se for dere en måned der dere skal gjøre noe fint, et morsomt prosjekt, møte nye folk, reise etc. uten kontakt med psykisk helsevern, eller er det å møte psykolog og helsepersonell det som driver dere i hverdagen? Sosiale medier og forum opprettholder jo fokuset om psykiske plager, mange er overvehandlet og livredd for å miste plassen sin i systemet. Mange kan finne på å selvskade seg eller gjøre et stunt for å vise behandler hvor ille de har det, og at de må få gå til evig og alltid i behandling. Hvor stor er egeninnsatsen for å bli bedre? Anonymkode: baa01...a54 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1 time siden Del Skrevet 1 time siden Er du journalist? Hvem jobber du for i så fall? Anonymkode: b7aee...034 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1 time siden Del Skrevet 1 time siden AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Er du journalist? Hvem jobber du for i så fall? Anonymkode: b7aee...034 Nei, bare nyskjerrig da forskning viser dette. Noen opplever det slik andre ikke. Derfor jeg spør Anonymkode: baa01...a54 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.