Gå til innhold

Nå er det blitt umulig for Kongehuset å fortsette å tie

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Og noe av det viktigste man lærer barna sine er å ta ansvar for eget liv. Marius er ingen ungdom, han er en voksen mann.
Det kan godt være at helsen hans er dårlig, det vet vi ikke noe om, men da har kronprinsen og prinsessen tilgang til de beste fagfolkene innenfor helsevesenet. Det burde ikke skorte på hjelp.

Anonymkode: 6c035...312

Men betyr det at det fordi man har tilgang på hjelp må være klar for det?

Hvorfor skal han gå under andre regler enn andre?

Kjenner da til flere rusmisbrukere som har fått flere sjanser. Ja også de som blir voldelige under rus. Hva er så spesielt med Marius.

Eneste man gjør med all skriverier er jo å fortelle folk det tar tid med slikt. Noe som på ingen måte får folk til å la være.

Å ja, det tar tid med slikt for folk uten kongelige foreldre også. Vente 2 til 3 år for å gå i fengsel er faktisk ikke unormalt. Trist men sant.

Klarer ikke å fatte at han skal være så mye bedre eller verre enn andre. Bør ikke alle idioter da få samme avisoppslag?

Anonymkode: 138b6...fa7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Osten skrev (1 time siden):

Jeg er forsåvidt enig med deg mtp denne saken, men jeg mener også at monarki ikke hører hjemme i vår tid

Det er to ulike saker Uavhenig av Marius 

Anonymkode: 4647e...591

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Og noe av det viktigste man lærer barna sine er å ta ansvar for eget liv. Marius er ingen ungdom, han er en voksen mann.
Det kan godt være at helsen hans er dårlig, det vet vi ikke noe om, men da har kronprinsen og prinsessen tilgang til de beste fagfolkene innenfor helsevesenet. Det burde ikke skorte på hjelp.

Du glemmer at Marius er en voksen mann? Han bestemmer selv. Tror du ikke foreldrene har prøvd alt de kan? Tror du ikke de har kjempet i årevis? Men hvis Marius ikke vil så står de hjelpesløs. De kan ikke tvinge på han noe som helst så lenge han er over 16 år når det gjelder å ta i mot helsehjelp. Det er som å beskylde foreldre som dårlige foreldre når de har voksne barn som ruser seg og tar dårlige valg. Dette er nok vært et helvete for foreldrene. 
Når det norske folk forventer og forlanger at ei mor skal stå frem offentlig og snakke om sitt barns helse og problemer, så er det folket det er feil med. Ingen andre foreldre i Norge vil stå frem i beste sendetid å henge ut barna sine. Som de sier- de er en familie som tar vare på hverandre. De har krav og rett på privatliv og verne om egen helse de som alle andre. Det er ingen som krever full rapport når statsministeren har vært hos lege og blitt sykmeldt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Du glemmer at Marius er en voksen mann? Han bestemmer selv. Tror du ikke foreldrene har prøvd alt de kan? Tror du ikke de har kjempet i årevis? Men hvis Marius ikke vil så står de hjelpesløs. De kan ikke tvinge på han noe som helst så lenge han er over 16 år når det gjelder å ta i mot helsehjelp. Det er som å beskylde foreldre som dårlige foreldre når de har voksne barn som ruser seg og tar dårlige valg. Dette er nok vært et helvete for foreldrene. 
Når det norske folk forventer og forlanger at ei mor skal stå frem offentlig og snakke om sitt barns helse og problemer, så er det folket det er feil med. Ingen andre foreldre i Norge vil stå frem i beste sendetid å henge ut barna sine. Som de sier- de er en familie som tar vare på hverandre. De har krav og rett på privatliv og verne om egen helse de som alle andre. Det er ingen som krever full rapport når statsministeren har vært hos lege og blitt sykmeldt. 

Det er jo det jeg skriver, han er en voksen mann og må ta ansvar for sitt eget liv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Det er to ulike saker Uavhenig av Marius 

Selvfølgelig, men det handler om kongehuset. La de slippe fri, så kan de ordne opp i livene sine uten innblanding fra det offentlige. Da trenger vi ikke vite noe om hva de driver med, hadde vært fint

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Men hvis Marius ikke vil så står de hjelpesløs. De kan ikke tvinge på han noe som helst så lenge han er over 16 år når det gjelder å ta i mot helsehjelp. 

Moren bør prøve å få han buret inne, og prøve å få et fengsel hvor det ikke smugles inn dop, så får han i det minste en periode uten dop til å tenke over livet sitt. Om moren bryr seg bør det være målet, ikke å holde han unna trøbbel, for HANS egen skyld.

Så skal (kommende) dronningen også bry seg om RIKET, og for RIKETS skyld bør hun også prøve å fyren buret inne for å beskytte landets kvinner....

Nå er vel de utenfor loven uansett så fengsling kan de vel utføre når som helst om de vil, f.eks de kan begynne idag å gi han fengsel, begynn med 3 år f.eks, så kan en ta det derifra, DET er omsorg imo. Det finnes ingen med mer makt enn kongefamilien, bare å være kreativ her. :) 

Anonymkode: 5b586...a3f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Moren bør prøve å få han buret inne, og prøve å få et fengsel hvor det ikke smugles inn dop, så får han i det minste en periode uten dop til å tenke over livet sitt. Om moren bryr seg bør det være målet, ikke å holde han unna trøbbel, for HANS egen skyld.

Så skal (kommende) dronningen også bry seg om RIKET, og for RIKETS skyld bør hun også prøve å fyren buret inne for å beskytte landets kvinner....

Nå er vel de utenfor loven uansett så fengsling kan de vel utføre når som helst om de vil, f.eks de kan begynne idag å gi han fengsel, begynn med 3 år f.eks, så kan en ta det derifra, DET er omsorg imo. Det finnes ingen med mer makt enn kongefamilien, bare å være kreativ her. :) 

Unnskyld meg. Som mor er det ikke min plikt å få "buret" inn mine barn.

De kongelige har nok kun makt i ditt hode. Vi andre vet de kun er galionsfigurer ( men galionsfigurwr jeg mener vi bør ha).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
AnonymBruker skrev (36 minutter siden):

Jeg tror de føler seg helt maktesløse. Voksen i antall år ja, men vi ser jo at han ikke er voksen, slik vi forventer at en voksen skal tenke/ opptre.  Det ligger i innstinktene til en mor og ville hjelpe sine barn og det de står i nå er sannsynligvis alvorligere enn noen av oss på utsiden kan forestille oss. 

Jeg synes det var riktig at vold mot kvinner kom frem media, men grensa er overskredet for lengst. Kronprins Haakon ba journalistene ta i bruk vær varsom plakaten. Marius ble fratatt lappen fordi de var redde for hva han kan finne på. Det kan være en reel selvmordsfare. Hvorfor er det ingen som tenker på det ? Vil vi ha nok en tragedie i kongefamilien ?

Mette Marit står overfor sin viktigste oppgave noen gang og det er ikke å tilfredsstille journalistene. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida skrev (23 minutter siden):

Jeg tror de føler seg helt maktesløse. Voksen i antall år ja, men vi ser jo at han ikke er voksen, slik vi forventer at en voksen skal tenke/ opptre.  Det ligger i innstinktene til en mor og ville hjelpe sine barn og det de står i nå er sannsynligvis alvorligere enn noen av oss på utsiden kan forestille oss. 

Jeg synes det var riktig at vold mot kvinner kom frem media, men grensa er overskredet for lengst. Kronprins Haakon ba journalistene ta i bruk vær varsom plakaten. Marius ble fratatt lappen fordi de var redde for hva han kan finne på. Det kan være en reel selvmordsfare. Hvorfor er det ingen som tenker på det ? Vil vi ha nok en tragedie i kongefamilien ?

Mette Marit står overfor sin viktigste oppgave noen gang og det er ikke å tilfredsstille journalistene. 

Samtidig trenger man ikke å bli voksen, hvis man har noen rundt seg som tilrettelegger for at man ikke behøver det.
Det er vel det som kanskje gjelder i dette tilfelle. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Samtidig trenger man ikke å bli voksen, hvis man har noen rundt seg som tilrettelegger for at man ikke behøver det.
Det er vel det som kanskje gjelder i dette tilfelle. 

Det er en spekulasjon. Og det bør vi vel gjøre oss for gode til?  

S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Det er en spekulasjon. Og det bør vi vel gjøre oss for gode til?  

S

Ja du har helt rett. Unødvendig kommentar fra min side.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida skrev (14 timer siden):

Det er synd at han ødela telefonen, hvis ikke så hadde jo hans mors handlinger vært ok, sett fra mitt perspektiv. Jeg tenker også at kongefamilien, i likhet med andre familier som har familiemedlemmer som tar dårlige valg, for tiden lever i en kontinuerlig krise. Synd at de ikke fikk motivert ham til å oppholde seg på en rehabiliteringsinstitusjon; fortrinnsvis i utlandet, inntil han har bedre kontroll og venter på rettssak. 
Jeg misliker sterkt hvordan deler av pressen har fotfulgt ham de siste månedene. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Worriesome Plenty 2

Jeg tenker han må ha dårlige gener fra farssiden. De andre barna i kronprinsfamilien har det jo gått bra med.

Det som er negativt med pressedekningen er om han skulle være en med selvmordstendenser. Vet ikke hvor vanlig det er hos kvinne- bankere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

ISW skrev (På 1.11.2024 den 15.30):

Jeg nøyer meg egentlig med å håpe at Kongehuset får en noe mer tidsriktig presseavdeling som innser at de ikke er en maktelite som skal være høyt hevet over folket og derfor kan ignorere ethvert kritisk spørsmål. Man står igjen med inntrykket av at de er så distansert fra folk flest at de bare kan gi faen og ikke trenger stå til rette eller redegjøre for spørsmålene de får.

Denne saken er en oppvisning i hvordan håndtering av ubehagelige spørsmål IKKE skal gjøres.

Helt enig. Ingen kommentar og taushet fra Kongehuset leder bare til flere spørsmål. De bidrar selv til at pressen fortsetter og grave. 

Kanskje de kommer mer på banen når straffesaken starter. For den må komme. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 1.11.2024 den 20.19):

Nå er det slik at det er en etterforsking der alle kortene skal på bordet. Politiet vil finne ut av hva som har skjedd og utmålingen av straff er det retten som avgjør. Men hvis du ser deg rundt så er det ekstremt mange voldelige og voldtektsmenn som ikke blir dømt. Eller får 6 mnd. Marius sin straff blir basert på bevis, og straffeutmålingen blir vurdert ut i fra andre lignende saker i praksis. Han får ikke en strengere / mildere straff om han er i den familien han er i. 
Hadde du hørt på foreldrene dine nå i voksen alder? Om de mente du burde gjøre noe med livet ditt for å komme i rett spor? Foreldre kan oppmuntre og støtte, og det har nok disse foreldrene gjort også. Men siden han er psykisk syk, voksen så er det lite man får gjort om han ikke vil det selv. Legg ikke dette over på foreldrene- Uavhenig av tittel. I denne saken er de foreldre og ikke kongelig 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Helt enig. Ingen kommentar og taushet fra Kongehuset leder bare til flere spørsmål. De bidrar selv til at pressen fortsetter og grave. 

Kanskje de kommer mer på banen når straffesaken starter. For den må komme. 

Kongefamilien har fått beskjed av sine rådgivere hva de skal uttale seg om offentlig, og de følger denne instruksen. 
uansett hva de sier den ene eller aldre veien vil kommentarfeltene eksplodere. Så her er det lurt å tie og la politiet gjøre jobben sin. Hvilke svar er dere ute etter? Sier seg jo selv at dette er en vanskelig og tung sak for familien. Trenger de å si det med klare ord? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (44 minutter siden):

Kongefamilien har fått beskjed av sine rådgivere hva de skal uttale seg om offentlig, og de følger denne instruksen. 
uansett hva de sier den ene eller aldre veien vil kommentarfeltene eksplodere. Så her er det lurt å tie og la politiet gjøre jobben sin. Hvilke svar er dere ute etter? Sier seg jo selv at dette er en vanskelig og tung sak for familien. Trenger de å si det med klare ord? 

Med tanke på ofrene, de fornærmede i denne saken, kunne kronprinsessen ha gått ut og sagt, feks. «Jeg tar totalt avstand fra de handlingene som Marius har gjort, men han er min sønn og jeg er glad i han.» Men istedenfor er det taushet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Med tanke på ofrene, de fornærmede i denne saken, kunne kronprinsessen ha gått ut og sagt, feks. «Jeg tar totalt avstand fra de handlingene som Marius har gjort, men han er min sønn og jeg er glad i han.» Men istedenfor er det taushet.

Det kan de selvsagt ikke si før det foreligger en dom. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Worriesome Plenty 2 skrev (17 timer siden):

Jeg tenker han må ha dårlige gener fra farssiden. De andre barna i kronprinsfamilien har det jo gått bra med.

Det finnes mange eksempler på helsøsken der livet til én av dem blir helt annerledes enn de andres. 

Jeg mener ikke at gener er uvesentlig, men at man ikke alltid kan peke på foreldrene når deres voksne barn gjør noe galt, verken når det gjelder gener eller oppdragelse. Når det er sagt, er det vel et faktum at det er funnet en genetisk disposisjonen for avhengighet, i den betydning at man har lettere for å bli hektet på rus, spill eller noe annet som for enkelte får altfor stor plass i livet. 

Men jeg skal innrømme å ha tenkt litt på at mens veldig mange foreldre må erkjenne at "det hendte meg også da jeg var ung" når ungdommene deres får uheldige opplevelser med alkohol, har Marius foreldre som har hatt erfaringer med kokainbruk. Da er det kanskje litt vanskeligere å trykke på panikk-knappen når det skjer de første gangene. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Worriesome Plenty 2 skrev (18 timer siden):

Det som er negativt med pressedekningen er om han skulle være en med selvmordstendenser. Vet ikke hvor vanlig det er hos kvinne- bankere.

Hvordan vet vi det egentlig? De hadde neppe hatt lov til å dele det dersom noen av de andre ble tatt med narkotika eller kjørte for fort. 

Anonymkode: d61a9...7fa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...