Gå til innhold

Verden er bedre med deg i den

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg ble litt rørt akkurat nå. Sikkert litt klisje men vil gjerne dele likevel. Jeg er deprimert og sliter en del nå for tiden. På butikken foran meg i køen sto en dame som hadde på seg en genser der dette sto på ryggen: "Dear person behind me, the world is a better place with you in it".

Anonymkode: 895d0...4d2

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/488022-verden-er-bedre-med-deg-i-den/
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Jeg ble litt rørt akkurat nå. Sikkert litt klisje men vil gjerne dele likevel. Jeg er deprimert og sliter en del nå for tiden. På butikken foran meg i køen sto en dame som hadde på seg en genser der dette sto på ryggen: "Dear person behind me, the world is a better place with you in it".

Så fint at det gjorde noe med deg❤️

Anonymkode: 2b4da...713

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (47 minutter siden):

Ikke i mit tilfelle. 

Anonymkode: 1367e...7f6

Er absolutt ikke en positiv opplevelse å være i en begravelse. Verken for prest eller kremmer.

Så jo. Ved å være her gjør du at andre får mindre sorg, selv om du er helt alene

Anonymkode: 6b694...0da

AnonymBruker

Godt å høre at det traff deg på en god måte, man må ta det positive man får.

For min del treffer ikke slike sitater meg. Som jeg har prøvd å forklare til psykologen jeg går til er det en stor forskjell mellom å syns livet er så uutholdelig og håpløst at man vil vekk, og at man vil vekk fordi en oppriktig mener at verden er et bedre sted uten meg. Når jeg har det tungt er jeg alltid i førstnevnte modus og har aldri vært der at jeg tror verden og folk rundt meg får det bedre uten meg - snarere tvert imot. Er nok derfor dette sitatet ikke treffer meg helt. 

Og så er det noe veldig amerikansk med ordlyden. "The world" brukes mye der. Du skal vise the world ditt sanne jeg, ditt vakre lys osv. Slik treffer ikke meg, men veldig fint at det treffer noen og at den genseren med det sitatet faktisk har en meningsfull hensikt!

Anonymkode: bc501...a6f

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Er absolutt ikke en positiv opplevelse å være i en begravelse. Verken for prest eller kremmer.

Så jo. Ved å være her gjør du at andre får mindre sorg, selv om du er helt alene

Hva snakker du om? 

Anonymkode: 20898...21a

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

At verden er bedre med alle som er i den i.

Det er enkelte mennesker som ikke bidrar til at verden er bedre, heller tvert om. De gjør verden til et vondt sted for andre.

Anonymkode: 8d6af...1ad

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Det er enkelte mennesker som ikke bidrar til at verden er bedre, heller tvert om. De gjør verden til et vondt sted for andre.

Anonymkode: 8d6af...1ad

Ikke for alle.

Nå prøvde jeg selv.å ende mitt liv  fpr 30 år siden. Da var jeg overbevist om at verden var et bedre sted uten meg. Jeg tok feil.

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (59 minutter siden):

Ikke for alle.

Nå prøvde jeg selv.å ende mitt liv  fpr 30 år siden. Da var jeg overbevist om at verden var et bedre sted uten meg. Jeg tok feil.

Glad for at du finnes.

Anonymkode: 2b4da...713

AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Så bra. Det som er klisjé for noen traff noe i deg.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...