Gå til innhold

Har et/flere menneske gjort spesielt inntrykk på deg og hvorfor?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

AnonymBruker
psykedeliker skrev (32 minutter siden):

Ja, jeg har møtt mange som har lært meg mye. Har bl.a. erfart at det faktisk er mulig å finne nye rollemodeller i voksen alder.

Vil du komme med et eksempel på hva du har lært av en av dem?

Anonymkode: 9d258...a6f

psykedeliker

En av lærerne mine underviste oss i både norsk, samfunnsfag, historie og religion. Han kryssrefererte ofte mellom disse fagene og la på den måten grunnlaget for min forståelse av mønstergjenkjenning, dybdelæring og overføring av innsikter på tvers av ulike kunnskapsfelt (også kjent i noen kretser som Trivium og Quadrivium).

Hadde også en kollega som hadde helt andre kulturelle og sosiale preferanser enn det vi skulle ha i den bransjen (ifølge manus). Vi hadde mange gode samtaler på jobben, men akkurat dét firmaet er kjent for å ta arbeidsmiljø på alvor. Han ga meg bekreftelse på at gode livsvalg handler om rasjonelle kost/nytte vurderinger, ikke om tilfeldige impulser og følelser.

Så er det også en del ting jeg har lært av andre, men som jeg ikke lengre lærer videre til hvem som helst.

AnonymBruker
psykedeliker skrev (15 minutter siden):

En av lærerne mine underviste oss i både norsk, samfunnsfag, historie og religion. Han kryssrefererte ofte mellom disse fagene og la på den måten grunnlaget for min forståelse av mønstergjenkjenning, dybdelæring og overføring av innsikter på tvers av ulike kunnskapsfelt (også kjent i noen kretser som Trivium og Quadrivium).

Hadde også en kollega som hadde helt andre kulturelle og sosiale preferanser enn det vi skulle ha i den bransjen (ifølge manus). Vi hadde mange gode samtaler på jobben, men akkurat dét firmaet er kjent for å ta arbeidsmiljø på alvor. Han ga meg bekreftelse på at gode livsvalg handler om rasjonelle kost/nytte vurderinger, ikke om tilfeldige impulser og følelser.

Så er det også en del ting jeg har lært av andre, men som jeg ikke lengre lærer videre til hvem som helst.

Takk for at du delte. Hi

Anonymkode: 9d258...a6f

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...