Gå til innhold

Hvordan vet man at man er klar for å trappe ned/seponere medikamenter?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

AnonymBruker

Det må du snakke med legen din om. Man bør være bra i er halv år før man begynner å trappe ned. Så kommer det an på hva det gjelder, hvor lenge du har brukt medisin Osv. Noen medisiner skal man gå på hvis man har bipolar osv. tilbakevendende depresjon bl.a det kommer helt an på sykdomshistorien

Anonymkode: bbfec...ef5

nachnoo skrev (12 timer siden):

Første gangs depresjon: 1 år

Andregangs: 2-5 år

Tredjegangs: Vurder livslang.

Jeg må legge til at dette er overordnede anbefalinger for det vi kaller unipolare depresjoner (engelsk; major depression). For bipolar lidelse type 1gjelder anbefaling om livslang behandling fra første episode.

Så tar jeg det for gitt at spørsmål om seponering kommer først når en ikke har vært deprimert (eutym) i minst et halvt år. Til sist må en til de overordnede anbefalinger se på alvorlighetsgraden av de depresjoner en har /har hatt. Disse kan gjøre at en velger en noe mildere eller strengere form for forebyggende behandling.

Annonse

AnonymBruker
nachnoo skrev (58 minutter siden):

Jeg må legge til at dette er overordnede anbefalinger for det vi kaller unipolare depresjoner (engelsk; major depression). For bipolar lidelse type 1gjelder anbefaling om livslang behandling fra første episode.

Så tar jeg det for gitt at spørsmål om seponering kommer først når en ikke har vært deprimert (eutym) i minst et halvt år. Til sist må en til de overordnede anbefalinger se på alvorlighetsgraden av de depresjoner en har /har hatt. Disse kan gjøre at en velger en noe mildere eller strengere form for forebyggende behandling.

Jeg har hatt alvorlige og moderate depresjoner i tre år nå. Er moderat deprimert og undret meg over om det er medisinene som holder meg dårlig/nede.

Anonymkode: 9416f...1d3

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...