Gå til innhold

Er 600 sider journal på 10 år mye?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Behandler nevnte at han synes at jeg hadde en "alt for lang journal" å lese. Det er da snakk om behandlernes journalnotater fra innleggelser og polikliniske timer det er snakk om printet ut på A4 ark, usikker på skriftstørrelse.

Anonymkode: e9288...0bb

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Høres ekstremt mye ut.

Anonymkode: 30d83...820

Oj, virkelig? Jeg har aldri tenkt at det var spesielt mye egentlig. Deler man de 600 sidene på 10 år blir det jo 60 sider i året? 

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Hvis en behandler må lese en meget tykk bøkene pr pasient, ja så forstår jeg ventetiden i psykriatien.

Anonymkode: 8bc61...832

Jeg tror ikke alle behandlere leser gjennom hele journalen til alle pasientene sine?

Annonse

Er ikke det litt av hensikten med epikriser, at det skal kunne sammenfatte hvert behandlingsløp? Så slipper nye behandlere å lese seg gjennom hundrevis av sider i journalen til de av oss med lang sykehistorikk. Har selv en sykehistorikk som er lang som et vondt år (somatisk hovedsaklig), og vet at nye leger/behandlere kun leser gjennom enkelte epikriser for å få en rask oversikt. 

psykedeliker

Det er veldig ulik praksis fra sted til sted hvor detaljert journalene føres. Tar man med alt som skal være med, med eventuelle tilleggsopplysninger og korrigeringer, høres ikke 600 sider veldig mye ut.

Om det er hensiktsmessig å ta med absolutt alt i hvert enkelt tilfelle blir en helt annen diskusjon.

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 4.11.2024 den 16.38):

Ja det er veldig mye ja. Har du vurdert om du ikke hadde fått det bedre av å ikke fokusere så mye på psykiatri og psykologtimer? 

Anonymkode: a625d...dc6

Jeg føler selv ikke at jeg fokuserer mye på psykiatri og psykologtimer egentlig...? Men mange av behandlerne på akuttpost snakker man med hver dag i tillegg til at jeg når jeg var hjemme hadde Ambulant team og psykolog så da blir det jo 2 notater i uka. Mens nå har jeg ikke vært innlagt på snart 1 år da faktisk og går bare i behandling annenhver eller hver uke.

Anonymos skrev (På 4.11.2024 den 18.14):

Er ikke det litt av hensikten med epikriser, at det skal kunne sammenfatte hvert behandlingsløp? Så slipper nye behandlere å lese seg gjennom hundrevis av sider i journalen til de av oss med lang sykehistorikk. Har selv en sykehistorikk som er lang som et vondt år (somatisk hovedsaklig), og vet at nye leger/behandlere kun leser gjennom enkelte epikriser for å få en rask oversikt. 

Sant. Godt det finnes epikriser.

psykedeliker
Anonymos skrev (På 4.11.2024 den 18.14):

Men hva hvis epikrisen ikke beskriver sykehistorikken riktig, f.eks. hvis man har blitt feilbehandlet? Da er den jo helt ubrukelig?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...