Gå til innhold

Hva synes dere om at Trump er USAs neste president?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Nicklusheletida skrev (8 minutter siden):

Mest spent på om han får slutt på krigene, slik han lover. Det får tiden vise. 

Han skal jo avslutte Ukraina-krigen på 24 timer. Jeg er spent på den planen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

UtakknemligDiva
slabbedask skrev (5 timer siden):

Det blir et helvetes sirkus de neste 4 år.

Som om det ikke har vært det de siste 4 årene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Grendel skrev (1 minutt siden):

Hva synes du om Norges plan da, vente til 2027 med å produsere noe særlig med artillerigranater, hvor mange ukrainske soldater er døde innen den tid mon tro ? Hvor mye land har de igjenn. Er det bedre enn å få til en fredsavtale ?

Aldri forstått alt hatet mot Trump, hele Europa har vist at Trump har rett, vi er udugelige. Vi belager hele vår eksistens i europa, på at Trump skal betale for vår sikkerhet, og om han sier nei er han hitler og stalin og dikator og verdens verste mann. Og med så mange amerikanere som sliter må dere da kunne forstå at de ønsker en president som er der for DEM, og ikke bare for å sørge for at vi slipper å bruke penger på vår egen sikkerhet.... 

Skjerpings folkes, prøv å se begge sider, og se vår egen feil... Bare fordi vi virtue signaler om hvor woke vi er, betyr det ikke at vi er unnskyldt for vår udugelighet.

nachnoo skrev (14 minutter siden):

Det er skremmende og trist. Like skremmende er det at det finnes så mange i USA som har stemt på han.

Skremmende at EU har satt seg selv i situasjonen "vi" har, EU har fokusert på å redde kloden for global oppvarming (ved at co2enslippes ut i utlandet istedenfor, super smart)  bla.a ved å stenge ned atomkraftverk, kutte jobber, kutte militærbudsjetter, lage rørledninger til russland for å gjøre oss avhengige av deres gass slik at når de tar ukraina kan vi ikke gjøre noe for ellers kutter de "strømmen" vår så vi fryser til døde i EU. ta inn horder av immigranter so destabiliserer landene, og VIRTUE SIGNALET dagen lang om hvor mye bedre vi er enn alle andre.

EU er skremmende og trist, inkludert medlemslandet Norge, husker du Norge sa nei til å bli medlem 2 ganger, men plutselig er vi det uansett, Trump bedrev innsurrection ? Hva er det norges ledere bedrev da mon tro, de kuppet landet og donerte makten til EU, mot folkets vilje, men alle sutrer om trump som ba noen fredelig demoinstrere fordi han mistenkte valgjuks....

Norge/EU må se seg i speilet, og skamme seg, og skjerpe seg. Det er eneste løsning, lett å peke utdad istednfor...

Anonymkode: 80d50...1dd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

At de velger en president som er fascist og rasist er bare helt utrolig. Dette er folk som mener at svarte ikke har noen verdi, den hvite rase ruler. Håper folk gjør opprør. Dette går bare til helvete med verden. Og noen tullinger heier på en fjols som Trump!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ja skuffende at de velger en president for de på bunn, og ikke som alltid ellers en president for eliten/de rike. Når en ser på lønninger for de på bunn i USA f.eks, så er det skuffende at en president hjelper dem, for de har det alt for bra som det er. 

Jeg synes det blir litt unyansert å dele inn de ca 150 millioner velgerne i bare "de på bunnen" kontra "eliten". 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var ikke uventet. Det var vel det de aller fleste trodde selv om mange, inkludert meg selv, håpet sterkt på det motsatte. Jeg tror det først og fremst blir fire mentalt utmattende år. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
Grendel skrev (1 time siden):

Ja :)

Jeg håpet på Harris, men når det først ble Trump, så får vi håpe han får en slutt på krigene da, om det ikke akkurat skjer på 24 timer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
erik123 skrev (2 timer siden):

Du må være Norges mest naive!! Tror du på Trump og Putin? To diktatorer med fascistiske trekk. Og de er rasister. 

Tror kanskje det er du som er Norges mest naive. Eller dumme som du kalte en av de andre her.

Anonymkode: 0bd63...c43

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Worriesome Plenty 2

Jeg regna med at han kom til å vinne.

han må nok slite på å levere på særlig inflasjon nedgang. Andre ting som å tette grenser og stoppe innvandring fikser han nok.

Hvis han gjør antivakkseren Kennedy jobb som helseminister driter han på draget.

Ellers er jeg mest bekymret for Ukraina og Palestina.

Økonomien også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida skrev (44 minutter siden):

Ja :)

Jeg håpet på Harris, men når det først ble Trump, så får vi håpe han får en slutt på krigene da, om det ikke akkurat skjer på 24 timer :)

Han får ikke slutt på krigen men stopper hjelpen til Ukraina så russerne vinner og vi blir neste. Det bryr ikke Trump seg noe om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nicklusheletida
erik123 skrev (23 minutter siden):

Han får ikke slutt på krigen men stopper hjelpen til Ukraina så russerne vinner og vi blir neste. Det bryr ikke Trump seg noe om.

Tja, det som skjer er vel at Ukraina må gi fra seg land, men det skjer vel til slutt uansett og i mellomtiden dør det enda flere samtidig som Europa tappes for penger .  Det føles meningsløst. 

Det er ikke lett å vite som er det beste på lang sikt. Jeg tror det er å få slutt på krigen, selv om Ukraina må gi fra seg land og deretter håpe på at Putin dør av alderdom før han får startet flere kriger og selvfølgelig håpe på at den som tar over ikke er like gal. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nachnoo skrev (3 timer siden):

Det er skremmende og trist. Like skremmende er det at det finnes så mange i USA som har stemt på han.

Jeg tror for veldig mange i USA har dette vært et valg mellom pest og kolera. Dessverre synes jeg demokratenes strategi har vært latterlig, ved først å satse på en kandidat som hører hjemme på geriatrisk avdeling og så ikke ha baller til å tenke nytt etter det. Harris var for venstrevridd og «spesiell» for å trekke velgerne i sentrum. Det er naturlig at vi i det norske politiske klima ser det annerledes.

Jeg tenker kanskje «Get Trump over with» og er glad for at Russland ligger nede for telling og neppe er en militær trussel for Europa neste fire år. 

Endret av ISW
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker det blir spennende - i mangel på et bedre ord. Jeg tror det ble altfor kort tid for Harris, attentatet fikk nok også sin effekt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her i Norge røk stortingsplassen for en dyktig fyr pga et par solbriller. I USA kunne David Toskas kloning blitt president. 
Det er ikke republikanernes politikk jeg frykter, men den ustabile, impulsive og antisosiale Trump. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Worriesome Plenty 2

8 millioner ulovlige innvandrere kom til 🇺🇸 usa under Biden. Så skal plutselig Kamala Harris rydde opp etter 3 og et halvt år. Hvorfor gjorde hun ikke det da årene? Det er slikt som skaper enorm politiker forakt. Blant de uskolerte bøllene i kommentarfeltene. Som i USA viste seg å utgjøre halve befolkningen og vel så det. 

Eliten gikk for langt. Dustene ble lei av de og gadd ikke stemme på dem lengre. Alt de fikk var lekser om hvor fæle de var.

Endret av Worriesome Plenty 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

nachnoo skrev (1 minutt siden):

Det er ikke republikanernes politikk jeg frykter, men den ustabile, impulsive og antisosiale Trump. 

Heldigvis er det ikke Trump alene som bestemmer. Det aller meste må gjennom Kongressen og jeg tror ikke han får flertall for så veldig mye, selv om republikanerne nå har Senatet. Det finnes fortsatt en god del republikanere med vett.

Hva er du urolig for at han kan finne på? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...