Gå til innhold

Venninne som er så mye syk

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

nå skriver du masse om deg og ditt og gjentar deg selv. Når jeg skriver noe om meg så fortsetter du å vinkle det til deg og ditt. Jeg trenger også bli sett og hørt. Jeg orker ikke lytte og støtte deg og du ikke en gang ser meg

Jeg synes du bør si eller skrive akkurat det til henne. Da får hun en klar og tydelig tilbakemelding og du står opp for det selv. Hun får også en sjanse til å justere seg framover. 

Blir hun derimot fornærmet og tar avstand eller fortsetter som før, hadde det vært game over, om det var min venninne. 

Anonymkode: 9a6e2...4e2

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (23 timer siden):

Har forsøkt, men uansett hva jeg forteller om meg eller mitt tar hun over og hun har det så mye verre. Det er så synd på henne og ingen har det verre. Mine ting blir bare en fis i vinden i forhold til henne. Jeg har nettopp støttet henne i hennes greie siste to ukene. Jeg selv har vært sykmeldt i 3 uker, og står i en forferdelig situasjon, og noe av det verste jeg har stått i. Har fått hjelp og står nå i en prosess. Det ser ut som det går rett vei heldigvis. Dette vet ikke venninnen min noe som helst om, da dette er ekstremt vanskelig for meg, og hun evner ikke lytte til andre. Det er andre som skal lytte til henne. Dette med meg er så vanskelig at jeg beskytter meg selv ved å ikke dele med henne. SCAR-er hadde blitt noe ala.. (forteller om noe lignende hun har opplevd, eller ei venninne av søster som har opplevd lignende og jeg skal da lytte på denne historien) hun skal prate.. jeg orker ikke. Har delt det med en nær kollega og familien. 

Anonymkode: 1e9e1...03f

Innlegget ditt bærer preg av selvrettferdighet og passiv aggressivitet, så da er det veldig vanskelig å vite om det er deg eller din "venninne" det er "noe med".  

Anonymkode: ade4b...b77

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Unnskyld at jeg spør, men er denne venninna helt ved sine fulle fem? Er det autisme eller lettere psykisk utviklingshemming inne i bildet? Noe må det være, når hun har så ekstremt dårlig selvinnsikt. 

Anonymkode: d3c37...d6e

Hun var mer normal før, men nå er hun mer og mer selvsentrert. Det er helt greit å støtte henne i små mengder når jeg har det greit selv. Men jeg har hatt mitt å stri meg selv, og hun er ei jeg overhode ikke kan regne med. Hun kan sende meg meldinger om at jeg er verdens beste venninne, og hun er så lei seg for å ikke være tilstede for meg osv. dette er lange meldinger hun har sendt rundt til flere venninner. Bare byttet ut navnene våre. 

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Hun var mer normal før, men nå er hun mer og mer selvsentrert. Det er helt greit å støtte henne i små mengder når jeg har det greit selv. Men jeg har hatt mitt å stri meg selv, og hun er ei jeg overhode ikke kan regne med. Hun kan sende meg meldinger om at jeg er verdens beste venninne, og hun er så lei seg for å ikke være tilstede for meg osv. dette er lange meldinger hun har sendt rundt til flere venninner. Bare byttet ut navnene våre. 

Så dere viser hverandre meldinger fra denne venninnen?

Får mer og mer medfølelse for venninnen din,mindre for deg.

Anonymkode: d932b...c13

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Nei det gjør vi ikke. Men har hørt folk si de har fått slike meld av henne, og da sitter jeg å vet jeg har fått samme meld selv. Uten at jeg sier noe. Men tenker jo mitt 

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (47 minutter siden):

Vi har ikke felles venner, men hun forteller selv at andre venner har kuttet henne ut fordi hun bare snakker om seg og sitt. Dette forstår hun ikke selv. Hun mener selv hun er en god lytter og synes de er urimelig. 

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Vi har ikke felles venner, men hun forteller selv at andre venner har kuttet henne ut fordi hun bare snakker om seg og sitt. Dette forstår hun ikke selv. Hun mener selv hun er en god lytter og synes de er urimelig. 

Mer du skriver, jo mer suspekt virker du.

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Nei det gjør vi ikke. Men har hørt folk si de har fått slike meld av henne, og da sitter jeg å vet jeg har fått samme meld selv. Uten at jeg sier noe. Men tenker jo mitt 

Mye sladder og ryktespredning der du ferdes. 

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Mye sladder og ryktespredning der du ferdes. 

Det er det ikke. Men normalt at folk snakker når det er så ekstremt og folk er blitt brukt over tid. Da er det ganske normalt at folk nevner det. 

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Uansett hvem av dere det er noe i veien med så er dere en dårlig match. Løpet er kjørt, la vennskapet dø ut. 

Anonymkode: d3c37...d6e

Tror hun har en form for personlighetsforstyrrelse. Noe emosjonell ustabil pers forst. virker det som. Grunnen til at jeg tenker det er fordi hun kommer i konflikt med de fleste hun blir kjent med, foreldrene har kuttet henne ut, mye ville historier som forandrer seg. Grenseløs deling om ting, og er helt inni sitt eget hode. Jeg møter henne to ganger i året, og det går mest på meldinger. Liker henne på mange måter, men kjenner hun blir for mye og jeg blir veldig sliten. Hun har heller ikke bil, så det har vært mye mas om å kjøre henne hit og dit. Dette har jeg gjort, men orker ikke mer. Kommer på unnskyldninger, eller ikke åpner melding. Hun løfter ikke en lillefinger for andre, selv når jeg var på det laveste. Null tanker for andre. Så jeg skylder henne ingenting 

psykedeliker
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Tror hun har en form for personlighetsforstyrrelse.

Men hva med deg selv? Ut fra det du beskriver håndterer du ikke akkurat situasjonen på en voksen måte. Det burde være enkelt å sette henne skikkelig på plass én gang for alle, så lite gjennomtenkt hun er i sin manipulering av omgivelsene.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...