Gå til innhold

Anbefalte innlegg

I går gjorde jeg noe som fikk meg til å bli stolt over meg selv, og som jeg gjerne vil dele med dere med ønske om å være til inspirasjon. Sikkert en fillesak for noen, men ikke for meg. 

Siden jeg er sykemeldt, var jeg så sikker på at jeg slapp å være med på et møte med møteplikt, så jeg møtte ikke opp. 10 min før møtet startet ringte sjefen meg, noe jeg ikke så før hn 10 min etter sendte meg sms, der hn sa jeg måtte komme på møtet. Og da skulle møtet starte.

Jeg var ca 10 min unna. Første tanke var å late som at jeg ikke hadde fått beskjed (unnvike). For jeg visste jo hva som ventet meg: et fullt rom og trange plasser, noen ville trolig reagere negativt på meg/min adferd, jeg misbrukte andres tid ved å komme 10 min for sent, jeg hadde gjort noe «dumt» ved å ikke møte siden det sto tydelig at det var møteplikt, og en sjef som kanskje var irritert på meg for å ikke ha hørt etter. I tillegg var jeg stresset, andpusten og svett. Så med andre ord så jeg for meg mye vanskelig. Jeg hater å komme for sent, og det å komme slik og for selt til et møte eller selskap og alle ser på meg har vært min skrekk hele tiden. 

Men jeg snudde fort tankegangen min og tenkte: «ikke tenk, bare gjør» - for jeg hadde uansett ikke noe annet valg enn å stå i det, og da kunne jeg like godt gjøre det beste ut av det. I tillegg er det jo helt klart bortkastet energi å tenke «katastrofetanker».

Og vet dere? - det gikk SÅ bra! Bortsett fra at jeg var 10 min for sen, rommet var fullt og  jeg var andpusten og svett, så skjedde ingenting av det jeg fryktet for.

Min erfaring, og som jeg vil dele:

IKKE TENK, BARE GJØR 

(og dette førte også bl a til at jeg i ettermiddag hoppet i det og sendte melding til legen og spurte om å få hjelp til vektnedgang, noe han svarte på og sa jeg skulle få). 

Endret av Emoji
Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/488175-ikke-tenk-bare-gj%C3%B8r/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...