Gå til innhold

Hvordan var den siste behandlingstimen din med behandler?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Gikk til henne i 7 år. Følte meg ferdig da vi avsluttet, og har ikke tenkt på henne nei. Men har tenkt på gode råd jeg fikk som jeg tar med meg i hverdagen 

Anonymkode: 63152...7bc

Det er best når det er slik; at man føler seg ferdig avsluttet. Bra at du fikk gode råd å ta med i hverdagen!

Anonymkode: 5c106...d27

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Det er best når det er slik; at man føler seg ferdig avsluttet. Bra at du fikk gode råd å ta med i hverdagen!

Mitt tips er at når man starter opp i terapi må man selvfølgelig bli kjent med behandler og føle seg trygg. Men det beste er å lempe ut av seg det man sliter med og ha fokuset på seg selv, og jobbe godt i timene, og mellom timene. Ikke ha fokus på terapauten. Veldig mange tenker på terapauten mellom timene og blir veldig knyttet. Mange blir mer opptatt av klærne de går med, hvordan de snakker og fokuset blir på selve behandleren. Dette er dumt, for da får man ikke den hjelpen man trenger, og man begynner å blande det inn i en relasjon fremfor en behandler i spes helsetjenesten. Folk blir knyttet og blir redd for å bli avsluttet. Mange tør ikke bli bedre eller si de er bedre i frykt for at psykologen tenker avslutning. Mange roter seg inn i at de har det verre enn de har for å få gå lengre. Se på behandler som er verktøy til å hjelpe seg slev 

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 9.11.2024 den 22.18):

Du ville gjerne ha snakket mer om behandlingen/tiden du gikk til henne? DPS eller privat? 

Dps. Ja, jeg kunne tenke meg en "metasamtale"

Anonymkode: 8f69d...8cf

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Dps. Ja, jeg kunne tenke meg en "metasamtale"

Anonymkode: 8f69d...8cf

Det skjønner jeg faktisk ganske godt. Du klarte/ville ikke være den som styrte samtalen dit heller?

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Mitt tips er at når man starter opp i terapi må man selvfølgelig bli kjent med behandler og føle seg trygg. Men det beste er å lempe ut av seg det man sliter med og ha fokuset på seg selv, og jobbe godt i timene, og mellom timene. Ikke ha fokus på terapauten. Veldig mange tenker på terapauten mellom timene og blir veldig knyttet. Mange blir mer opptatt av klærne de går med, hvordan de snakker og fokuset blir på selve behandleren. Dette er dumt, for da får man ikke den hjelpen man trenger, og man begynner å blande det inn i en relasjon fremfor en behandler i spes helsetjenesten. Folk blir knyttet og blir redd for å bli avsluttet. Mange tør ikke bli bedre eller si de er bedre i frykt for at psykologen tenker avslutning. Mange roter seg inn i at de har det verre enn de har for å få gå lengre. Se på behandler som er verktøy til å hjelpe seg slev 

Det er jo ikke tilknytningen som er problemet her, men at man ikke sier noe om det så man ikke får jobbet med disse følelsene. Hvorfor synes du tilknytning er så farlig? Alle man knytter seg vil man miste på et eller annet tidspunkt, det er en uunngåelig del av livet. 

Anonymkode: 5416e...630

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...