Gå til innhold

Hvilket råd fra behandler har vært viktigst for deg

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Når jeg tok opp ulike problemstillinger med henne og spurte om råd sa hun: hva tenker du selv? Der har du svaret. At jeg må stole på egne vurderinger 

Anonymkode: 072c2...e17

Gjorde hun alltid og bare det?

Anonymkode: 7ee08...8b3

Annonse

Ingenting. De holder seg til selvfølgeligheter. 

Husker det var totalt 2-3 setninger/fakta som var nytt for meg ila et 3 måneders kurs. 

Stort sett synes jeg bare det gulpes opp utenatlært fakta som man vet fra før. Ikke fått noen råd som har hjulpet for min del i konkrete situasjoner. Grunnleggende råd overholder jeg allerede, så da er det lite de har å bidra med. 

Endret av krøll9
AnonymBruker
krøll9 skrev (10 timer siden):

Ingenting. De holder seg til selvfølgeligheter. 

Husker det var totalt 2-3 setninger/fakta som var nytt for meg ila et 3 måneders kurs. 

Stort sett synes jeg bare det gulpes opp utenatlært fakta som man vet fra før. Ikke fått noen råd som har hjulpet for min del i konkrete situasjoner. Grunnleggende råd overholder jeg allerede, så da er det lite de har å bidra med. 

Du har ikke gått i terapi,  men kun på kurs?

FjellOgDalar

Det var da en psykiater på mottakspost sa til meg at behandlingen jeg fikk mot depresjon og stemningssvingninger åpenbart ikke var aggressiv nok, kanskje til og med feil. Jeg hadde neppe fått mot til å spørre om ECT om hun ikke hadde sagt det før overflytting til DPS. Hadde jeg ikke gjort det, ville de sent meg til bake til lukket og egentlig bare økt belastningen ytterligere.

Etter det var det at skam over fortiden ikke hjelper noen i det lange løp. Det tok det tid å ta i bruk, men jeg har fått det mye bedre etter å ha blitt mer åpen. 

AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Du har ikke gått i terapi,  men kun på kurs?

Visstnok terapi også. Helt ustrukturerte tilfeldige samtaler uten noen form for konkrete mål eller tema. Noe ordentlig surr. Av og til har en forsøkt å lære meg en eller annen fakta jeg vet fra før. Sikkert en eller annen psykoedukativ greie a la "si helt åpenbare ting man helt sikkert allerede har lagt merke til ut i et 20 år langt ubehandlet forløp, for å irritere pasienten og for å få en til å føle seg mest mulig undervurdert, fortrinnsvis via læreboksetninger som er så utenatlærte at hermetegna blir hengende igjen i lufta". Noe sånt. Men skal slutte å bitche rundt. De gjør vel så godt de kan... så troa er sterk 😆🤣🤣🤣

Endret av krøll9
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 8.11.2024 den 23.06):

Gjorde hun alltid og bare det?

Veldig ofte ja. Men ikke så ofte jeg spurte henne. Men følte jeg fikk lite ut av å bare snakke selv, hadde behov for å høre hennes tanker og refleksjoner. Men man må lære seg å tenke selv uten å ha bekreftelse fra andre. 

Anonymkode: 072c2...e17

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...