Gå til innhold

Opptatt av psykooogen

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hvorfor så mange tråder om selve psykologen her inne? Folk som ønsker å kontakte de privat, folk som tenker på psykologen mellom timene osv. dere må forstå at dere er i behandling og dere skal bli bedre av deres plager. Psykologen er ikke annet enn en psykolog på jobb. De har ikke interesse av å knytte relasjoner til pasienter, de gjør jobben sin på jobb. Selv om de både er hyggelig, respektfull, omsorgsfull og lyttende i et terapirom så er det det de er utdannet til å gjøre for å hjelpe pasienten til å hjelpe seg selv. Mange misforstår dette og blir betatt og fascinert av selve psykologen. Det kan beinhardt når behandlingen blir avsluttet

Anonymkode: 95881...e1b

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/488196-opptatt-av-psykooogen/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Forstår heller ikke opphenget i behandlere.

For meg er en behandler en sparringspartner der vi begge er på jobb for å gjøre meg bedre. Når jobben er ferdig tar jeg med meg lærdommen videre og lever ett bedre liv.

Nå jobbet jeg i psykiatrien før jeg ble ufør, og vet noen brukere blir sittende nærmere hjerte enn andre, men jobb er jobb. Man kan være glad i sin jobb pga man får lov å jobbe med flotte individer, uten at man vil ha individene i privatlivet.

Drømmeautomat
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Mange misforstår dette og blir betatt og fascinert av selve psykologen. Det kan beinhardt når behandlingen blir avsluttet

Det er så enkelt som at mennesker har følelser og ikke alltid er rasjonelle. Du kan ikke styre følelsene dine. Dette vet selvsagt alle psykologer. 

AnonymBruker
Drømmeautomat skrev (5 timer siden):

Det er så enkelt som at mennesker har følelser og ikke alltid er rasjonelle. Du kan ikke styre følelsene dine. Dette vet selvsagt alle psykologer. 

Ja det vet de, men viktig for pasienten å ha et bevisst forhold til dette. Da nyttiggjør de seg behandlingen bedre og avslutning i behandling blir lettere. Det er jo skummelt å avslutte en langvarig behandling der man har opparbeidet seg trygghet til behandler, og den personen i verden en har delt alt med. 

Anonymkode: 95881...e1b

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...