Gå til innhold

Lære seg å trives i eget selskap?

Anbefalte innlegg

Jeg har bodd for meg selv siste 4 år, men jeg strever med at jeg ikke trives i eget selskap når jeg er hjemme alene. (Har vel egentlig bodd for meg selv siste 12 år, men har i perioder måttet bo hjemme hos mine foreldre av ulike grunner, bl.a. at det har vært vanskelig å finne noe å leie). 

Jeg forsøker å ha det koselig hjemme og også å ha noe å gjøre så jeg har ett par hobbyer som jeg sysler med av og til da i tillegg til å se en del tv. Men likevel så kan jeg ofte få en sånn ubehagelig følelse.

En annen ting er jo også at jeg i utgangspunktet er mye hjemme siden jeg bare har en liten deltidsjobb og ellers ikke gjør så mye ute til vanlig.

Er det mulig å lære seg å trives (bedre) i eget selskap? Såfall hvordan?

Endret av lavender

Fortsetter under...

Adeie skrev (1 minutt siden):

Man må nesten begynne med å like seg selv. Man må være trygg på det menneske man omgir seg med. Og er det fører og fremst en selv, så må man starte der.

Du har ett godt poeng her. Jeg er nok dessverre en av de personene som ikke liker meg selv så godt. Har ganske dårlig selvtillit og selvfølelse. Det har heldigvis bedret seg litt med alderen da samt at jeg har forsøkt å jobbe med å endre tankesettet, men jeg har nok fortsatt en lang vei å gå.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...