Gå til innhold

Jeg er en byrde for alle rundt meg.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Livet er så vondt og tungt for tiden. Og det blir bare verre. Føler meg mer og mer som en belastning, og jeg merker på flere andre at jeg er det også. Begynner å trekke meg mer og mer unna folk og forsvinner i min egen verden. Orker ikke gå på jobb lenger snart, det er den veien det går. Jeg sover bare 4-5 timer, selv om jeg er gjennomsliten sliter jeg med sove, og jeg går med konstant hodepine og hjertebank og vondt i kroppen. Jeg opplever også mye vondt, føler at folk er lei av meg og blir sliten av meg. Får mer og mer tanker om at jeg har lyst til å forsvinne og er lite verdt for andre. 

Anonymkode: 1a97e...9fb

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/488233-jeg-er-en-byrde-for-alle-rundt-meg/
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Livet er så vondt og tungt for tiden. Og det blir bare verre. Føler meg mer og mer som en belastning, og jeg merker på flere andre at jeg er det også. Begynner å trekke meg mer og mer unna folk og forsvinner i min egen verden. Orker ikke gå på jobb lenger snart, det er den veien det går. Jeg sover bare 4-5 timer, selv om jeg er gjennomsliten sliter jeg med sove, og jeg går med konstant hodepine og hjertebank og vondt i kroppen. Jeg opplever også mye vondt, føler at folk er lei av meg og blir sliten av meg. Får mer og mer tanker om at jeg har lyst til å forsvinne og er lite verdt for andre. 

Går du til behandling?

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Jeg skal ikke oppta noens tid lenger. Andre fortjener hjelpen mer enn meg. 

Så du går til behandling? Du fortjener hjelpen likemye som alle andre.

Anonymkode: 45b2a...d41

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (48 minutter siden):

Hvordan merker du det? hva er de konkrete tegna på det? 

Anonymkode: f71e7...1a0

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (41 minutter siden):

Slike tanker er vanlige og del av sykdomsbildet. Det er ingenting som tilsier at akkurat du skal være så spesiell at du er den ene av alle som tenker slik som ikke fortjener behandling. 

Anonymkode: 1657b...9ad

Annonse

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

AB over skrev følgende: "Det er ingenting som tilsier at akkurat du skal være så spesiell at du er den ene av alle som tenker slik som ikke fortjener behandling."

Gjennom å her si spesiell/unik, er min tolkning at det er viktig å understreke at det handler om å ikke være annerledes enn sine medmennesker - ikke noe menneskeverd eller å være best i noe. Jeg har selv erfart på kroppen at når en har godt innarbeidet i tankegangen de tankene du nevner, er det lett å mistolke et slikt utsagn. Å tolke det til at du må ikke komme til å tro at du er mer spesiell/mer verdt eller bedre enn andre. Da vil man i hvert fall ikke fortjene noen videre hjelp.

Det er gjerne den som føler at den fortjener hjelpen minst, som fortjener den mest. Slik er det med mange ting. Innen skam og skyldfølelse også. Den som bærer byrden, er den som ikke skulle ha båret den.

Endret av Eva Sofie

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...