AnonymBruker Skrevet søndag kl 21:19 Del Skrevet søndag kl 21:19 Hva syns du om det? Det jeg får slengt i trynet av psykiatrien. Dvs jeg får aldri innleggelser lenger. Anonymkode: 727fc...dc0 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
nachnoo Skrevet søndag kl 21:25 Del Skrevet søndag kl 21:25 Vi kjenner ikke din syke-og behandlingshistorie. Derfor vil ikke jeg ha noen mening om det. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 21:37 Del Skrevet søndag kl 21:37 nachnoo skrev (12 minutter siden): Vi kjenner ikke din syke-og behandlingshistorie. Derfor vil ikke jeg ha noen mening om det. Det var et generelt spørsmål og kommentar. Anonymkode: 727fc...dc0 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 21:41 Del Skrevet søndag kl 21:41 AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Hva syns du om det? Det jeg får slengt i trynet av psykiatrien. Dvs jeg får aldri innleggelser lenger. Anonymkode: 727fc...dc0 Jeg skjønner på innlegget ditt at du er opprørt. Hva synes du hjelper når du er innlagt? Anonymkode: c1ec1...4b4 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
frosken Skrevet søndag kl 22:38 Del Skrevet søndag kl 22:38 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hva syns du om det? Det jeg får slengt i trynet av psykiatrien. Dvs jeg får aldri innleggelser lenger. Anonymkode: 727fc...dc0 Jeg forstår innlegget ditt som at du tidligere har vært innlagt noen ganger. I så fall forstår jeg at du blir opprørt dersom du får beskjed om at du uansett ikke vil bli innlagt igjen, - men jeg tror kanskje det har blitt sagt til deg for at du skal forstå at løsningen behandlingsmessig ligger i poliklinisk behandling, ikke innleggelser. Generelt sett så er det ingen som kjenner fremtiden, så om du kommer i en situasjon hvor en innleggelse vil være klart hensiktsmessig, så er du ikke "utestengt" fra innleggelser - men kanskje vil en søknad blir vurdert ekstra strengt dersom de i utgangspunktet mener at beste behandling for deg ikke er innleggelser. 2 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
krøll9 Skrevet søndag kl 23:11 Del Skrevet søndag kl 23:11 Jeg har tolket det slik at de uansett ikke kan gjøre noe for en. Er man kronisk suicidal er det vel antatt at en kommer til å gjøre det før eller siden uansett(?) Slik har jeg valgt å tolke notisen hos meg selv fra for et par år tilbake. Skulle kun et halvt år til med tre ulike akutte episoder... ingen historie fra psykiatri før, og heller ingen (nevneverdig) etter, men vedvarende forhøyet risiko/kronisk selvmordsfare eller lignende var visst det man kom frem til allikevel. To innleggelser. Og store atferdsendringer i denne perioden... Nå har jeg fått diagnosen bipolar 2 noe senere. Så tenker det heller var snakk om en eller flere mørke blandede episoder det der... Men poenget er vel at en slik notis gir helsetjenester dokumentasjon på at du er overlatt til deg selv. Gratulerer. Velkommen i gruppen. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 23:47 Del Skrevet søndag kl 23:47 Mange som har borderline f eks selvskader seg og truer med selvmord for å bli lagt inn. Mange trives med innleggelse for å få omsorg og oppmerksomhet. Hvis det er reell fare for liv og helse må man legges inn. Men så er det også historikken bak, og tidligere erfaringer. En innleggelse gir ikke behandling i den forstand grunnet akutt selvmordstanker. Da må pas gå i behandling og jobbe aktivt med problemet, evt medisineres. Anonymkode: 4b5b3...a50 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
nachnoo Skrevet mandag kl 01:18 Del Skrevet mandag kl 01:18 Min klare overbevisning er at hver sak er unik. Derfor kan en ikke her ha generelle regler, men må vurdere hver sak for seg der og da. 3 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 21:31 Del Skrevet mandag kl 21:31 AnonymBruker skrev (På 10.11.2024 den 22.19): Hva syns du om det? Det jeg får slengt i trynet av psykiatrien. Dvs jeg får aldri innleggelser lenger. Anonymkode: 727fc...dc0 Jeg fikk også den beskjeden etter svært mange innleggelser. For meg var det sparket i baken som gjorde at jeg kom meg ut av runddansen. Jeg sier som Nachnoo, hver sak er unik. Anonymkode: 23b98...a25 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.