AnonymBruker Skrevet mandag kl 05:01 Del Skrevet mandag kl 05:01 Måtte dere prøve mange medisiner før noe virket? Jeg er så sliten av utprøving 😔 Men må jo. Jeg sliter med angst med depressive symptomer. Har forsøkt både truxal, seroquel, og mirtazapin. Uten hell. Uroen og tankekjøret sliter i meg konstant. Neste på lista er tror jeg er Brintellix! Men merker fastlegen prøver litt i blinde🙈 Hva tror dere om Brintellix? Er det håp for at den roer og stabiliserer når hverken seroquel eller mirtazapin klarte det? Eller burde man heller prøve flere / en annen AP? (Og ja, før noen spør, jeg har terapi. Men må ha medisin for å klare det og være mottagelig) Anonymkode: 46b5a...bca 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
nachnoo Skrevet mandag kl 05:08 Del Skrevet mandag kl 05:08 Jeg har mer tro på Brintellix enn de foregående. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 05:14 Del Skrevet mandag kl 05:14 nachnoo skrev (4 minutter siden): Jeg har mer tro på Brintellix enn de foregående. Takk for svar! Da får jeg håpe det kan være det jeg trenger… Overrasket over at Du tenker den er bedre for angst og tankekjør enn ap og mirtazapin. Men jeg har jo troa på deg da. Er det andre ting du eventuelt ville foreslått? Anonymkode: 46b5a...bca 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 07:54 Del Skrevet mandag kl 07:54 Måtte dere andre prøve mye før noe hjalp? Syns det er litt rart at jeg ikke responderer på noe. Anonymkode: 46b5a...bca 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Glitter Skrevet mandag kl 10:01 Del Skrevet mandag kl 10:01 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Måtte dere andre prøve mye før noe hjalp? Syns det er litt rart at jeg ikke responderer på noe. Anonymkode: 46b5a...bca Jeg har prøvd seks antidepressiva uten ønsket virkning. Det som har fungert best er Litium og antipsykotisk. Men ble deprimert til slutt likevel. Samtidig har jeg hatt flere perioder uten depresjon. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Adeie Skrevet mandag kl 10:29 Del Skrevet mandag kl 10:29 Listen på hva som er prøvd på meg er langt. Var på utprøving i 2 år. Man rekker endel medisiner på de årene. Stemningstabiliserende og antipsykotika og antidepressiva. Det som hjalp meg var endring av livstil, altså bli ufør og passe på jeg ikke blir høy. Uten hypomani, ingen depresjon ( bankibordet). 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trinity80 Skrevet mandag kl 14:25 Del Skrevet mandag kl 14:25 Jeg måtte teste 7-8 medikamenter før Cipralex. Det ble min redning. Både angst og depresjon. Jeg gikk i tillegg i samtaleterapi, psykiater og gjorde tiltak for å ha bedre livsvilkår. Man må inn med ganske mye egeninnsats når medisinen får én på en tålelig platå. Men ser at det er mange her som ikke chipper inn med det ene eller det andre: visse mener at kun medisin er redningen, og da kan de ligge passive selv - eller at medisiner absolutt ikke skal prøves. Det er veldig synd å se, man går glipp av ett liv… 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Adeie Skrevet mandag kl 14:36 Del Skrevet mandag kl 14:36 Trinity80 skrev (8 minutter siden): Jeg måtte teste 7-8 medikamenter før Cipralex. Det ble min redning. Både angst og depresjon. Jeg gikk i tillegg i samtaleterapi, psykiater og gjorde tiltak for å ha bedre livsvilkår. Man må inn med ganske mye egeninnsats når medisinen får én på en tålelig platå. Men ser at det er mange her som ikke chipper inn med det ene eller det andre: visse mener at kun medisin er redningen, og da kan de ligge passive selv - eller at medisiner absolutt ikke skal prøves. Det er veldig synd å se, man går glipp av ett liv… Der er jeg helt enig med deg. Man skal være rimelig tøff for å bli friskere. Man må faktisk utsette seg selv for enorm ubehag, endre tankegang. Man må jobbe aktivt selv for å bli friskere. Man kan gå i terapi i årevis uten å bli bedre hvis man selv ikke endrer seg. 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 14:39 Del Skrevet mandag kl 14:39 Trinity80 skrev (11 minutter siden): Jeg måtte teste 7-8 medikamenter før Cipralex. Det ble min redning. Både angst og depresjon. Jeg gikk i tillegg i samtaleterapi, psykiater og gjorde tiltak for å ha bedre livsvilkår. Man må inn med ganske mye egeninnsats når medisinen får én på en tålelig platå. Men ser at det er mange her som ikke chipper inn med det ene eller det andre: visse mener at kun medisin er redningen, og da kan de ligge passive selv - eller at medisiner absolutt ikke skal prøves. Det er veldig synd å se, man går glipp av ett liv… Så mye ja. Fikk du masse bivirkninger av de som ikke funka, eller bare funka det ikke liksom? For meg så har det bare ikke fungert/ forverret. Ja det er vel en kombo. Jeg føler litt der jeg er nå at medisin er eneste løsning😔 Men det er vel fordi jeg er så dårlig at terapi eller noe overhodet ikke går nå. Så målet må vel være å komme litt mer til seg selv så man kan ha sjans… Anonymkode: 46b5a...bca 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 14:40 Del Skrevet mandag kl 14:40 Adeie skrev (3 minutter siden): Der er jeg helt enig med deg. Man skal være rimelig tøff for å bli friskere. Man må faktisk utsette seg selv for enorm ubehag, endre tankegang. Man må jobbe aktivt selv for å bli friskere. Man kan gå i terapi i årevis uten å bli bedre hvis man selv ikke endrer seg. Ja… men så trenger man kanskje medisin for å klare å tenke klart og være rolig og tilstede nok til å klare det💔 Anonymkode: 46b5a...bca 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trinity80 Skrevet mandag kl 14:42 Del Skrevet mandag kl 14:42 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Så mye ja. Fikk du masse bivirkninger av de som ikke funka, eller bare funka det ikke liksom? For meg så har det bare ikke fungert/ forverret. Ja det er vel en kombo. Jeg føler litt der jeg er nå at medisin er eneste løsning😔 Men det er vel fordi jeg er så dårlig at terapi eller noe overhodet ikke går nå. Så målet må vel være å komme litt mer til seg selv så man kan ha sjans… Anonymkode: 46b5a...bca Både bivirkninger og uteblitt virkning. Å starte med terapi og utredning er nok det lureste, medisinering bør komme i tillegg til det. Da kan man følges opp tettere, noe som er gull verdt når man ikke er kapabel selv. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trinity80 Skrevet mandag kl 16:23 Del Skrevet mandag kl 16:23 AnonymBruker skrev (1 time siden): Så mye ja. Fikk du masse bivirkninger av de som ikke funka, eller bare funka det ikke liksom? For meg så har det bare ikke fungert/ forverret. Ja det er vel en kombo. Jeg føler litt der jeg er nå at medisin er eneste løsning😔 Men det er vel fordi jeg er så dårlig at terapi eller noe overhodet ikke går nå. Så målet må vel være å komme litt mer til seg selv så man kan ha sjans… Anonymkode: 46b5a...bca Ja, man kan faktisk være så dårlig at bare terapi ikke er løsningen. Veldig fint at du er obs på det☺️ Men ikke slutt i terapi når du begynner på medisiner, gi det noen uker å virke på så kan du se an når det passer seg å gi hodet ny input. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trinity80 Skrevet mandag kl 16:23 Del Skrevet mandag kl 16:23 AnonymBruker skrev (1 time siden): Ja… men så trenger man kanskje medisin for å klare å tenke klart og være rolig og tilstede nok til å klare det💔 Anonymkode: 46b5a...bca Ja det stemmer veldig bra. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 06:27 Del Skrevet tirsdag kl 06:27 nachnoo skrev (På 11.11.2024 den 6.08): Jeg har mer tro på Brintellix enn de foregående. Hva kan Brintellix gjøre, som ikke remeron gjør? Anonymkode: 46b5a...bca 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 06:37 Del Skrevet tirsdag kl 06:37 Trinity80 skrev (14 timer siden): Ja, man kan faktisk være så dårlig at bare terapi ikke er løsningen. Veldig fint at du er obs på det☺️ Men ikke slutt i terapi når du begynner på medisiner, gi det noen uker å virke på så kan du se an når det passer seg å gi hodet ny input. Ja og som sagt har jeg jo allerede prøvd diverse. Men det er ikke noe som virker. Så jeg blir fortvilet og motløs. Er helt utafor. Anonymkode: 46b5a...bca 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 06:39 Del Skrevet tirsdag kl 06:39 Glitter skrev (20 timer siden): Jeg har prøvd seks antidepressiva uten ønsket virkning. Det som har fungert best er Litium og antipsykotisk. Men ble deprimert til slutt likevel. Samtidig har jeg hatt flere perioder uten depresjon. Huff så slitsomt 💔 Hva er det som gjør ag medisiner ikke fungerer. Er man per def ikke deprimert? Situasjon, omstendigheter, naturlige reaksjoner, fysiske årsaker? Anonymkode: 46b5a...bca 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23 timer siden Del Skrevet 23 timer siden Adeie skrev (På 11.11.2024 den 11.29): Listen på hva som er prøvd på meg er langt. Var på utprøving i 2 år. Man rekker endel medisiner på de årene. Stemningstabiliserende og antipsykotika og antidepressiva. Det som hjalp meg var endring av livstil, altså bli ufør og passe på jeg ikke blir høy. Uten hypomani, ingen depresjon ( bankibordet). Så slitsomt. Var det ingen medisin som hjalp deg? Kan jeg spørre hva du slet med? Anonymkode: 46b5a...bca 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Adeie Skrevet 20 timer siden Del Skrevet 20 timer siden AnonymBruker skrev (3 timer siden): Så slitsomt. Var det ingen medisin som hjalp deg? Kan jeg spørre hva du slet med? Anonymkode: 46b5a...bca Er bipolar og har angst. Efexor hjalp mot angsten til slutt. Ellers er det kun endring av livet som hjalp på opp og ned. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20 timer siden Del Skrevet 20 timer siden Adeie skrev (2 minutter siden): Er bipolar og har angst. Efexor hjalp mot angsten til slutt. Ellers er det kun endring av livet som hjalp på opp og ned. Ja det må jo til. For min del er jeg nå så lammet og dårlig at jeg ikke har sjans ta tak i noe som helst. Så derfor jeg må fortsette å prøve medisin:/ Men man mister jo trua når ting ikke virker. Hvorfor skal noe annet plutselig funke liksom🤪 Anonymkode: 46b5a...bca 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Adeie Skrevet 19 timer siden Del Skrevet 19 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Ja det må jo til. For min del er jeg nå så lammet og dårlig at jeg ikke har sjans ta tak i noe som helst. Så derfor jeg må fortsette å prøve medisin:/ Men man mister jo trua når ting ikke virker. Hvorfor skal noe annet plutselig funke liksom🤪 Anonymkode: 46b5a...bca Der er jeg nok heller omvendt, full tro på enhver medisin jeg har prøvd, for denne gangen må det være rett. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.