munchin Skrevet mandag kl 14:31 Del Skrevet mandag kl 14:31 Problemstilling er angst og depresjon. Hvordan virker den for deg? Bivirkninger? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
nachnoo Skrevet mandag kl 18:16 Del Skrevet mandag kl 18:16 Ikke et godt valg. Om diagnosene er riktige, er det antidepressiva som skal brukes. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Adeie Skrevet mandag kl 18:34 Del Skrevet mandag kl 18:34 Meget mulig du har prøvd det. Men etter over førti år med angst prøvde jeg efexor. Helt utrolig hvor godt den virker. Nå har jeg angst enda. Men ikke konstant angst. Få et anfall eller en dårlig dag og det er greit etter tiår med angst konstant. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 18:46 Del Skrevet mandag kl 18:46 nachnoo skrev (28 minutter siden): Ikke et godt valg. Om diagnosene er riktige, er det antidepressiva som skal brukes. Er det aller beste som regel alltid å jobbe seg gjennom angsten uten medikamenter? (Om man ikke er helt lammet av lidelse). Anonymkode: 4aaf9...3d7 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Adeie Skrevet mandag kl 18:55 Del Skrevet mandag kl 18:55 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Er det aller beste som regel alltid å jobbe seg gjennom angsten uten medikamenter? (Om man ikke er helt lammet av lidelse). Anonymkode: 4aaf9...3d7 Vet man hva man har angst for, så er så klart jobbe seg ut av og eksponering det beste. Men man har angst man ikke vet hvor kommet fra. Den er umulig å jobbe seg ut av. Selv hadde jeg godtatt å leve med den. Og det var greit. Så det å finne ut at det finnes et liv uten angst 24/7 er helt utrolig. Lykke hver eneste dag. 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 19:01 Del Skrevet mandag kl 19:01 Adeie skrev (5 minutter siden): Vet man hva man har angst for, så er så klart jobbe seg ut av og eksponering det beste. Men man har angst man ikke vet hvor kommet fra. Den er umulig å jobbe seg ut av. Selv hadde jeg godtatt å leve med den. Og det var greit. Så det å finne ut at det finnes et liv uten angst 24/7 er helt utrolig. Lykke hver eneste dag. Veldig glad for å høre at du fant en løsning som fungerer så godt for deg! Anonymkode: 4aaf9...3d7 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ISW Skrevet mandag kl 19:02 Del Skrevet mandag kl 19:02 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Er det aller beste som regel alltid å jobbe seg gjennom angsten uten medikamenter? (Om man ikke er helt lammet av lidelse). Anonymkode: 4aaf9...3d7 Nei, hvorfor skulle det være det? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 19:34 Del Skrevet mandag kl 19:34 ISW skrev (32 minutter siden): Nei, hvorfor skulle det være det? Minsker ikke alltid angsten da? Jeg har isåfall misforstått helt!😅 trodde eksponering var nøkkelen? Anonymkode: 4aaf9...3d7 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 07:47 Del Skrevet tirsdag kl 07:47 Adeie skrev (12 timer siden): Vet man hva man har angst for, så er så klart jobbe seg ut av og eksponering det beste. Men man har angst man ikke vet hvor kommet fra. Den er umulig å jobbe seg ut av. Selv hadde jeg godtatt å leve med den. Og det var greit. Så det å finne ut at det finnes et liv uten angst 24/7 er helt utrolig. Lykke hver eneste dag. Ja når man har en utløst bare fysisk angst som er altoppslukende og hodet har låst seg helt må man kanskje ha medisin for å roe og klarne nepa…..? Anonymkode: a0d27...1c8 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 07:48 Del Skrevet tirsdag kl 07:48 munchin skrev (17 timer siden): Problemstilling er angst og depresjon. Hvordan virker den for deg? Bivirkninger? Visste ikle truxal bruktes for depresjon? Jeg brukte d en gang når jg hadde er slags nervøst sammenbrudd/anfall jeg ikke klarte roe. Da hjalp den godt men ikke brukt fast Anonymkode: a0d27...1c8 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 07:57 Del Skrevet tirsdag kl 07:57 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Ja når man har en utløst bare fysisk angst som er altoppslukende og hodet har låst seg helt må man kanskje ha medisin for å roe og klarne nepa…..? Anonymkode: a0d27...1c8 Man må bestemme seg om man vil la angsten stoppe en selv eller ei. Anonymkode: 93a6d...7e7 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 08:09 Del Skrevet tirsdag kl 08:09 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Man må bestemme seg om man vil la angsten stoppe en selv eller ei. Anonymkode: 93a6d...7e7 Ikke alltid det er så enkelt Anonymkode: a0d27...1c8 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 08:19 Del Skrevet tirsdag kl 08:19 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Ikke alltid det er så enkelt Anonymkode: a0d27...1c8 Det er ikke enkelt å gjøre det. Men fult mulig. Anonymkode: 93a6d...7e7 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Worriesome Plenty 2 Skrevet tirsdag kl 23:57 Del Skrevet tirsdag kl 23:57 Jeg er glad jeg slipper trekløveret truxal, nozinan, largactil som var beslektede medisin som ble tvunget i folk på lukka før i tiden. De narkomane kalte det Moskva-dop og ape-dop. Så kan man spørre seg hvorfor? 2 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22 timer siden Del Skrevet 22 timer siden Hvordan er det generelt å bruke ap hvis man har depressive symtomer, men mest av alt veldig angst som må roes? Anonymkode: a0d27...1c8 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21 timer siden Del Skrevet 21 timer siden Worriesome Plenty 2 skrev (7 timer siden): Jeg er glad jeg slipper trekløveret truxal, nozinan, largactil som var beslektede medisin som ble tvunget i folk på lukka før i tiden. De narkomane kalte det Moskva-dop og ape-dop. Så kan man spørre seg hvorfor? Hva menes med ape-dop? Anonymkode: 4aaf9...3d7 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Worriesome Plenty 2 Skrevet 12 timer siden Del Skrevet 12 timer siden AnonymBruker skrev (8 timer siden): Hva menes med ape-dop? Anonymkode: 4aaf9...3d7 Oppførsel som en ape, så får du en real dose. moskva = grått trist undertrykkende. På den tiden disse medisinene ble hyppig brukt 50-90 tallet. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eva Sofie Skrevet 54 minutter siden Del Skrevet 54 minutter siden Worriesome Plenty 2 skrev (11 timer siden): moskva = grått trist undertrykkende. På den tiden disse medisinene ble hyppig brukt 50-90 tallet. Jeg så nå for meg hvordan jeg følte det inni hodet da jeg en kort stund sto på en høy dose Nozinan. Det føltes følelsesløst, uten tanker. Å være ensom i eget hode. I dag brukes disse medisinene ofte mot søvn i en mikroskopisk dose, sammenlignet med årene 1950-1990. Men uten psykofarmaka, hadde umulig psykiatrien vært der den er i dag. munchin skrev (På 11.11.2024 den 15.31): Problemstilling er angst og depresjon. Hvordan virker den for deg? Bivirkninger? Jeg har brukt den for å få sove over en tidsperiode på 12-13 år. Den kan brukes mot angst, gjerne uro i kroppen om jeg husker rett, men det virker som den kommer lengre og lengre ned på listen. Jeg vil anta at dette skyldes at den ofte kan gi sterk døsighet, selv i lave doser. Det var pga. døsigheten/sederingen at den har virket godt som sovemedisin for meg i mange år, men i en høyere dose enn hva som brukes mot angst. Jeg håper du kan finne noe som vil fungere for deg. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
emilie321 Skrevet 26 minutter siden Del Skrevet 26 minutter siden Eva Sofie skrev (21 minutter siden): Jeg så nå for meg hvordan jeg følte det inni hodet da jeg en kort stund sto på en høy dose Nozinan. Det føltes følelsesløst, uten tanker. Å være ensom i eget hode. I dag brukes disse medisinene ofte mot søvn i en mikroskopisk dose, sammenlignet med årene 1950-1990. Men uten psykofarmaka, hadde umulig psykiatrien vært der den er i dag. Jeg har brukt den for å få sove over en tidsperiode på 12-13 år. Den kan brukes mot angst, gjerne uro i kroppen om jeg husker rett, men det virker som den kommer lengre og lengre ned på listen. Jeg vil anta at dette skyldes at den ofte kan gi sterk døsighet, selv i lave doser. Det var pga. døsigheten/sederingen at den har virket godt som sovemedisin for meg i mange år, men i en høyere dose enn hva som brukes mot angst. Jeg håper du kan finne noe som vil fungere for deg. Sto selv lenge på en høy dose nozinan og det var ikke noe særlig, men på den tiden var det kanskje det beste alternativet. Nå bruker jeg 100mg quetiapin på kvelden for å roe ned kroppen og å få sove og den virker sånn passe. Uten så går det iallefall gæli. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.