Gå til innhold

Også i Norge går velgerne mot høyre - H og Frp rent flertall på siste meningsmåling - Frykter du for fremtiden til velferdsstaten?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Er det nå jeg skal si jeg alt er ufør, så bryr meg ikke😝

Nå må man nesten se på siste periode med blå regjering også. De kom rimelig godt ut av covid da vi sparte mange liv. 

Rød regjering har jo slitt nå pga inflasjonen. Så denne regjeringen har hatt uflaks.

Sier seg jo selv da at vi skylder på regjeringen for alt. Og da ikke vet de ikke kan styre alt.

Anonymkode: 28169...38f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er mer bekymret for velferdsstaten under denne regjeringen, som slipper inn så mange flyktninger og innvandrere og gir dem mer penger enn vanlige norske uføre får. Overbelaster kommunene , osv Med en sånn politikk går ting rett ad undas 

Anonymkode: d15d7...593

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Er mer bekymret for velferdsstaten under denne regjeringen, som slipper inn så mange flyktninger og innvandrere og gir dem mer penger enn vanlige norske uføre får. Overbelaster kommunene , osv Med en sånn politikk går ting rett ad undas 

Vet ikke med deg, jeg får 10000kr mer enn det jeg leste i avisen de fikk og jeg er ufør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velferdsstaten slik vi kjenner den står for fall uansett hvem som styrer landet i fremtiden. Vi har ikke folk til å ivareta de stadig økende behovene innen helse og omsorg. Og vi er alt for mange i yrkesaktiv alder som står utenfor arbeidslivet.

Vi har blitt et bortskjemt, selvsentrert og lite bærekraftig samfunn. 

Anonymkode: b2c85...28f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Vet ikke med deg, jeg får 10000kr mer enn det jeg leste i avisen de fikk og jeg er ufør.

Sykt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Sykt.

Why? Synes systemet er fint jeg, mer du har gitt inn i systemet, mer får du ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

Velferdsstaten slik vi kjenner den står for fall uansett hvem som styrer landet i fremtiden. Vi har ikke folk til å ivareta de stadig økende behovene innen helse og omsorg. Og vi er alt for mange i yrkesaktiv alder som står utenfor arbeidslivet.

Anonymkode: b2c85...28f

Vi må øke innvandringen da.

Anonymkode: 765ea...fd7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Why? Synes systemet er fint jeg, mer du har gitt inn i systemet, mer får du ut.

Men nesten alle får mye mer ut enn de betaler inn

https://www.nettavisen.no/nyheter/hver-kvinne-koster-15-6-millioner-ingen-grunn-til-at-det-skal-tolkes-stigmatiserende-for-kvinner/s/12-95-3424089287

Dvs, en trenger ENORME kutt i ytelser og/eller ENORMT mye høyere skattenivå

Det jeg frykter er de nedgangstidene som GARANTERT kommer, og vil bli møtt av et samfunn med fremmede folk som ikke har noe samhold, det kommer aldri til å ende bra. Vi er ikke et land engang, bare magisk jord. Som en vil se ikke er så magisk som en tror på venstresiden... En så hvor magisk jorden var i Rinkeby f.eks. Skikkelig magisk.... Virkeligheten kommer fort på en, eventyrene en lærer på universitetene stemmer rett og slett ikke med virkeligheten.

Anonymkode: 8d7ae...098

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, tvert imot. Jeg tror de kan gjøre at vi beholder velferdsstaten. Skal vi beholde velferdsstaten over tid, kan vi ikke bare åpne alle kranene. Det må prioriteres - det betyr å si nei til noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...