Gå til innhold

Efexor og døgnrytme

adhoc

Anbefalte innlegg

Jeg gikk for et par måneder siden over til å ta Efexor om morgenen (75 mg) for å se om det kunne få bukt med søvnproblemene mine. Tar i tillegg Lamictal (300 mg), begge for BP2.

På ett vis har det absolutt funket. Totalt sett sover jeg åtte timer, og jeg våkner av meg selv halv seks. Men: Etter jobb er jeg så stuptrøtt at jeg ikke orker noe som helst, og klokka åtte er det natta. Så sover jeg som en stein til klokka ett og er våken et par timer før jeg sovner igjen.

Det betyr to timer mindre til nødvendig husarbeid, og annenhver uke har jeg barnet mitt i hus - som først legger seg klokka ti.

Er den enkle løsningen å ta Efexor midt på dagen i stedet? Jeg har forsøkt å ta medisiner fast i arbeidstiden tidligere, men jeg har mange møter og høyt tempo for øvrig, og det er større risiko for at jeg glemmer medisinene i løpet av en arbeidsdag.

Kanskje er også Lamictal medskyldig?

Tar gjerne imot tips og erfaringer - jeg trenger nå verken Imovane eller Zyprexa for å sove, men de to timene midt på natta er timer jeg burde ha brukt mer fornuftig 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
adhoc skrev (På 12.11.2024 den 5.49):

Jeg gikk for et par måneder siden over til å ta Efexor om morgenen (75 mg) for å se om det kunne få bukt med søvnproblemene mine. Tar i tillegg Lamictal (300 mg), begge for BP2.

På ett vis har det absolutt funket. Totalt sett sover jeg åtte timer, og jeg våkner av meg selv halv seks. Men: Etter jobb er jeg så stuptrøtt at jeg ikke orker noe som helst, og klokka åtte er det natta. Så sover jeg som en stein til klokka ett og er våken et par timer før jeg sovner igjen.

Det betyr to timer mindre til nødvendig husarbeid, og annenhver uke har jeg barnet mitt i hus - som først legger seg klokka ti.

Er den enkle løsningen å ta Efexor midt på dagen i stedet? Jeg har forsøkt å ta medisiner fast i arbeidstiden tidligere, men jeg har mange møter og høyt tempo for øvrig, og det er større risiko for at jeg glemmer medisinene i løpet av en arbeidsdag.

Kanskje er også Lamictal medskyldig?

Tar gjerne imot tips og erfaringer - jeg trenger nå verken Imovane eller Zyprexa for å sove, men de to timene midt på natta er timer jeg burde ha brukt mer fornuftig 😅

Har ikke råd. Men skjønte ikke helt- du blir trøtt av efexor? 

Anonymkode: d4634...06d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...