Gå til innhold

Hva skjer om man tar antidep uten depresjon?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hva skjer om man tar antidepressiva uten at man har depresjon? 
Altså uten at man har den ubalansen som antidepressivaen skal rette opp?

Får man enda mer ubalanse? Kan man FÅ depressive symptomer, angst eller andre psykiske symtpomer?

Anonymkode: 46d16...ef6

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Mener du det? Høres rart ut

Hvorfor det? 

Skjer ingenting om du tar antipsykotika heller.

Så ikke følge deg må man vite nøyaktig dag for når medisin har lettet seg med depresjon, slik man må slutte på den?

Anonymkode: edbbd...178

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Hvorfor det? 

Skjer ingenting om du tar antipsykotika heller.

Så ikke følge deg må man vite nøyaktig dag for når medisin har lettet seg med depresjon, slik man må slutte på den?

Anonymkode: edbbd...178

Godt poeng forsåvidt.

Ja nei, jeg bare tenkte at medisinen uansett vil endre på kjemien. Og hvis man endrer en kjemi det i utg punktet ikke er noe galt med så vil man jo få noen symptomee av noe slag 🤪

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Eller om man kan få paradoks reaksjon/ bli deprimert eller få angst. Mener jeg leste det et sted men fant ikke begrunnelsen 

Hvorfor spør du hvis du ikke hører på svaret? Hvor lenge skal du holde på sånn som dette? Hva får du ut av det?

Anonymkode: 3206f...be5

If it walks like a duck and talks like a duck …

Alt er kjemi. Om du har depressive symptomer og/eller angstsymptomer, skal det behandles som det, uavhengig av om det skyldes eksterne eller endogene faktorer. Den «kjemiske ubalansen» er per definisjon der når du har slike symptomer.

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Hvorfor spør du hvis du ikke hører på svaret? Hvor lenge skal du holde på sånn som dette? Hva får du ut av det?

Hva mener du? Dette handler ikke om meg. Stilte et hypotetisk spørsmål jeg begynte å lure på😃 

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hva mener du? Dette handler ikke om meg. Stilte et hypotetisk spørsmål jeg begynte å lure på😃 

Husker du oppriktig ikke alle trådene du har startet? Kan du ha symptomer på tidlig demens?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...