AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 08:27 Del Skrevet tirsdag kl 08:27 Er stressaktivering det samme som angst? Jeg kjenner jeg blir aktivert av absolutt alt jeg må ta stilling til eller tenke på- det er som ikke har NOE kapasitet og alt er for overveldende. Og så klarer jeg ikke tenke eller regulere meg og håndtere. På en måte. Kroppen aktiveres og systemet shutter ned. Men har ikke noe med at jeg har angst for det å gjøre. Hva tenker dere? Anonymkode: cde68...980 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
adhoc Skrevet tirsdag kl 08:43 Del Skrevet tirsdag kl 08:43 Det skillet du opererer med mellom «stressaktivering» og angst blir uforståelig for meg. Man trenger ikke å være redd for noe for å klassifisere det som angst. Hva mener du skiller de to? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 08:43 Del Skrevet tirsdag kl 08:43 Jeg tenker at du bør slutte med alle disse trådene og grublingen og heller gå til helsepersonell og faktisk få hjelp. Anonymkode: 633d8...090 2 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 08:51 Del Skrevet tirsdag kl 08:51 adhoc skrev (5 minutter siden): Det skillet du opererer med mellom «stressaktivering» og angst blir uforståelig for meg. Man trenger ikke å være redd for noe for å klassifisere det som angst. Hva mener du skiller de to? Nei, jeg vet ikke. Det jeg lurte på. Kanskje det er det samme da! Man har kanskje en feil oppfatning av hva angst er. Jeg opplever vel kanskje at det er stressaktivering mer enn angst fordi det handler om kapasitet. Syns det er interessant å drøfte det😅 Anonymkode: cde68...980 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonymos Skrevet tirsdag kl 11:21 Del Skrevet tirsdag kl 11:21 Samme hva det er eller ikke er, så er det sånn at det preger deg mye i hverdagen og tar opp altfor mye tankevirksomhet. Begge deler kvalifiserer til et legebesøk. Vi som sitter her er en haug med lekmenn som ikke vet noen ting om deg og ditt sykdomsbilde og vi kan derfor ikke hjelpe deg. Den som kan det er fastlegen. Så dra til han. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 11:26 Del Skrevet tirsdag kl 11:26 Anonymos skrev (2 minutter siden): Samme hva det er eller ikke er, så er det sånn at det preger deg mye i hverdagen og tar opp altfor mye tankevirksomhet. Begge deler kvalifiserer til et legebesøk. Vi som sitter her er en haug med lekmenn som ikke vet noen ting om deg og ditt sykdomsbilde og vi kan derfor ikke hjelpe deg. Den som kan det er fastlegen. Så dra til han. Hei! Jeg mente ikke at noen her skulle diagnostisere meg. Jeg syns det er en interessant ting å diskutere og høre hva andre tenker eller opplever. Jeg føler det er to forskjellige ting, men adhoc kom med et annet innspill. Så det var interessant Anonymkode: cde68...980 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 11:43 Del Skrevet tirsdag kl 11:43 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Hei! Jeg mente ikke at noen her skulle diagnostisere meg. Jeg syns det er en interessant ting å diskutere og høre hva andre tenker eller opplever. Jeg føler det er to forskjellige ting, men adhoc kom med et annet innspill. Så det var interessant Anonymkode: cde68...980 Er det sånn at du oppriktig ikke husker at du har startet veldig mange tilsvarende tråder de siste månedene? Anonymkode: 633d8...090 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
snusmumeriken96 Skrevet tirsdag kl 11:48 Del Skrevet tirsdag kl 11:48 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Hei! Jeg mente ikke at noen her skulle diagnostisere meg. Jeg syns det er en interessant ting å diskutere og høre hva andre tenker eller opplever. Jeg føler det er to forskjellige ting, men adhoc kom med et annet innspill. Så det var interessant Anonymkode: cde68...980 Hei. Har slitt litt med det samme selv, og det er to forskjellige ting. Jeg har veldig lett for å bli overstimulert, fra koffein eller nikotin. Da driver jeg med stressakticering døgnet rundt, men om jeg ikke får imeg noe stinulerendd og en god natt søvn er jeg ikke redd eller stresset. 😀 Der er mulig hjernen din er overstimulert. Angst er noe annet, jeg trodde jeg hadde det selv for en tid tilbake. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
snusmumeriken96 Skrevet tirsdag kl 11:49 Del Skrevet tirsdag kl 11:49 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Er det sånn at du oppriktig ikke husker at du har startet veldig mange tilsvarende tråder de siste månedene? Anonymkode: 633d8...090 Det var ikke meg som startet tråden. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 12:00 Del Skrevet tirsdag kl 12:00 snusmumeriken96 skrev (11 minutter siden): Hei. Har slitt litt med det samme selv, og det er to forskjellige ting. Jeg har veldig lett for å bli overstimulert, fra koffein eller nikotin. Da driver jeg med stressakticering døgnet rundt, men om jeg ikke får imeg noe stinulerendd og en god natt søvn er jeg ikke redd eller stresset. 😀 Der er mulig hjernen din er overstimulert. Angst er noe annet, jeg trodde jeg hadde det selv for en tid tilbake. Ja jeg og føler det er litt ulikt, og at det er en slags overstimulert eller tom kapasitet. Men kan jo være fordi hjernen er full pga «angst», tanker og sånn. Anonymkode: cde68...980 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 12:16 Del Skrevet tirsdag kl 12:16 snusmumeriken96 skrev (27 minutter siden): Det var ikke meg som startet tråden. Det var heller ikke deg jeg spurte. Anonymkode: 633d8...090 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 12:17 Del Skrevet tirsdag kl 12:17 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Ja jeg og føler det er litt ulikt, og at det er en slags overstimulert eller tom kapasitet. Men kan jo være fordi hjernen er full pga «angst», tanker og sånn. Anonymkode: cde68...980 Hvorfor vil du ikke svare på om du ikke husker at du har laget mange tråder? Anonymkode: 633d8...090 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
snusmumeriken96 Skrevet tirsdag kl 12:55 Del Skrevet tirsdag kl 12:55 AnonymBruker skrev (54 minutter siden): Ja jeg og føler det er litt ulikt, og at det er en slags overstimulert eller tom kapasitet. Men kan jo være fordi hjernen er full pga «angst», tanker og sånn. Anonymkode: cde68...980 Ja, det er mulig. Men jeg er på samme nåte uten angst. Jeg anner ikke jeg. Drikker du koffein, snuser eller røyker du ? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 16:52 Del Skrevet tirsdag kl 16:52 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Hva tenker dere? Anonymkode: cde68...980 Jeg tenker at jeg er sliten av at du diskuterer det samme i over et år. Anonymkode: 3dc0e...300 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Alba Skrevet tirsdag kl 17:08 Del Skrevet tirsdag kl 17:08 Jeg er veldig stressa hele tiden og går konstant i indre stress. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Everybody Skrevet tirsdag kl 18:45 Del Skrevet tirsdag kl 18:45 Er det noen som har opplevd at man plutselig bare skvetter til og får en rykning i kroppen når man prøver å sove? 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 18:54 Del Skrevet tirsdag kl 18:54 Everybody skrev (8 minutter siden): Er det noen som har opplevd at man plutselig bare skvetter til og får en rykning i kroppen når man prøver å sove? Akkurat i det man sovner så ja. Anonymkode: 0cc83...927 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Everybody Skrevet tirsdag kl 18:56 Del Skrevet tirsdag kl 18:56 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Akkurat i det man sovner så ja. Anonymkode: 0cc83...927 Det har ikke noe med angst å gjøre? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Adeie Skrevet tirsdag kl 19:16 Del Skrevet tirsdag kl 19:16 Everybody skrev (30 minutter siden): Er det noen som har opplevd at man plutselig bare skvetter til og får en rykning i kroppen når man prøver å sove? Helt normalt. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Alba Skrevet tirsdag kl 19:20 Del Skrevet tirsdag kl 19:20 Everybody skrev (34 minutter siden): Er det noen som har opplevd at man plutselig bare skvetter til og får en rykning i kroppen når man prøver å sove? Ja det er skikkelig ekkel følelse. 2 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.