Gå til innhold

Stressaktivering vs angst?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er stressaktivering det samme som angst?

Jeg kjenner jeg blir aktivert av absolutt alt jeg må ta stilling til eller tenke på- det er som ikke har NOE kapasitet og alt er for overveldende. Og så klarer jeg ikke tenke eller regulere meg og håndtere. På en måte.

Kroppen aktiveres og systemet shutter ned.

Men har ikke noe med at jeg har angst for det å gjøre.

Hva tenker dere?

Anonymkode: cde68...980

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det skillet du opererer med mellom «stressaktivering» og angst blir uforståelig for meg. Man trenger ikke å være redd for noe for å klassifisere det som angst. Hva mener du skiller de to?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker at du bør slutte med alle disse trådene og grublingen og heller gå til helsepersonell og faktisk få hjelp.

Anonymkode: 633d8...090

Lenke til kommentar
Del på andre sider

adhoc skrev (5 minutter siden):

Det skillet du opererer med mellom «stressaktivering» og angst blir uforståelig for meg. Man trenger ikke å være redd for noe for å klassifisere det som angst. Hva mener du skiller de to?

Nei, jeg vet ikke. Det jeg lurte på. Kanskje det er det samme da! Man har kanskje en feil oppfatning av hva angst er.

Jeg opplever vel kanskje at det er stressaktivering mer enn angst fordi det handler om kapasitet.

Syns det er interessant å drøfte det😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samme hva det er eller ikke er, så er det sånn at det preger deg mye i hverdagen og tar opp altfor mye tankevirksomhet. Begge deler kvalifiserer til et legebesøk. Vi som sitter her er en haug med lekmenn som ikke vet noen ting om deg og ditt sykdomsbilde og vi kan derfor ikke hjelpe deg. Den som kan det er fastlegen. Så dra til han. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonymos skrev (2 minutter siden):

Samme hva det er eller ikke er, så er det sånn at det preger deg mye i hverdagen og tar opp altfor mye tankevirksomhet. Begge deler kvalifiserer til et legebesøk. Vi som sitter her er en haug med lekmenn som ikke vet noen ting om deg og ditt sykdomsbilde og vi kan derfor ikke hjelpe deg. Den som kan det er fastlegen. Så dra til han. 

Hei! Jeg mente ikke at noen her skulle diagnostisere meg. Jeg syns det er en interessant ting å diskutere og høre hva andre tenker eller opplever. 

Jeg føler det er to forskjellige ting, men adhoc kom med et annet innspill. Så det var interessant 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Hei! Jeg mente ikke at noen her skulle diagnostisere meg. Jeg syns det er en interessant ting å diskutere og høre hva andre tenker eller opplever. 

Jeg føler det er to forskjellige ting, men adhoc kom med et annet innspill. Så det var interessant 

Er det sånn at du oppriktig ikke husker at du har startet veldig mange tilsvarende tråder de siste månedene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

snusmumeriken96
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Hei. Har slitt litt med det samme selv, og det er to forskjellige ting. Jeg har veldig lett for å bli overstimulert, fra koffein eller nikotin. Da driver jeg med stressakticering døgnet rundt, men om jeg ikke får imeg noe stinulerendd og en god natt søvn er jeg ikke redd eller stresset. 😀 

Der er mulig hjernen din er overstimulert. Angst er noe annet, jeg trodde jeg hadde det selv for en tid tilbake. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

snusmumeriken96
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Er det sånn at du oppriktig ikke husker at du har startet veldig mange tilsvarende tråder de siste månedene?

Det var ikke meg som startet tråden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

snusmumeriken96 skrev (11 minutter siden):

Hei. Har slitt litt med det samme selv, og det er to forskjellige ting. Jeg har veldig lett for å bli overstimulert, fra koffein eller nikotin. Da driver jeg med stressakticering døgnet rundt, men om jeg ikke får imeg noe stinulerendd og en god natt søvn er jeg ikke redd eller stresset. 😀 

Der er mulig hjernen din er overstimulert. Angst er noe annet, jeg trodde jeg hadde det selv for en tid tilbake. 

Ja jeg og føler det er litt ulikt, og at det er en slags overstimulert eller tom kapasitet. Men kan jo være fordi hjernen er full pga «angst», tanker og sånn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

snusmumeriken96 skrev (27 minutter siden):

Det var ikke meg som startet tråden.

Det var heller ikke deg jeg spurte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Ja jeg og føler det er litt ulikt, og at det er en slags overstimulert eller tom kapasitet. Men kan jo være fordi hjernen er full pga «angst», tanker og sånn.

Hvorfor vil du ikke svare på om du ikke husker at du har laget mange tråder?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

snusmumeriken96
AnonymBruker skrev (54 minutter siden):

Ja, det er mulig. Men jeg er på samme nåte uten angst. Jeg anner ikke jeg.

Drikker du koffein, snuser eller røyker du ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Hva tenker dere?

Jeg tenker at jeg er sliten  av at du diskuterer det samme i over et år. 

Anonymkode: 3dc0e...300

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Everybody skrev (8 minutter siden):

Er det noen som har opplevd at man plutselig bare skvetter til og får en rykning i kroppen når man prøver å sove?

Akkurat i det man sovner så ja.

Anonymkode: 0cc83...927

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Akkurat i det man sovner så ja.

Anonymkode: 0cc83...927

Det har ikke noe med angst å gjøre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Everybody skrev (30 minutter siden):

Er det noen som har opplevd at man plutselig bare skvetter til og får en rykning i kroppen når man prøver å sove?

Helt normalt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Everybody skrev (34 minutter siden):

Ja det er skikkelig ekkel følelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...