AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 12:52 Del Skrevet tirsdag kl 12:52 Er dette en omfattende utredning? Noen som har tatt utredning i voksen alder? Anonymkode: 67391...1a7 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Emoji Skrevet tirsdag kl 12:58 Del Skrevet tirsdag kl 12:58 Jeg fulgte min datters utredning. Det er samtaler, inkl samtaler med tidllgere lærer, samboer, meg (mor), tester og medisinutprøving. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
nachnoo Skrevet tirsdag kl 13:00 Del Skrevet tirsdag kl 13:00 (endret) AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Er dette en omfattende utredning? Noen som har tatt utredning i voksen alder? Anonymkode: 67391...1a7 Avhengig av hvor mye som er kjent på forhånd, kan en erfaren utreder gjøre dette på en arbeidsdag inkl informasjon til pasienten og skriving av journal. Men som ved andre lidelser er diagnosen noen ganger åpenbar og andre ganger vanskelig å stille. Det har betydning for tiden utredningen tar. Endret tirsdag kl 13:01 av nachnoo 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Emoji Skrevet tirsdag kl 13:03 Del Skrevet tirsdag kl 13:03 nachnoo skrev (2 minutter siden): Avhengig av hvor mye som er kjent på forhånd, kan en erfaren utreder gjøre dette på en arbeidsdag inkl informasjon til pasienten og skriving av journal. Men som ved andre lidelser er diagnosen noen ganger åpenbar og andre ganger vanskelig å stille. Det har betydning for tiden utredningen tar. Er min beskrivelse av min datters utredning «klassisk» altså sånn den foregår? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
nachnoo Skrevet tirsdag kl 13:05 Del Skrevet tirsdag kl 13:05 Emoji skrev (1 minutt siden): Er min beskrivelse av min datters utredning «klassisk» altså sånn den foregår? Den inneholder grunnelementene. Noen tar også med psykologiske tester. Noen regner ikke medisinutprøvingen til utredningen. Utredere er også ulike 🙂 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 15:59 Del Skrevet tirsdag kl 15:59 Må man ha slikt via dps- eller kan man gå privat? Det er like mye «verdt» med utredninger og diagnoser privat? (Både adhd og generelt..)? Anonymkode: 67391...1a7 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Emoji Skrevet tirsdag kl 16:22 Del Skrevet tirsdag kl 16:22 (endret) AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Må man ha slikt via dps- eller kan man gå privat? Det er like mye «verdt» med utredninger og diagnoser privat? (Både adhd og generelt..)? Anonymkode: 67391...1a7 Datteren min gikk til slutt privat og fikk langt mer kompetent hjelp der enn da hun gikk offentlig. I det offentlige ble hun utredet av en sosionom to ganger (som 7 åring og 19 åring) med traumer som deres begrunnelse for hennes vansker. Da hun valgte å gå privat som 25 åring ble hun utredet av en psykiater, og vi ble trodd og hørt, og hun har fått et nytt liv (og mammahjertet har det bedre). Synd at hun gikk udiagnostisert med denne lidelsen i 18 år etter at vi søkte hjelp - men dessverre vet vi av flere med samme erfaring og som har tatt utdannelse i voksen alder som følge av at de ikke ble hørt og trodd, de ble sett på som late osv. Om jeg selv trengte en slik utredning idag, ville jeg helt klart gått privat og heller betalt for det - det ville helt klart vært en investering i helsa og fremtiden. Endret tirsdag kl 16:23 av Emoji 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
nachnoo Skrevet tirsdag kl 18:59 Del Skrevet tirsdag kl 18:59 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Må man ha slikt via dps- eller kan man gå privat? Det er like mye «verdt» med utredninger og diagnoser privat? (Både adhd og generelt..)? Anonymkode: 67391...1a7 Du kan også privat. Privat er du sikret å treffe en spesialist. Det er du ikke på DPS. 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trinity80 Skrevet tirsdag kl 19:41 Del Skrevet tirsdag kl 19:41 Ta en Ritalin så ser du hva som skjer. Man får svar innen få rimer. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 19:48 Del Skrevet tirsdag kl 19:48 Trinity80 skrev (6 minutter siden): Ta en Ritalin så ser du hva som skjer. Man får svar innen få rimer. Har ikke adhd, da jeg prøvde ritalin som ung fikk jeg ingen effekt. Så er nok ikke helt slik. Anonymkode: 1a7fd...52c 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 19:49 Del Skrevet tirsdag kl 19:49 Trinity80 skrev (7 minutter siden): Ta en Ritalin så ser du hva som skjer. Man får svar innen få rimer. Anbefaler du fikk å feks låne en Ritalintablett av noen for å se hva som skjer? Så lite gjennomtenkt av deg.... Anonymkode: 8eb82...951 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trinity80 Skrevet tirsdag kl 22:31 Del Skrevet tirsdag kl 22:31 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Har ikke adhd, da jeg prøvde ritalin som ung fikk jeg ingen effekt. Så er nok ikke helt slik. Anonymkode: 1a7fd...52c Du har ikke ADHD og Ritalin hadde ingen effekt på deg? Nettopp det som er poenget da 😉 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trinity80 Skrevet tirsdag kl 22:31 Del Skrevet tirsdag kl 22:31 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Anbefaler du fikk å feks låne en Ritalintablett av noen for å se hva som skjer? Så lite gjennomtenkt av deg.... Anonymkode: 8eb82...951 Det er det motsatte som er tanken bak. Mye tanker og vurderinger, så lite gjennomtenkt er det absolutt ikke☺️ 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Adeie Skrevet tirsdag kl 22:59 Del Skrevet tirsdag kl 22:59 Trinity80 skrev (28 minutter siden): Du har ikke ADHD og Ritalin hadde ingen effekt på deg? Nettopp det som er poenget da 😉 Nå er det ikke det som er vanlig da. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22 timer siden Del Skrevet 22 timer siden Trinity80 skrev (9 timer siden): Ta en Ritalin så ser du hva som skjer. Man får svar innen få rimer. hvis man ikke har adhd- blir man ikke skikkelig gal av Ritalin da? Anonymkode: 67391...1a7 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trinity80 Skrevet 13 timer siden Del Skrevet 13 timer siden AnonymBruker skrev (8 timer siden): hvis man ikke har adhd- blir man ikke skikkelig gal av Ritalin da? Anonymkode: 67391...1a7 Nei faktisk ikke. Ingenting merkbart. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13 timer siden Del Skrevet 13 timer siden Trinity80 skrev (2 minutter siden): Nei faktisk ikke. Ingenting merkbart. Åh.. nei da så. Trodde den var veldig stimulerende Anonymkode: 67391...1a7 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13 timer siden Del Skrevet 13 timer siden Trinity80 skrev (3 minutter siden): Nei faktisk ikke. Ingenting merkbart. Det vanlige er vel en opptur. Anonymkode: 1a7fd...52c 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trinity80 Skrevet 12 timer siden Del Skrevet 12 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Det vanlige er vel en opptur. Anonymkode: 1a7fd...52c Da skal man ta det i svært høye doser. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.