AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 22:37 Del Skrevet tirsdag kl 22:37 Hvor går grensen på når man burde behandles for det og når man bare skal leve med det sånn man har og med det man tror? Og hvordan behandles det? Anonymkode: b45bb...f10 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 22:56 Del Skrevet tirsdag kl 22:56 Behandles med antipsykotika? Anonymkode: a22da...e02 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Worriesome Plenty 2 Skrevet tirsdag kl 23:49 Del Skrevet tirsdag kl 23:49 Når det er til sjenanse for andre eller pasienten lider overlast? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
nachnoo Skrevet 21 timer siden Del Skrevet 21 timer siden Hvis den generelle skepsisen er så stor at en kaller det paranoia, bør den alltid behandles. Behandlingen er antipsykotisk medikasjon. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19 timer siden Del Skrevet 19 timer siden nachnoo skrev (1 time siden): Hvis den generelle skepsisen er så stor at en kaller det paranoia, bør den alltid behandles. Behandlingen er antipsykotisk medikasjon. Hvorfor bør den behandles? Og hvordan kan man som privatperson selv vite om man burde få behandling for det? Anonymkode: b45bb...f10 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19 timer siden Del Skrevet 19 timer siden AnonymBruker skrev (33 minutter siden): Hvorfor bør den behandles? Og hvordan kan man som privatperson selv vite om man burde få behandling for det? Anonymkode: b45bb...f10 Er det deg selv eller noen andre du snakker om? Anonymkode: 1f337...022 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18 timer siden Del Skrevet 18 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Hvorfor bør den behandles? Og hvordan kan man som privatperson selv vite om man burde få behandling for det? Anonymkode: b45bb...f10 Da rådfører man seg med lege. Anonymkode: a22da...e02 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
nachnoo Skrevet 18 timer siden Del Skrevet 18 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Hvorfor bør den behandles? Og hvordan kan man som privatperson selv vite om man burde få behandling for det? Anonymkode: b45bb...f10 Paranoia er slitsomt og ubehagelig for den som har den. Dessuten er det ofte negativt for forholdet til andre. Hvis man har det, bør man få behandling. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16 timer siden Del Skrevet 16 timer siden nachnoo skrev (1 time siden): Paranoia er slitsomt og ubehagelig for den som har den. Dessuten er det ofte negativt for forholdet til andre. Hvis man har det, bør man få behandling. Når jeg sier jeg er paranoid og ramser opp tingene til fastlegen så sier ikke fastlegen noe om at jeg burde begynne på antipsykotika da? Anonymkode: b45bb...f10 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stormwind Skrevet 7 timer siden Del Skrevet 7 timer siden AnonymBruker skrev (22 timer siden): Hvor går grensen på når man burde behandles for det og når man bare skal leve med det sånn man har og med det man tror? Og hvordan behandles det? Anonymkode: b45bb...f10 Det bør behandles når personen som lider av det isolerer seg så mye at vedkommende ikke har særlig livskvalitet. Hvis man ikke slipper noen innpå seg , så blir livet tilslutt uten særlig innhold. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden Del Skrevet 5 timer siden Stormwind skrev (1 time siden): Det bør behandles når personen som lider av det isolerer seg så mye at vedkommende ikke har særlig livskvalitet. Hvis man ikke slipper noen innpå seg , så blir livet tilslutt uten særlig innhold. Da er det isåfall kun de med pårørende og familie som blir oppdaget og får hjelp. Anonymkode: b45bb...f10 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Worriesome Plenty 2 Skrevet 4 timer siden Del Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (12 timer siden): Når jeg sier jeg er paranoid og ramser opp tingene til fastlegen så sier ikke fastlegen noe om at jeg burde begynne på antipsykotika da? Anonymkode: b45bb...f10 De aller fleste med paranoia nekter for at de er paranoid. Har du innsikt kan det være noe annet. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.