Gå til innhold

Må man ha legetime for å få sovemedisin eller beroligende (nachnoo?)?

Anbefalte innlegg

Eller holder det å ringe/snakke med sekretæren og bare «bestille»en slik resept.

Jeg har ikke sovet godt på en uke pga uro, hjertebank og smerter (brystsmerter som jeg tolker som muskelsmerter).

Jeg har også vondt i nakke, skulder, arm og håndledd, men dette er ikke årsaken til mine søvnvansker. 

Skal være på jobb kl 0630 og det blir en tøff dag på jobb når man har sovet bare en tlme og vært våken i nå 1,5 time etter at jeg våknet. Det er umulig å få sove, og jeg innser at jeg trenger medisinsk hjelp så jeg klarer å stå i jobb (jobber for tiden annenhver dag) men har ingen erfaring med den type medisin. 

Endret av Emoji

Fortsetter under...

Emoji skrev (2 timer siden):

Eller holder det å ringe/snakke med sekretæren og bare «bestille»en slik resept.

Jeg har ikke sovet godt på en uke pga uro, hjertebank og smerter (brystsmerter som jeg tolker som muskelsmerter).

Jeg har også vondt i nakke, skulder, arm og håndledd, men dette er ikke årsaken til mine søvnvansker. 

Skal være på jobb kl 0630 og det blir en tøff dag på jobb når man har sovet bare en tlme og vært våken i nå 1,5 time etter at jeg våknet. Det er umulig å få sove, og jeg innser at jeg trenger medisinsk hjelp så jeg klarer å stå i jobb (jobber for tiden annenhver dag) men har ingen erfaring med den type medisin. 

Om en får sovemedisin/beroligende via telefon kommer nok an på om en har fått det før og hvilken avtale en har med legen.  Selv kan jeg bare ringe for å få fornyet resepten på imovane/tramadol, men en jeg kjenner må fysisk til legen for å fornye sine resepter.  Hva med å sende legen en ekonsultasjon?

Håper dette snart løser seg for deg. Det er håpløst når en ikke får nok søvn, dagen blir helt ødelagt.  Særlig når en skal på jobb.

Worriesome Plenty 2

Har du aldri fått det før.tror jeg du må på fysisk time. Selv må jeg ha telefontime eller fysisk time for å fornye resept.

Men det er forskjellige leger, så du kan jo spørre helsesekretæren hvordan din lege gjør det.

AnonymBruker
Worriesome Plenty 2 skrev (1 time siden):

Har du aldri fått det før.tror jeg du må på fysisk time. Selv må jeg ha telefontime eller fysisk time for å fornye resept.

Men det er forskjellige leger, så du kan jo spørre helsesekretæren hvordan din lege gjør det.

Ikke videotime ok?

Anonymkode: c7632...7a1

Man kan ikke kjøre på beroligende før man har tatt de i 7 dager, så det er kanskje ikke det du vil ha med tanke på jobb. Da må du i såfall først være hjemme de første 7 dagene.

Jeg kan  bare fornye resepten når jeg går tom. Men det er jo etter at det ble skrevet som en medisin jeg skal gå på ved behov.

Må nok ha time med legen første gang. Men slikt kan da være en hastetime? Ikke sove er jo ikke bra. Men er en reisesyketablett du får kjøpt reseptfritt på apotek som også gir trøtthet som bivirkning. Mulig å prøve den

Endret av Adeie

Annonse

I natt sov jeg godt.. jeg sov som en stein fra 10-0430. Men jeg vet ikke om jeg sov godt fordi jeg har fri idag. 

Det er en uke siden jeg sov godt, og jeg blir så usikker på hvor lenge man bør prøve uten.. 

Så jeg vakgte å ikke ringe legen idag og se det an til i morgen og ringe da om det snur igjen - da skal jeg også på jobb.

Var det «dumt» av meg (i mangel på bedre ord)?

Man må ringe kl 9 for å få komme inn samme dag.

Endret av Emoji
stjernestøv
Emoji skrev (1 minutt siden):

I natt sov jeg godt.. jeg sov som en stein fra 10-0430. Men jeg vet ikke om jeg sov godt fordi jeg har fri idag. 

Så jeg vakgte å ikke ringe legen idag og se det an til i morgen og ringe da om det snur igjen - da skal jeg også på jobb.

Var det «dumt» av meg (i mangel på bedre ord)?

Man må ringe kl 9 for å få komme inn samme dag.

jeg ville ringt og hatt i tilfellet. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...