Gå til innhold

Er det mulig å bli frisk fra depresjon uten medisiner?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Bør vel være under psykriati denne tråden?

Ja man kan bli frisk uten medisiner. 

Hvilken kapasitet du sitter på er d3t umulig for fremmede å vite. Så vet du ikke selv hva du har kapasitet til å gjøre bør du begynne på terapi.

Endret av Adeie

Annonse

AnonymBruker

Anbefaler deg bøker. Dag Otto Lauritzen skriver om hvordan gjøre endringer. Alt sitter i hodet. Den viktigste muskelen man har. Vær bevisst på tankene dine. Hvor mye Ila dagen snakker du ned deg selv, tenker på alt du ikke får til eller hvor håpløs du er? Når man tenker mye negativt om seg selv og situasjonen tror hjernen på det. Og da blir det enda verre. Stopp opp og snakk fint til deg selv, gjør ting som gjør deg bra. Vær fornøyd med små skritt. 

Anonymkode: 15c56...360

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Anbefaler deg bøker. Dag Otto Lauritzen skriver om hvordan gjøre endringer. Alt sitter i hodet. Den viktigste muskelen man har. Vær bevisst på tankene dine. Hvor mye Ila dagen snakker du ned deg selv, tenker på alt du ikke får til eller hvor håpløs du er? Når man tenker mye negativt om seg selv og situasjonen tror hjernen på det. Og da blir det enda verre. Stopp opp og snakk fint til deg selv, gjør ting som gjør deg bra. Vær fornøyd med små skritt. 

Anonymkode: 15c56...360

Men er det slik at det alltid er ens tanker som skaper depresjon? Eller kan det ikke komme av feks ekstremt  krevende livsssituasjon og overbelastning feks?

Anonymkode: e4d34...8ae

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (53 minutter siden):

Men er det slik at det alltid er ens tanker som skaper depresjon? Eller kan det ikke komme av feks ekstremt  krevende livsssituasjon og overbelastning feks?

Skal du kuppe denne tråden også med alle spørsmålene dine?

Anonymkode: ecb2e...f88

Annonse

AnonymBruker
nachnoo skrev (56 minutter siden):

Det tar mye lengre tid før en blir bra og risikoen for nye depresjoner øker drastisk.

Tenker du at slle depresjoner i utgangspunktet blir bra av seg selv med tiden, uavhengig av hva man gjør?

AnonymBruker
Trinity80 skrev (18 timer siden):

Ikke alvorlig depresjon. Du kan til og med dø av det.

Det er mulig å bli frisk fra alvorlig depresjon uten medikamentell behandling. Påstanden din er feil. 

Anonymkode: 94660...b98

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Det er mulig å bli frisk fra alvorlig depresjon uten medikamentell behandling. Påstanden din er feil. 

Du får ha lykke til med å tro det. Klinisk alvorlig depresjon blir nesten alltid behandlet med terapi og medikamenter for å ikke utvikle seg til en psykoseform eller ende med selvmord.  

Trinity80 skrev (15 minutter siden):

Du får ha lykke til med å tro det. Klinisk alvorlig depresjon blir nesten alltid behandlet med terapi og medikamenter for å ikke utvikle seg til en psykoseform eller ende med selvmord.  

Hjelpes. Jeg responderer ikke på medisin. Men de er usikre på om jeg har depresjon eller angst. Ble redd jeg nå

Trinity80 skrev (15 minutter siden):

Hvor er kildene dine? Jeg har vært klinisk alvorlig deprimert, diagnostisert av leger, to ganger uten å benytte med av medikamentell behandling og terapi er glemmesak når man er så dårlig. Jeg ble frisk. Det tok lang tid men det går, slik som de fleste depresjoner går over når en gir det nok tid. Det beste er selvsagt behandling og det er tullete å ikke ta imot behandling. Men å påstå at det nesten alltid ender med psykose og død, er feil. 

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hvor er kildene dine? Jeg har vært klinisk alvorlig deprimert, diagnostisert av leger, to ganger uten å benytte med av medikamentell behandling og terapi er glemmesak når man er så dårlig. Jeg ble frisk. Det tok lang tid men det går, slik som de fleste depresjoner går over når en gir det nok tid. Det beste er selvsagt behandling og det er tullete å ikke ta imot behandling. Men å påstå at det nesten alltid ender med psykose og død, er feil. 

Kan jeg spørre hvordsn du ble frisk da? Bare lå du der til det gikk over?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...