Gå til innhold

Nok er nok med woke-ideologien!

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Det har gått for langt! Nå kan man knapt si sin mening uten å bli kalt anti-trans, rasist eller verre. Alt må sensureres og pakkes inn så ingen føler seg støtt – men hva med ytringsfriheten? Denne ideologien, som i utgangspunktet handlet om likestilling, har blitt til et meningspoliti der hver minste ting skal tolkes i verste mening.

Vi trenger et samfunn der folk kan snakke fritt og respektere hverandre uten å bli stemplet på grunn av en kommentar eller mening. Nok er nok!

Anonymkode: 35da6...05e

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/488292-nok-er-nok-med-woke-ideologien/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi trenger også å lære oss språk som ikke sårer. Ja, neger var ikke noe negativt ord, betydde brun da jeg var liten. Men det hjelper særdeles lite at jeg sier det uten negativ baktanker, når mange bruker det med negativ baktanke.

Man kan fint ytre seg uten å bruke ordet som sårer.

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Det har gått for langt! Nå kan man knapt si sin mening uten å bli kalt anti-trans, rasist eller verre. Alt må sensureres og pakkes inn så ingen føler seg støtt – men hva med ytringsfriheten? Denne ideologien, som i utgangspunktet handlet om likestilling, har blitt til et meningspoliti der hver minste ting skal tolkes i verste mening.

Vi trenger et samfunn der folk kan snakke fritt og respektere hverandre uten å bli stemplet på grunn av en kommentar eller mening. Nok er nok!

Anonymkode: 35da6...05e

Og jeg opplever det andre veien. Lener mot venstre og har fjellräven sekk med regnbue på. Folk som først begynner å prate med det angriper meg på lik linje som det du gjør nå. Blir fortalt jeg er woke, er det som er feil med dette landet, at jeg knebler ytringene dems o.s.v uten at jeg har sagt noe som helst. 

Jeg ønsker at folk skal kunne være seg selv, hva det betyr for dem har verken jeg eller noen andre noe med så lenge det ikke går utover oss, noe det ikke gjør selv om de både viser det og prater høyt om det. 

Men hva man sier gir konsekvenser uansett, for alle. Men noen utrykker det via ord som over her, og noen, sånn som meg foretrekker å diskutere synspunktet jeg er uenig med, men det tar ofte ikke lang tid før også det ender opp i personangrep mot meg. Problemet er ikke lengre ytringsfriheten, men at folk forventer at de skal kunne si hva som helst uten konsekvenser, og slik har ytringsfriheten aldri vært. 

Anonymkode: a292d...703

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Ja, hva med det? Det er jo ofte sånn at noens meninger sårer andres følelser. Hva er rart med det?

Anonymkode: c77c1...813

Ikke rart, men da får en bli såret da. Verre er det ikke. Livet går videre og solsystemet snurrer fortsatt. 

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Ja, hva med det? Det er jo ofte sånn at noens meninger sårer andres følelser. Hva er rart med det?

Anonymkode: c77c1...813

Jeg liker denne:

(Det betyr ikke at jeg forsvarer at man skal gå rundt og si "neger", men at det er en del av wokekulturen i dag å fort bli krenket og hyle om "cancellation" for den minste ting).

Endret av Vhanja

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...