Gå til innhold

Forhold mellom utdanning og partitilhørighet - Frp vs Venstre

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
ISW skrev (3 timer siden):

Også de som har "livets harde skole" som utdannelse er fullverdige mennesker som også har sin stemmerett. Dette tror jeg mange glemmer, være seg om det er i USA eller Norge.

Jeg tror folk er lei, lei av det korrekte, lei av "etablissementet" som har en slags definisjonsmakt for hva som er riktig og galt. Jeg tror det er mange frustrerte unge menn, enten som følge av at de er utrygge i Oslo Sentrum pga. innvandrergjenger eller at de er jomfruer i en alder av 30 fordi de opplever (subjektivt) at kvinner ønsker utelukkende menn med stor suksess.

Ja, jeg forstår veldig godt at FrP får "stemmer" (på meningsmålingene) om dagen.

Nå er det vel kun en liten del unge menn som bor i Oslo og forholder seg til det. 

Jeg kan til en viss grad strekke meg til å forstå at noen amerikanere kunne stemme Trump, men at så mange norske unge menn kunne ha gjort det, med så mye goder og puter sydd under armene på dem, synes jeg er helt merkelig. Vi har det veldig godt i Norge. "Skal ha, skal ha". 

Anonymkode: a7dfb...aaf

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

Nå er det vel kun en liten del unge menn som bor i Oslo og forholder seg til det. 

Siden Oslo er Norges største by med flest innbyggere, vil jeg jo tro at Oslo ikke kun har en liten andel unge menn. Oslo er også en studentby hvor mange unge menn studerer. 

AnonymBruker
1 hour ago, Grendel said:

De trenger ikke å tenke. De kan egentlig bare åpne kjøleskapet for å se hvordan det står til:

https://frifagbevegelse.no/nyheter/utgiftene-til-en-vanlig-familie-har-okt-med-32000-kroner-6.158.961033.97204d78b4

Jeg tipper at mange med høy utdanning og høy lønn ikke legger merke til at alt er mye dyrere. De leser kanske teoriene til Piketty og tenker at røde partier må være best for de fattige.

Høyrepartier som vil privatisere og kutte i offentlige tilbud og trygder er neppe best for de fattige (og syke). De tror kanskje det, men det er fordi de er dårlig informert og har lite kunnskap om saker og hvordan samfunnet fungerer.

Anonymkode: 50211...d76

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...