Gå til innhold

Nachnoo - spørsmål ang avslutte behandling

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Har gått i individuell terapi mot depresjon i et halvt års tid, det har tidvis vært veldig vondt og krevende, men hjelpsomt. Begynte derimot i gruppebehandling for en drøy måned siden og syns det bare blir vanskeligere og vanskeligere. Vurderer sterkt å avslutte, dels fordi det er såpass krevende at det setter meg litt ut av spill opptil flere dager etter hver time og delvis fordi jeg ikke helt ser nytten av det. 

Spørsmålet er hvordan å avslutte (ikke bare la være å møte opp, men faktisk avslutte) vil tolkes av psykiatrien? Hører ofte historier om folk som får stempelet "ikke motivert/behandlingsresistent osv" og dermed møter på endel vanskeligheter dersom man trenger hjelp fra psykiatrien på et senere tidspunkt. Det stemmer jo forsåvidt at jeg ikke er spesielt motivert, men det gjelder kun gruppebehandling. Individuell terapi fungerte fint og jeg hadde 100% oppmøte og, ifølge behandler, god nytte av det. Er det noen måte jeg kan formidle dette på uten dersom jeg avslutter? 

Anonymkode: 504af...5ea

Fortsetter under...

"Etter å ha tenkt meg nøye og lenge om, har jeg funnet ut at individualterapi var langt mer nyttig for meg enn gruppeterapi i behandlingen av min depresjon. Jeg har derfor bestemt meg for å avslutte gruppeterapien. Jeg takker for tilbudet og for hjelpen jeg har fått.  Mvh AB ..5ea"

AnonymBruker
19 minutes ago, nachnoo said:

"Etter å ha tenkt meg nøye og lenge om, har jeg funnet ut at individualterapi var langt mer nyttig for meg enn gruppeterapi i behandlingen av min depresjon. Jeg har derfor bestemt meg for å avslutte gruppeterapien. Jeg takker for tilbudet og for hjelpen jeg har fått.  Mvh AB ..5ea"

Ja, var noe sånt jeg tenkte, men spørsmålet er heller om det tolkes som manglende motivasjon og kan bli et negativt stempel i fremtiden - basert på din erfaring. 

Anonymkode: 504af...5ea

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...