Gå til innhold

Trist hvordan incel-gutta hat gått amokk på sosiale medier: Latterliggjør kvinner: «Din kropp, mitt valg»

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

https://www.aftenposten.no/verden/i/nyM7e5/hoeyreekstreme-nicholas-fuentes-skaper-raseri-your-body-my-choice

«Hei, bitch, vi kontrollerer kroppen din! Vet du hva? Gutta vinner igjen!» sa Nick Fuentes, en innflytelsesrik høyreekstrem podkaster i en direktesendt video da Donald Trumps valgseier var et faktum.

Posten spiller på «min kropp, mitt valg», slagordet som har stått sentralt i kvinners kamp mot innskrenking av abortrettigheter i USA.

Kvinnefiendtlig innhold eksploderer på sosiale medier etter at Donald Trump vant presidentvalget, ifølge en analyse fra Institute for Strategic Dialogue.

I tillegg til «Your body, my choice» trekker organisasjonen frem frasene «get back to the kitchen» og «repeal the 19th» (opphev det 19.), som også har økt over sosiale medier siden Donald Trumps gjenvalg. Sistnevnte refererer til punktet i USAs grunnlov som sikrer kvinner stemmerett.

Anonymkode: df909...091

Fortsetter under...

Det er jo bare å se på kommentarfeltene i alskens innlegg på fb her også. Så fort det handler om kvinner på en eller annen måte så kryr det av idiotsvar  og latterfjes fra menn. Spesielt når det dreier seg om saker som omhandler kvinners seksualitet, kvinnesykdommer og plager som rammer kvinner og ikke menn. Alder er underordnet, de er i alle aldre, men heldigvis er det mange menn som svarer skikkelig også.

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

websiden din funker ikke, men googlet og så videoen, og han troller jo for komedie/oppmerksomhet/gå viralt. Så å bli "rasende" på dette er jo noe unødvendig

Uansett "my body my choice" er en idiotisk frase som godt kan latterliggjøres, den fraser misser hele poenget, med at det er en annens kropp også (barnet)... En kan ikke bare drepe ufødte barn fordi en "vil", det bør være strenge reguleringer for det, det er iskkert du også enig i , f.eks 1 dag før fødselen, bør det være "My body my choice" da ? Selvsagt ikke

Kvinner må ta litt ansvar, og ikke bruke "drap" som "problemløser". 

Anonymkode: ba7eb...2ba

Vhanja skrev (4 timer siden):

Jeg har mistet hele troen på USA for tiden. Orker ikke forholde meg til dem lenger. Hele landet er en vits.

Hele landet er jo kke en vits. Jeg synes på en måte det er litt underlig å degradere amerikanere flest til liksom å kun bestå av laverestående individer/dumme mennesker med lav IQ, som jeg får inntrykk av at du mener. Demokratiet har talt, og resultatet av valget sier sitt. Flesteparten (ikke bare "idiotene") av amerikanerne ville altså ha republikansk styre. Det må man bare respektere. Det er det som er demokrati. 

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...