Gå til innhold

Jeg bruker Alimemazin og er konstant trøtt

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

• 1 måned senere...
Adeie skrev (På 21.11.2024 den 19.05):

Tror nok de fleste får ingen til litt bivirkninger jeg. Er sjeldent folk får forferdelige bivirkninger.

antihistamin skulle jeg tro er å foretrekke for kroppen kontra antipsykotika.

Leste et sted her inne en gang at alimemazin egentlig er å regne som en AP, er mye av det samme. Tror det var @ISWsom skrev det

og googla litt og finner jo litt info om det

syns det er litt merkelig

Anonymkode: f1a31...798

AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Leste et sted her inne en gang at alimemazin egentlig er å regne som en AP, er mye av det samme. Tror det var @ISWsom skrev det

syns det er litt merkelig

Det er mer vanlig enn uvanlig at medisiner testes ut og senere får godkjenning til å bli brukt på andre områder etter hvert. Og noen medisiner brukes ikke lenger til opprinnelig formål, men til annet i f.eks. lavere dose, ettersom man får utviklet bedre medisiner.

Det er ikke mer merkelig enn som så...

Annonse

Eva Sofie skrev (34 minutter siden):

Det er mer vanlig enn uvanlig at medisiner testes ut og senere får godkjenning til å bli brukt på andre områder etter hvert. Og noen medisiner brukes ikke lenger til opprinnelig formål, men til annet i f.eks. lavere dose, ettersom man får utviklet bedre medisiner.

Det er ikke mer merkelig enn som så...

Sant nok. Men da vil den jo fortsatt ha egenskapene til en ap. 
Feks seroquel osv som brukes som søvn i lav dose har fortsatt egenskapene for en ap og virker deretter 

AnonymBruker skrev (47 minutter siden):

Et lite vennlig tips - fremfor å selv innta en passiv rolle innen vanskene du har beskrevet/spurt om en god stund... At en måte er å bidra selv for å ta kontroll over det ukontrollbare... Se på episode 45 og 46 om nevroplastisitet.

https://www.psykologliv.no/podcasts/overskuddsliv

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Sant nok. Men da vil den jo fortsatt ha egenskapene til en ap.

Eller kanskje ikke? ;) 

En antipsykotisk virkning inntreffer når en kommer opp på en viss stor dose, slik jeg har fått det forklart. Min erfaring er at medisiner virker ulikt på ulike doser.

Men lytt til legen - det er han/hun som tar slike avgjørelser. Ikke vi. Det er det en veldig god grunn til.

Eva Sofie skrev (15 minutter siden):

Eller kanskje ikke? ;) 

En antipsykotisk virkning inntreffer når en kommer opp på en viss stor dose, slik jeg har fått det forklart. Min erfaring er at medisiner virker ulikt på ulike doser.

Men lytt til legen - det er han/hun som tar slike avgjørelser. Ikke vi. Det er det en veldig god grunn til.

Ja man får sikkert ikke antipsykotisk virkning- men medisinen påvirker likevel reseptorer som får på psyken- mer enn en vanlig allergitablett 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...