Gå til innhold

Nedtrapping av Nobligan og «abstinenser»

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Først vil jeg si at trapper ned i samråd med lege, men lurer på om det er en slags placebo abstinens eller om det er reelt
å følge seg sånn ved nedtrapping. Stod på 100mg, kuttet først 25mg i en uke så kuttet jeg 12.5mg hver uke.
Syntes jeg blir dårligere psykisk ved hvert steg. Nå er det heldigvis bare to uker igjen.
Høres det normalt ut med økt angst og depresjon ved så sagte nedtrapping?

Anonymkode: 20b44...480

Fortsetter under...

Nobligan er et spesielt stoff, som utøver antidepressiv og angstdempende effekt på flere måter.

Opiat-effekten gir jo ofte i seg selv demping av psykisk ubehag, men Nobligan har også en nokså potent serotonerg effekt. Jeg leste en gang at den nesten kan overgå solide doser SSRI.

Så nei, jeg synes ikke dette er rart.

AnonymBruker
ISW skrev (1 minutt siden):

Nobligan er et spesielt stoff, som utøver antidepressiv og angstdempende effekt på flere måter.

Opiat-effekten gir jo ofte i seg selv demping av psykisk ubehag, men Nobligan har også en nokså potent serotonerg effekt. Jeg leste en gang at den nesten kan overgå solide doser SSRI.

Så nei, jeg synes ikke dette er rart.

Var derfor jeg fikk det av min forrige lege. 
Den nye visste ikke om den antidepressive mekanismen og ville ha meg av den. 
Er kanskje en indikator på at SSRI vil virke på meg siden denne gjorde det?

Anonymkode: 20b44...480

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...