Gå til innhold

Noen her som har opplevd å bli utbrent?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Pga det å stå i krevende og stressende livssituasjon over tid. Hvor lenge varte det? Jeg har vært deprimert og utbrent i 3 år nå.

Anonymkode: b9992...df7

Jeg har opplevd det. For ca 4 år siden begynte det. Etter 3 år startet jeg på anti depressive. Vil si jeg hadde fremgang uten medisin, men det tok lengre tid enn jeg ville, så da var det bare å prøve. Skal sies at jeg var på medisin, sluttet, ble utbrent, så begynte jeg på igjen. Har mye bedre fremgang nå, og vil tro jeg kommer til å gå på AD resten av livet..

Anonymkode: e9262...976

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Pga det å stå i krevende og stressende livssituasjon over tid. Hvor lenge varte det? Jeg har vært deprimert og utbrent i 3 år nå.

Ja

Er midt i det nå

Anonymkode: 8b1e5...2f7

AnonymBruker skrev (23 timer siden):

Hvordan ser livet ditt ut nå og tenker du at det finnes en vei bort fra det igjen? 

AnonymBruker
krøll9 skrev (5 minutter siden):

Hvordan ser livet ditt ut nå og tenker du at det finnes en vei bort fra det igjen? 

Livssituasjonen min er fortsatt krevende,  men i mindre grad enn for 3 år siden. Jeg har uansett mistet håpet om å bli helt frisk (depressivt tankeinnhold).

Annonse

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Livssituasjonen min er fortsatt krevende,  men i mindre grad enn for 3 år siden. Jeg har uansett mistet håpet om å bli helt frisk (depressivt tankeinnhold).

Ok. Men livssituasjonen din må endres hvis det er mulig. Hvis det som gjør deg utbrent fortsatt er en faktor, så må noe endres? Det å ha barn kan man ikke nødvendigvis endre på, men man kan bli kvitt en destruktiv partner, man kan få hjelp til å rydde opp i økonomi, man kan bytte yrke hvis jobben er utmattende... det er jo ikke lett. Men hvis livssituasjonen fortsatt er krevende, så er det kanskje noe du kan endre på? Skjønner at ikke alt kan endres på da. Sykdom i familie osv. Det er noe som er der. Og noen andre livsomstendigheter man ikke har kontroll over. Har respekt for din situasjon. Men du startet tråden. Hva er tankene dine? 

AnonymBruker
krøll9 skrev (Akkurat nå):

Ok. Men livssituasjonen din må endres hvis det er mulig. Hvis det som gjør deg utbrent fortsatt er en faktor, så må noe endres? Det å ha barn kan man ikke nødvendigvis endre på, men man kan bli kvitt en destruktiv partner, man kan få hjelp til å rydde opp i økonomi, man kan bytte yrke hvis jobben er utmattende... det er jo ikke lett. Men hvis livssituasjonen fortsatt er krevende, så er det kanskje noe du kan endre på? Skjønner at ikke alt kan endres på da. Sykdom i familie osv. Det er noe som er der. Og noen andre livsomstendigheter man ikke har kontroll over. Har respekt for din situasjon. Men du startet tråden. Hva er tankene dine? 

Jeg er enig med deg i at man kan endre på omstendighetene når det går ann. Dette gjelder sykdom i nær familie. Jeg holder på å lære meg å ta vare på meg selv og å sette grenser.

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg er enig med deg i at man kan endre på omstendighetene når det går ann. Dette gjelder sykdom i nær familie. Jeg holder på å lære meg å ta vare på meg selv og å sette grenser.

Jeg forstår. Det er virkelig en omstendighet du ikke kan velge bort fra livet ditt ❤️ Faller meg nesten ikke inn mer å si til det, for jeg kjenner mennesker i nærmiljøet som har der svært krevende på den måten der, og den sykdommen og de omstendighetene får man ikke tryllet bort. Jeg håper du og dere har et støtteapparat til å hjelpe deg og dere i den balansegangen der, altså angående grensesetting og ta vare på deg selv også som menneske oppi det som er vanskelig. 

AnonymBruker
krøll9 skrev (19 minutter siden):

Jeg forstår. Det er virkelig en omstendighet du ikke kan velge bort fra livet ditt ❤️ Faller meg nesten ikke inn mer å si til det, for jeg kjenner mennesker i nærmiljøet som har der svært krevende på den måten der, og den sykdommen og de omstendighetene får man ikke tryllet bort. Jeg håper du og dere har et støtteapparat til å hjelpe deg og dere i den balansegangen der, altså angående grensesetting og ta vare på deg selv også som menneske oppi det som er vanskelig. 

Tusen takk❤️jeg har en fin behandler som jeg får gode råd og visdom av pluss medisiner.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...