Gå til innhold

Går det an å selvmedisinere med røyk?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Alt kan brukes til selvmedisinering, så lenge man selv har følelsen av at man gjør noe som lindrer. 

Om det er en veldig konstruktiv måte å selvmedisinere på, er noe helt annet. Men tross langtidslovnaden om hjerteinfarkt, KOLS og på en eller annen måte tidlig død: heller røyk enn alkohol. (Livs-)kvalitet fremfor kvantitet. 

Endret av krøll9

Annonse

AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Da jeg røykte, var det aller mest virkningsfullt for å redusere stress. Funket veldig bra til det. 

Anonymkode: f28c4...c40

Jeg vil anta at det er like mye det å faktisk gjøre noe (ta frem en røyk, tenne den og røyke den) som er stressdempende? Det å gjøre et rituale. Jeg kan ikke helt se for meg at det å gå med et røykeplaster har samme virkning.

PS: Jeg har aldri røyket, men har stor respekt for alle som har klart å slutte.

Worriesome Plenty 2
Eva Sofie skrev (50 minutter siden):

Jeg vil anta at det er like mye det å faktisk gjøre noe (ta frem en røyk, tenne den og røyke den) som er stressdempende? Det å gjøre et rituale. Jeg kan ikke helt se for meg at det å gå med et røykeplaster har samme virkning.

PS: Jeg har aldri røyket, men har stor respekt for alle som har klart å slutte.

Nei nikotin gjør noe med hodet. Det er vanskelig å forklare men når siggen tennes og nikotinen virker som et rush fra lunger til hodet, det er lite som slår det. Når man er skikkelig sugen på en sigg vel og merke. Kjede røyking funker litt annerledes enn hvis det går tid og man rekker å bli røyksjuk.

Endret av Worriesome Plenty 2
Worriesome Plenty 2 skrev (4 minutter siden):

Nei nikotin gjør noe med hodet. Det er vanskelig å forklare men når siggen tennes og nikotinen virker som et rush fra lunger til hodet, det er lite som slår det. Når man er skikkelig sugen på en sigg vel og merke. Kjede røyking funker litt annerledes enn hvis det går tid og man rekker å bli røyksjuk.

Jeg vet at om man er virkelig lysten på en røyk, blir man kreativ. Jeg kjenner en som tente røyken på en kokeplate i mangel av en lighter/fyrstikk.

Vil du tenke at en nikotintyggis, eller andre erstatningsprodukter, gir det samme rushet til hjernen?

Beklager uvitende spørsmål - jeg håper å forstå litt mer.

Eva Sofie skrev (1 time siden):

Jeg vet at om man er virkelig lysten på en røyk, blir man kreativ. Jeg kjenner en som tente røyken på en kokeplate i mangel av en lighter/fyrstikk.

Vil du tenke at en nikotintyggis, eller andre erstatningsprodukter, gir det samme rushet til hjernen?

Hvem har IKKE tent røyken på kokeplata lissom? 😁

Worriesome Plenty 2
Eva Sofie skrev (10 timer siden):

Nikotin tyggis ga ikke meg noe rush nei. Kanskje en som aldri har brukt nikotin ville fått det? Greia med nikotintyggegummi og plaster og sånne ting er at man får mindre nikotin enn av sigaretter og snus.

Litt som å ta en sobril etter år på xanor..

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...