Gå til innhold

Bør prevensjon forbys? Eller bør vi la vestlig sivilisasjon dø ut. Eller annet ?

Bør prevensjon forbys? Eller bør vi la vestlig sivilisasjon dø ut. Eller annet ?  

2 stemmer

1. 1. Bør prevensjon forbys? Eller bør vi la vestlig sivilisasjon dø ut. Eller annet ?

• Ja, prevensjon bør forbys
      0
    • Nei, vi bør la vestlig sivlisasjon/kultur dø ut
      1
    • Annet, jeg har en plan, for å redde Europa, uten å forby prevensjon, og JEG VIL DELE PLANEN under..
      1

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Folks sexdrift er fortsatt ganske høy, men mengden barn som blir produsert er utrolig stusselig. Norske (moderne) kvinner ligger med hundretalls menn og ofte hundrevis av ganger med hver mann, men barn? Nope. En skal bare nyte ikke yte, er dagens filosofi. 

Alle som er glad i Vesten og vestlige verdier, bør være veldig bekymret for dette. Hvis folket med vestlige verdier, dør ut, vil vestlige verdier, dø ut. Ta f.eks kvinnerettigheter, om folket som bryr seg om kvinnerettigheter dør ut, vil kvinnerettigheter dø ut, og det er tilbake til kjøkkenet for kvinnfolket for å si det slik. Så selv vi som er woke/feminister/etc, bør være meget bekymret, og vurdere tiltak for å endre dette, selv tiltak vi ikke "liker" isolert sett.

Folk virker ønske få i pose og sekk, men sånn er ikke verden, hvis vi går etter "det perfekte", vil vi ende med ingenting. Dersom du ikke er enig med forbud mot prevensjon, greit nok, men da forventer jeg at du kommer med andre tiltak som kan virke, ellers tolker jeg det som at du er for at vestlig sivilisasjon skal dø ut, og erstattes med kvinnefiendtlige kulturer, og fair nok men da bør du stå for det og si det rett ut.

Ja, forbud mot prevensjon er ikke "perfekt", men alternativet (dø ut) er ikke pefrekt det heller... Se på verden, skal russerne og kineserne og muslimer, være fremtiden til Verden, fordi "vi" i vesten er egoistiske drittunger ? 

Så, hva er din løsning? kjør debatt !

Anonymkode: 136fe...6df

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

La oss føde barn man ikke vil ha. Samme hvordan barna fårdet, bare de blir født(ironi).

Anonymkode: 9afe0...f0a

Antar du stemte "annet", kan du dele DIN plan. Som nevnt (fordi jeg visste det ville bli kritikken), min plan er ikke perfekt, spørsmålet er er den bedre enn alternativet (ja, med mindre du f.eks synes kineserne med total ove4vålkning av folket og millioner av muslimer i konsentrasjonsleire etc etc er bedre), så din jobb om du misliker min løsning, er å finne en bedre løsning. Så, din løsning er ?

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Antar du stemte "annet", kan du dele DIN plan. Som nevnt (fordi jeg visste det ville bli kritikken), min plan er ikke perfekt, spørsmålet er er den bedre enn alternativet (ja, med mindre du f.eks synes kineserne med total ove4vålkning av folket og millioner av muslimer i konsentrasjonsleire etc etc er bedre), så din jobb om du misliker min løsning, er å finne en bedre løsning. Så, din løsning er ?

Nå er det nok ikke meningen at mennesker skal være på jorden i dens siste levetid.

Synes det er helt greit å la oss dø ut. 

Hvis vi forbyr prevensjon er det ikke noen vestlig sivilisasjon lenger.

Det er også bra at folketallet i verden går ned, men ikke for fort og ikke til null.

Jeg tror ikke problemet er friheten, men at vi i 50 år har hørt at det er for mange mennesker på jorden, at folk uten barn er lykkeligere (stemmer ikke engang), og at jorden er grusom og dessuten snart går under.

Den moderne ideen om å være lykkelig er å være fri til å  "reise" og gå på byen. Det er nesten tabu å si at lykken er å ha mange barn siden barnløse kan bli lei seg. Det å få barn blir til og med kalt egoistisk. Hvis noen prøver å si at det slett ikke er så slitsomt (Harald Eia) kommer flere kronikker med folk som snakker om hvor ille det er (men at Staten skal løse det med å bruke enda mer penger.)

Samtidig tror jeg barnløse stadig føles et press og får frekke spørsmål fra foreldre og venner. Det er ikke noe jeg støtter. Jeg vil bare tilbake til en kultur som ikke svartmaler det.

AnonymBruker
Grendel skrev (34 minutter siden):

Hvis vi forbyr prevensjon er det ikke noen vestlig sivilisasjon lenger.

Det er også bra at folketallet i verden går ned, men ikke for fort og ikke til null.

Jeg tror ikke problemet er friheten, men at vi i 50 år har hørt at det er for mange mennesker på jorden, at folk uten barn er lykkeligere (stemmer ikke engang), og at jorden er grusom og dessuten snart går under.

Den moderne ideen om å være lykkelig er å være fri til å  "reise" og gå på byen. Det er nesten tabu å si at lykken er å ha mange barn siden barnløse kan bli lei seg. Det å få barn blir til og med kalt egoistisk. Hvis noen prøver å si at det slett ikke er så slitsomt (Harald Eia) kommer flere kronikker med folk som snakker om hvor ille det er (men at Staten skal løse det med å bruke enda mer penger.)

Samtidig tror jeg barnløse stadig føles et press og får frekke spørsmål fra foreldre og venner. Det er ikke noe jeg støtter. Jeg vil bare tilbake til en kultur som ikke svartmaler det.

Så din "løsning" er å ikke gjøre noe, bare la Vesten dø ut, og la andre kulturer overta kloden? Tror du det er bra for Verden ?

Annonse

Kvinner er faktisk like mye verdt som menn. Det burde alle som bor i Norge (i det minste) mene. 

Nå er det mennesker som mener slikt som ts som er problemet til kvinner i hele verden.

Hvorfor ikke fokusere sinne mot de som enda ikke ser kvinners verdi? Hva med å endre menn i slike kulturer?

Endret av Adeie
AnonymBruker skrev (45 minutter siden):

Så din "løsning" er å ikke gjøre noe, bare la Vesten dø ut, og la andre kulturer overta kloden? Tror du det er bra for Verden ?

Du får lese innlegget mitt en gang til. 

AnonymBruker

Norge ligger på topp når det gjelder one night stand. Sex og frihet er viktigere enn forpliktelse og ansvar. Tror faktisk ikke at det bare er kvinnene sin feil. Kanskje kvinner ser etter partnere som de kan stole på blir værende hvis de blir gravid. Som vil stille opp og gi alt inn i familielivet. Og at menn ikke venter til de er 35 år før de klarer å bestemme seg for et varig forhold. Man er veldig opptatt av at kvinner har forandret seg men kanskje holdningen til menn i dagens samfunn også har en betydning?. En annen ting er at det å ha elementære ting som hus og bil er så dyrt at begge må være i arbeid for å få det til å gå rundt. Å være i full jobb og samtidig oppdra barn er krevende. Mange kvinner i andre kulturer jobber ikke , det gjorde heller ikke mange av våre bestemødre. 

Anonymkode: ce575...c8e

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (51 minutter siden):

Hvor mange barn har du selv bidratt med å sette til verden?

Anonymkode: 705fd...97a

Jeg er det som kalles en person uten livmor, tidligere kalt "mann". Jeg kan derfor ikke produsere barn, kun levere sperm. Jeg er villig til å levere sperm til kvinnfolket, men merker liten interesse.

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Er De katolikk?

Anonymkode: db8e6...ba1

Nei, men det ville muligens bidratt litt. Virker som katolikker er litt dårlige på å produsere barn de og, uten at jeg helt vet hvordan de klarer å få til det. Mulig de "Jukser" og ikke er ekte troende, hvem vet?

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (41 minutter siden):

Jeg er det som kalles en person uten livmor, tidligere kalt "mann". Jeg kan derfor ikke produsere barn, kun levere sperm. Jeg er villig til å levere sperm til kvinnfolket, men merker liten interesse.

Nei, men det ville muligens bidratt litt. Virker som katolikker er litt dårlige på å produsere barn de og, uten at jeg helt vet hvordan de klarer å få til det. Mulig de "Jukser" og ikke er ekte troende, hvem vet?

Med holdningene du viser her, så blir sjansen veldig liten for at du er en donor man ønsker.

Vi ønsker ikke barn med menn som vil fjerne vår eneste sjanse til å styre vårt liv selv.

AnonymBruker

Hva hvis man forbyr både prevensjon og abort, og mor får lønn fra Staten (med trygderettigheter) for å være hjemme og ta seg av barna til de er 10 år.

Det kan være en løsning.

psykedeliker
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Norge ligger på topp når det gjelder one night stand. Sex og frihet er viktigere enn forpliktelse og ansvar.

I et liberalt demokrati er det lov å gjøre ukloke valg.

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Hva hvis man forbyr både prevensjon og abort, og mor får lønn fra Staten (med trygderettigheter) for å være hjemme og ta seg av barna til de er 10 år.

Det kan være en løsning.

Som kvinne har jeg null interesse av å gå hjemme i 10 år med barn. 

Så flott alle løsninger der det kun er kvinner som er skadelidende. 

AnonymBruker
43 minutes ago, AnonymBruker said:

Som kvinne har jeg null interesse av å gå hjemme i 10 år med barn. 

Kan jo bytte på med mannen.

43 minutes ago, AnonymBruker said:

Så flott alle løsninger der det kun er kvinner som er skadelidende. 

Har du alternative løsninger?

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Kan jo bytte på med mannen.

Har du alternative løsninger?

Nå synes jeg ting er flott slik de er. Man bestemmer selv om man som kvinne vil ha barn eller ei. Sette uønskede barn til verden bør ikke skje. 

Hvorfor kan ikke alle sinte mennn som ikke får barn med ei kvinne adoptere ett barn som ikke har det godt? 

Eller er hele greiene skjult rasisme? Er dwt hvit hud de barna må ha?

AnonymBruker

Jeg mangler alternativer.  Vestlig kultur er ikke noe uforanderlig.  Jeg husker seksti år tilbake og livet er helt annerledes i dag.  Jeg ønsker meg det beste fra alle kulturer.

Anonymkode: 3e51b...235

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...