Gå til innhold

Foreslår dyrere kjøtt, høyere avgifter og kutt av strømstøtten for å nå klimamålene

Anbefalte innlegg

Ved å innføre full moms på kjøtt, øke klimaavgift og gjøre det dyrere å kjøre bil, tror Venstre Norge fortsatt kan nå klimamålene.

https://e24.no/energi-og-klima/i/qP3q9o/venstres-klimagrep-dyrere-kjoett-hoeyere-avgifter-og-kutt-av-stroemstoetten

Er Venstre er parti du vurderer å stemme på?

Anonymkode: 0731b...fdd

Fortsetter under...

Venstre har mange gode sider de. Men de går for hardt ut for å spare miljø, og for lite ut om å ta vare på mennesker.

De får ikke min stemme.

Anonymkode: 4e0ad...e82

AnonymBruker skrev (37 minutter siden):

Men de går for hardt ut for å spare miljø, og for lite ut om å ta vare på mennesker.

Venstre tar vare på de som tar vare på seg selv. Derfor får de min stemme.

psykedeliker skrev (8 minutter siden):

Venstre tar vare på de som tar vare på seg selv. Derfor får de min stemme.

Nå kan ikke alle ta vare på seg selv. Etter 30 år i jobb med utviklingshemmede så vet jeg at livet blir fattigere hvis vi ikke tar vare på de.

Anonymkode: 4e0ad...e82

AnonymBruker skrev (50 minutter siden):

Etter 30 år i jobb med utviklingshemmede så vet jeg at livet blir fattigere hvis vi ikke tar vare på de.

Det er forskjell på de som ikke kan ta vare på seg selv og de som ikke vil ta vare på seg selv.

Nei, jeg synes det er lite kreativt at alt skal handle om økte avgifter og enda mer penger til staten. Det er i alle fall dårlig timing.

Hva med å gjøre grønnsaker og fisk billigere? Billigere buss? Bygge ut kjernekraft. Oppgradere vannkraftverkene. Droppe grunnrenteskatt på vannkraft. Droppe krav om konsesjon for å produsere solenergi på taket til næringsbygg.

Det er så mye som kan gjøres uten å plage folk.

Annonse

Jeg har stemt Venstre i mange år.

Det er lett å si at jeg nå lar være, fordi de nå fører en politikk som går ut over meg.

Men i det større bildet fører de en politikk som er fornuftig. Verden er større enn mittt ønske om billige koteletter til søndagsmiddagen.

1 minute ago, Vhanja said:

Jeg har stemt Venstre i mange år.

Det er lett å si at jeg nå lar være, fordi de nå fører en politikk som går ut over meg.

Men i det større bildet fører de en politikk som er fornuftig. Verden er større enn mittt ønske om billige koteletter til søndagsmiddagen.

Ikke alle har råd til å tenke slik. 

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ikke alle har råd til å tenke slik. 

Om jeg, eller du, ikke har råd til koteletter til søndagsmiddagen, så er det ingen krise. 

Just now, Vhanja said:

Om jeg, eller du, ikke har råd til koteletter til søndagsmiddagen, så er det ingen krise. 

Hva med strømstøtten. Det kan fort dreie seg om en 5-10.000 i løpet av en kald vinter med høye strømpriser.

AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Hva med strømstøtten. Det kan fort dreie seg om en 5-10.000 i løpet av en kald vinter med høye strømpriser.

De sier de heller vil kutte inntektsskatten. Det gjenstår å se hva det vil ha å si for hvermanssen.

Just now, Vhanja said:

De sier de heller vil kutte inntektsskatten. Det gjenstår å se hva det vil ha å si for hvermanssen.

Hjelper ikke for minstepensjonistene som ikke betaler skatt.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...