Gå til innhold

Andpusten etter lite anstrengelse og plutselig dårligere form 

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg er i utgangspunktet ikke så god form mtp at jeg ikke trener, men nå i den siste uken har formen min plutselig blitt ganske mye dårligere. Med det mener jeg at jeg blir andpusten bare etter lite anstrengelse. Som nå når jeg nettopp etter å ha dusjet, kledd på meg klær og gått ut i stuen eller som når jeg i ste gikk fra busstoppet 10 minutter nesten helt flatt og opp trapper to etasjer hjem og da kjente jeg i tillegg til andpustenheten også litt piping i hodet/ørene og litt svimmel. 

Hva kan dette være? 

Anonymkode: 00fa2...e34

Fortsetter under...

Vhanja skrev (3 minutter siden):

Det kan skyldes mange ting.

Jeg har opplevd samme symtpomer flere ganger.

Ene gangen skyldtes det høyt stoffskifte.

En annen gang skyldes det endorkarditt.

Ring legen på mandag og få det sjekket ut. 

Oj, endokarditt hørtes veldig skummelt ut. Hadde du flere symptomer enn andpustenheten og dårligere form da?

Skal få ringt lege på mandag.

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Oj, endokarditt hørtes veldig skummelt ut. Hadde du flere symptomer enn andpustenheten og dårligere form da?

Skal få ringt lege på mandag.

Jeg var tidlig i 20-årene da jeg fikk endokarditt, og jeg følte det som om jeg var 80 år. Motbakker og alt ble ekstremt tungt, mye mer enn normalt for en 20-åring. Jeg fikk antibiotika av legen, og det hadde null effekt-

Men, igjen, det du erfarer kan være symptom på mye annet, som er mer vanlig enn endokarditt.

Vhanja skrev (2 minutter siden):

Jeg var tidlig i 20-årene da jeg fikk endokarditt, og jeg følte det som om jeg var 80 år. Motbakker og alt ble ekstremt tungt, mye mer enn normalt for en 20-åring. Jeg fikk antibiotika av legen, og det hadde null effekt-

Men, igjen, det du erfarer kan være symptom på mye annet, som er mer vanlig enn endokarditt.

Takk for svar. For meg kommer forresten andpustenheten (og de andre symptomene) etter at jeg har gjort noe da og stopper opp/setter meg ned. Glemte nevne det i hovedinnlegget.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...