Gå til innhold

Hvorfor lager de så vond brus?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Prøvde meg på en sukkerfri brun/gyllen julebrus fra Coop, den var ikke god. Hvorfor slipper de et dårlig produkt på markedet? Hvor vanskelig kan det være å lage en helt ok eller god brus?

Er det industri kokker som lager oppskrifter? Eller er det bare noen amatører?

Anonymkode: 5e431...810

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/488380-hvorfor-lager-de-s%C3%A5-vond-brus/
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
Everybody skrev (9 minutter siden):

Det finnes allerede mange gode bruser på markedet. Man kan ikke herme elle lage noe som smaker helt likt noe annet, derfor er det vanskelig å lage en god ny brus.

Det er ikke forbudt å herme. Smak er ikke noe man kan ha copyright på. Hvorfor ellers kan man kjøpe norsk mozzarella eller cheddar?

Annonse

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Prøvde meg på en sukkerfri brun/gyllen julebrus fra Coop, den var ikke god. Hvorfor slipper de et dårlig produkt på markedet? Hvor vanskelig kan det være å lage en helt ok eller god brus?

Er det industri kokker som lager oppskrifter? Eller er det bare noen amatører?

Smaken til folk er forskjellig. Helt sikkert noen som liker den brusen der også. 

Annonse

jaunus skrev (10 minutter siden):

Smaken til folk er forskjellig. Helt sikkert noen som liker den brusen der også. 

Det er det nok ettersom den har vært i salg i flere år. Men er det noen som faktisk liker den grønne fra Oskar Sylte!? Den smaker jo bare kullsyre... Felleskjøpet sin Fjøsnissebrus var heller ikke spesielt god.

Lillemus skrev (2 minutter siden):

Det er det nok ettersom den har vært i salg i flere år. Men er det noen som faktisk liker den grønne fra Oskar Sylte!? Den smaker jo bare kullsyre... Felleskjøpet sin Fjøsnissebrus var heller ikke spesielt god.

Må innrømme at jeg ikke har smakt alle julebruser på markedet. Når man har funnet "sin" brus, er det liksom ikke nødvendig. Synes jeg, da. Jeg er vokst opp med den oransje julebrusen fra Trio, og må ha den hvert år 🥰 Kan til nød drikke annen julebrus også da. Men mest i julen går det av Pepsi Max, faktisk. Er jo avhengig av den fra før av, så.. 😛

jaunus skrev (4 minutter siden):

Må innrømme at jeg ikke har smakt alle julebruser på markedet. Når man har funnet "sin" brus, er det liksom ikke nødvendig. Synes jeg, da. Jeg er vokst opp med den oransje julebrusen fra Trio, og må ha den hvert år 🥰 Kan til nød drikke annen julebrus også da. Men mest i julen går det av Pepsi Max, faktisk. Er jo avhengig av den fra før av, så.. 😛

Her går det i Dahls julebrus og kanskje en flaske fra Grans. :) Ellers synes jeg faktisk at Fun julebrussaft blandet med billig boblevann er kjempegodt. Datra og jeg synes det er gøy å smake på nye julebruser, men det er mye rart...

påskelilje

Jeg liker bare CB sin julebrus, med sukker. Alle andre er enten for søte, for sure, har feil farge eller feil smak (f.eks. smaker rødbrus/bringebær).

Vi har faktisk en halvannen liters flaske med CBs julebrus i beredskapskassa 😅 Hvis verden går under, skal vi nyte den beste julebrusen først 🤩

påskelilje skrev (2 timer siden):

Jeg liker bare CB sin julebrus, med sukker. Alle andre er enten for søte, for sure, har feil farge eller feil smak (f.eks. smaker rødbrus/bringebær).

Vi har faktisk en halvannen liters flaske med CBs julebrus i beredskapskassa 😅 Hvis verden går under, skal vi nyte den beste julebrusen først 🤩

Fantastisk! Jeg har en portvin i beredskapsboden😄😄

AnonymBruker

Litt av poenget er at Coop er billigere enn feks Villa uten sukker. Du får 2 Coop for prisen av 1 Ringnes. Har prøvd nesten alle Coop varianter i ett forsøk på å spare penger, men gjevne over dårlig til elendig smak.

Rema derimot har grans, og de kan lage god brus. Både sukkerfri siesta, cola og singo er gode varianter til billig pris. Men jeg bor ikke nær rema og kjører ikke bil. Grans er ett eksempel på at det går an å produsere god til fantastisk brus til en rimelig penge. Coop og first price klarer det ikke. 

Og jeg vet hva jeg snakker om jeg er nesten som en sommelier når det kommer til sukkerfri brus.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...