Gå til innhold

Ubehagelige oppringninger fra advokat etter å ha vitnet i rettsak

Anbefalte innlegg

Jeg opplevde noe etter å ha vitnet i en rettsak som var ganske ubehagelig. Er en stund siden nå, men tenker iblant på det og lurer på om advokater har lov til slikt som denne gjorde.

Mine naboer som heldigvis har flyttet nå var alkoholiserte og det var en del problemer der. Ble litt kjent med de etterhvert og opplevde at kona var veldig manipulerende. Hun beskyldte mannen sin for mye som ikke hang på greip og løy generelt mye om det meste. Så var det en hendelse hvor hun anmeldte han. Og jeg visste at mye (antakeligvis hele) historien var fantasi fra hennes side. Jeg hadde vært vitne til flere av tilfellene hvor hun påsto han hadde vært voldelig, men det jeg så var det motsatte. Så aldri han være voldelig mot noen.

Jeg måtte vitne i retten og ble først spurt ut av mannens advokat. Jeg sa hva jeg hadde sett og hørt og sa sannheten. Kvinnens advokat hadde ingen spørsmål til meg.

(Mannen ble senere frikjent.)

Senere på dagen etter rettsaken ringte kvinnens advokat meg opp og var veldig irritert. "Hvorfor støttet du ikke NN(hennes klient)??? Hvorfor tok du mannens parti??" spurte hun, veldig anklagende. Jeg svarte overrasket at jeg hadde ikke tatt noens parti, jeg hadde bare fortalt sannheten. At jeg må jo svare sant. "Ingen bryr seg om sannheten i retten!!!" kjeftet hun videre. Hun var svært ubehagelig.

Jeg ble helt satt ut. Moren min satt ved siden av og hørte alt.

Det hører med til historien at advokaten også hadde ringt meg en gang tidligere, før anmeldelsen og alt dette. Hun ringte meg og spurte om jeg ikke kunne ta en tur bort til nabodama og se til henne litt, fordi hun nettopp hadde ringt og truet med å ta livet av seg.

Jeg synes det var helt sprøtt å bli bedt om noe slikt av noens advokat. Nå var det jo ikke noe alvor i slike trusler, det visste vi nok begge, men likevel.

Jeg synes advokatens oppførsel var svært uprofesjonell. Men lov hadde hun kanskje?

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...