Gå til innhold

Bipolar - hvor ofte episoder

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

@nachnoo Hvor ofte er det vanlig å svinge med denne sykdommen? Hvert tredje år, to ganger året eller hva? Hvor lenge er det vanlig at perioder med remisjon varer?

Dere med sykdommen: hvordan er det for dere? Jeg svinger oftere enn før. Kunne gå år mellom. Nå bruker jeg medisiner så blir ikke like syk som før men svingningene er det likevel, var syk i sommer og kjenner ny runde begynne. Var syk i fjor jul, synd dette er ofte. Hver episode varer noen mnd 

Anonymkode: e721e...8c7

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/488414-bipolar-hvor-ofte-episoder/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nå er jeg straks 50 år, fra 40 til 47 var det mer eller mindre konstant blandete episoder. 

Før det  ar det ca 2 ganger årlig. Noen ganger har det vart ett år. Andre ganger kun noen få uker. Også hatt lette år med lette depresjoner og hypomanier.

Medisiner gjør lite for meg, prøvd de fleste. Nå er det å leve livet for å unngå å bli syk som gjelder. Bruker efexor for angst og sobril for å stoppe oppturer.

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Kanskje trenger du lamictal i tillegg. Eller et annet stemningsstabiliserende 

Anonymkode: 70a70...810

Vel, nå er lithium pioneren av stemningsstabiliserende så tviler på at noe kan stabilisere mer enn denne. Mø eventuelt være AP fast. Lamictal har ikke virkning på meg, har bp1 , har prøvd. Er nok som hun over skriver at jeg ikke kan jobbe 110% og leve et vanlig liv uten å bli syk, selv om jeg bruker medisiner i rett dose. Det er bittert men kanskje realiteten. Takker for svar

Annonse

SofieVeie skrev (15 minutter siden):

Vel, nå er lithium pioneren av stemningsstabiliserende så tviler på at noe kan stabilisere mer enn denne. Mø eventuelt være AP fast. Lamictal har ikke virkning på meg, har bp1 , har prøvd. Er nok som hun over skriver at jeg ikke kan jobbe 110% og leve et vanlig liv uten å bli syk, selv om jeg bruker medisiner i rett dose. Det er bittert men kanskje realiteten. Takker for svar

Jobbet også 110%+ i mange år. Ble ufør som 47 og har nå to år bak meg som er stabile. Hos meg virker det som om at stopper jeg oppturer så går det greit. 

Adeie skrev (1 minutt siden):

Jobbet også 110%+ i mange år. Ble ufør som 47 og har nå to år bak meg som er stabile. Hos meg virker det som om at stopper jeg oppturer så går det greit. 

Takk for åpenhet, det hjelper. Jeg kjenner på depressive symptom nå. Har ikke hatt noen opptur i forkant. Vært stabil siden begynnelsen av august. Kjenner meg kroppslig sliten, lavere kognitiv fungering, depressivt tankesett, men kan jobbe så er ikke alvorlig. Kanskje er jeg bare utbrent som folk flest og at det ikke er relatert til bipolar, får se hvordan det utvikler seg eller ikke utvikler seg

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...