Gå til innhold

Folk med personlighetsforstyrrelser er ikke psykisk syke!

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Mener de sakkyndige om Breivik. Så altså betyr det at folk med personlighetsforstyrrelser ikke er psykisk syke. 

- Jeg oppfatter erklæringen som i samsvar med det tingretten konkluderte i 2012, sier statsadvokaten og utdyper:

1. Han er ikke psykisk syk.

2. Han har alvorlige personlighetsforstyrrelser.

3. Det er en kombinasjon av forstyrrelser og fanatisme.

Anonymkode: 763bb...7a6

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Mener de sakkyndige om Breivik. Så altså betyr det at folk med personlighetsforstyrrelser ikke er psykisk syke. 

- Jeg oppfatter erklæringen som i samsvar med det tingretten konkluderte i 2012, sier statsadvokaten og utdyper:

1. Han er ikke psykisk syk.

2. Han har alvorlige personlighetsforstyrrelser.

3. Det er en kombinasjon av forstyrrelser og fanatisme.

Anonymkode: 763bb...7a6

Jeg tenker at det er forskjell på å han en psykisk lidelse og å være psykisk syk. Personlighetsforstyrrelse er en psykisk lidelse, men man trenger ikke nødvendigvis å bli psykisk syk av dem. Er man psykisk syk går det ut over hvordan man klarer å utføre hverdagen, men man kan fint ha en personlighetsforstyrrelse uten at dette er "hemmende" for ens gjennomføring av hverdagslige oppgaver.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...