Gå til innhold

Ingen tegn til psykose hos Breivik, i følge ny rapport.

Anbefalte innlegg

Han har derimot flere personlighetsforstyrrelser.

"– Vår vurdering at han ikke er syk og ikke har en syk hjerne. Men han har en identitet og en måte å holde seg på som er avvikende. Han har ingen alvorlig sinnslidelse, sier Nonstad."

https://www.aftenposten.no/norge/i/vgVlrL/mener-breivik-er-et-saertilfelle-som-skiller-seg-fra-alt-man-har-sett-i-tidligere-praksis

Jeg aner ikke, men det må være vanskelig å kategorisere så ekstreme personer.

Fortsetter under...

AnonymBruker
Drømmeautomat skrev (1 time siden):

Fagfolk har jo både uttalt og konkludert med motstridende ting. En psykiater jeg gikk til da saken pågikk mente han hadde schizofreni. 

Han har vel blitt fjerndiagnostisert med de fleste diagnoser av forskjellige fagfolk

Anonymkode: 5cc55...1a9

AnonymBruker
Drømmeautomat skrev (3 timer siden):

Fagfolk har jo både uttalt og konkludert med motstridende ting. En psykiater jeg gikk til da saken pågikk mente han hadde schizofreni. 

Psykiatri og diagnoser er bare svada. Kommer kun ann på hva slags tunnelsyn akkurat den psykologen en får tildelt har og hva den er interessert i. 

Anonymkode: d3619...51d

AnonymBruker

I jussen snakker de psykisk syk mtp strafferettslig. ALLE mennesker hadde fått en eller annen diagnose hos en psykolog. Folk må skjønne at ting er normalt. Ikke alt er diagnose. 
Jeg var sykmeldt i 8 mnd etter dødsfall i familien. Det var sjokk, angst og jeg sto knapt på beina. Dette er normale reaksjoner. Og ikke diagnose. 

Anonymkode: ebd56...8af

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

I jussen snakker de psykisk syk mtp strafferettslig. ALLE mennesker hadde fått en eller annen diagnose hos en psykolog. Folk må skjønne at ting er normalt. Ikke alt er diagnose. 
Jeg var sykmeldt i 8 mnd etter dødsfall i familien. Det var sjokk, angst og jeg sto knapt på beina. Dette er normale reaksjoner. Og ikke diagnose. 

Det er ikke en normal reaksjon å være sykemeldt så lenge pga dødsfall i familien. 8mnd er lenge å være sykemeldt. 

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

. ALLE mennesker hadde fått en eller annen diagnose hos en psykolog. Folk må skjønne at ting er normalt. Ikke alt er diagnose. 

Mener du at psyk diagnoser egentlig ikke finnes?

Anonymkode: 92378...57d

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Det er ikke en normal reaksjon å være sykemeldt så lenge pga dødsfall i familien. 8mnd er lenge å være sykemeldt. 

Enig. Her må det ligge en psyk diagnose bak 

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Enig. Her må det ligge en psyk diagnose bak 

Nei, ingen psyk diagnose bak. Når et barn i familien omkommer blir både hjerte og sjel knust. Les deg opp på sorg og reaksjoner. Alle går til grunne i kortere eller lengre tid etter noe slikt. Men nå er livet oppe og går igjen, men sorgen må vi alltid bære med oss. 

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Mener du at psyk diagnoser egentlig ikke finnes?

Psyk diagnoser er symptombilde og lidelsestrykk. Man kan f eks klassifiseres til en adhd diagnose, men kan ha mange år uten symptomer i den grad at man klassifiseres med diagnosen. Man kan få en depresjon, men så kommer man seg ut av det og har ikke lenger en depresjon. Folk er mer opptatt av diagnosen de har fått enn å jobbe seg ut av den. For mange blir dette desverre en identitet. Behandlere bruker diagnoser som et verktøy til å vite hvilke behandling pasient trenger. Mens pasienter føler de har fått noe på et papir de stolt kan vise frem. Det er helt misforstått. Man er ikke og skal heller ikke være diagnosen sin. Jeg hadde masse angst og vondt etter dødsfallet. Men har likevel ikke en angstlidelse. Det er normalt å oppleve angst i ekstreme situasjoner. Man må skille på normale følelser og syke følelser 

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Det kommer helt an på relasjonen man har til vedkommende. Det er selvfølgelig noe helt annet om en gammel tante går bort enn om ens eget barn blir brutalt revet bort. I siste tilfelle er det ikke uvanlig med såpass lange sykemeldingperioder og enda lengre også.

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Psykiatri og diagnoser er bare svada. Kommer kun ann på hva slags tunnelsyn akkurat den psykologen en får tildelt har og hva den er interessert i. 

Det er noe med det. 

Anonymkode: 70731...0cd

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...