AnonymBruker Skrevet torsdag kl 18:09 Del Skrevet torsdag kl 18:09 Har de siste dagene vært iskald med svette på føttene, henda og under armene. Skjønner dette er psykisk, er det noen gode metoder jeg kan bruke for å stoppe dette? Anonymkode: ce733...ebf 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/488449-dumt-svette-spm/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
krøll9 Skrevet i går, 21:11 Del Skrevet i går, 21:11 Det finnes noen preparater å få på apoteket. Spør der. Det har jeg også tenkt til å gjøre da jeg har fått skikkelig fotsvette nå de siste dager. Men jeg vet at det kommer av medisinopptrapping da. Så regner med at det går over etterhvert. Er allikevel såpass ille at jeg må innom apoteket mandag. Vært sånn ordentlig ille i to dager, slik at det blir vått i skoa rett og slett, og stinker. Pleier å ha en del nervøs svette til vanlig også. Men da mest på overkroppen og det er ikke et større problem enn at jeg må skifte overdel hver dag. Til vanlig kommer nok dette av stress, så jeg antar at jeg måtte ha sørget for mindre stress om jeg skulle endret på det. Får ikke endret på livet og jobben akkurat, men trøster meg med at det er bedre og dårligere perioder. Det svetteproblemet har vært borte i cirka ett år nå og kommet tilbake snikende de siste ukene, i takt med mer slitenhet og tendenser til angst. Den vanlige overkroppssvetten er mindre ille enn det faktum at jeg ser tydelige tegn på at jeg er på vei inn i en depresjon, noe som for all del bør unngås, så da får jeg ta til takke med denne stinkende fotsvetten noen dager. Synd å ødelegge skoene og ubehagelig å kjenne at jeg går rundt på jobb og stinker. Men håper på å få noe fra apoteket til å smøre på for å få bukt med det verste. For å vite hva du kan gjøre med ditt svetteproblem, så må du ha en idé om årsak. Hvis ikke du vet selv, så kan du spørre lege om det vedvarer. Forslag: - høyt stoffskifte - angst/stress - bivirkninger av medisiner 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/488449-dumt-svette-spm/#findComment-4336612 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.