Gå til innhold

Du som har vært/er deprimert. Hvilken behandling fikk/får du?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Aldri hatt terapi på hvordan komme ut av depresjoner. Men hvordan prøve å holde seg unna og gjenkjenne tegn.

Min erfaring er at depresjoner går over. Hører jeg på min kropp, hviler det jeg må hvile, så går det oppover igjen. Mørke er min beste venn. Mørkt rom slik man slipper å anstrenge øynene gjør det lettere å prosessere for meg.

Hver og en må nesten lære seg selv og sin sykdom å kjenne.

Adeie skrev (20 minutter siden):

Aldri hatt terapi på hvordan komme ut av depresjoner. Men hvordan prøve å holde seg unna og gjenkjenne tegn.

Min erfaring er at depresjoner går over. Hører jeg på min kropp, hviler det jeg må hvile, så går det oppover igjen. Mørke er min beste venn. Mørkt rom slik man slipper å anstrenge øynene gjør det lettere å prosessere for meg.

Kan jeg spørre hvilken diagnose du har?

Anonymkode: 8ba13...c2a

Adeie skrev (43 minutter siden):

Jeg har slitt med depresjon  i 30 år, det går ikke over. Tar medisin (Efexor) som hjelper litt. Trasig å aldri bli kvitt depresjon.  

Annonse

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg har gått til samtaleterapi hos DPS i 2, 5 år (avbrutt av lange innleggelser).

Hva slags diagnoser har du? 

Anonymkode: fa6e7...4e1

Sist jeg var veldig deprimert, så fikk jeg hyppige samtaler med fastlegen og terapeuten + at jeg sto på medisiner (går på de bestandig) Terapeuten ville at jeg skulle bli innlagt, men fastlegen sa nei. Han mente hyppige samtaler var best. 

emilie321 skrev (4 minutter siden):

Sist jeg var veldig deprimert, så fikk jeg hyppige samtaler med fastlegen og terapeuten + at jeg sto på medisiner (går på de bestandig) Terapeuten ville at jeg skulle bli innlagt, men fastlegen sa nei. Han mente hyppige samtaler var best. 

Er du frisk nå?

emilie321 skrev (4 minutter siden):

Den depresjonen er jeg frisk av. Har vært ganske stabil lenge nå (har bipolar med psykose og ptsd)

Så fint å høre at du er stabil. Går du på medisiner?

Annonse

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Så fint å høre at du er stabil. Går du på medisiner?

Ja, bruker abilify, cipralex og quetiapin. Lever også noenlunde slik jeg bør for å greie og holde meg mest mulig stabil.

erik123 skrev (3 timer siden):

Jeg har slitt med depresjon  i 30 år, det går ikke over. Tar medisin (Efexor) som hjelper litt. Trasig å aldri bli kvitt depresjon.  

Medisiner kan bare gjøre så og så mye. Resten må man gjøre selv. Må endre tankegang, øve seg på å se det lyse i enhver situasjon, ikke det mørke. 

Adeie skrev (Akkurat nå):

Medisiner kan bare gjøre så og så mye. Resten må man gjøre selv. Må endre tankegang, øve seg på å se det lyse i enhver situasjon, ikke det mørke. 

Det er lettere sagt en gjort! Noen kommer seg ikke ut av mørke. Sinnets veier er uransakelige. Men for noen hjelper medisiner. Dog med sinnsyke bivirkninger. 

erik123 skrev (14 minutter siden):

Det er lettere sagt en gjort! Noen kommer seg ikke ut av mørke. Sinnets veier er uransakelige. Men for noen hjelper medisiner. Dog med sinnsyke bivirkninger. 

Enig med deg erik123. Sinnsykt vanskelig å se lyst på livet som deprimert.

erik123 skrev (16 minutter siden):

Alle klarer ikke det. Og får man det ikke til så må man godta situasjonen slik den er og gjøre det beste ut av det. Men man kan uansett velge å være positiv.

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Enig med deg erik123. Sinnsykt vanskelig å se lyst på livet som deprimert.

Mer positiv du velger å være, jo lettere går det.

Nei, er ikke lett å se lyset når man må krabbe seg inn på do. Men når man klarer å være på Internett, så et det mye positivt og morsomme ting man kan se. 

Klarer jeg å kle på meg, komme meg ut fra soverommet, ja da er det det som er positivt og må fokuseres på.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...